2014-09-06, 14:18
Medlem
3llifs avatar
tandläkarkostnader....

jag skulle flytta till thailand i 7 månader, inna jag åkte gick jag till tandläkaren och fick uppdagat för mig att jag hade ett hål i en kindtand.. vafan.

hann inte fixa det innan jag stack till thailand och tänkte fixa det där tänkte jag, glömde såklart bort det, och efter 3 månader i thailand SPRACK tanden. den blev så vass att jag var akut tvungen att åka och slipa ner den. detta hela påbörjade en process med att gjuta ny krona i porslin eller vad fan det är. processen tog en månad med alla besök och landade på ca 9 000 kr....

INTE NOG MED DET så året efter jag kom hem får jag reda på att tanden jag lagat har dött och måste dras ut så fort som möjligt annars kommer den skada nerverna och då kommer det göra satan ont.

första besök 9000 kr
andra besök i sverige 750 (för att berätta att jag ska till en expert)
tredje besök hos expert 1100 kr (peta på tanden i 2 sek och säga ''den är död, måste bort'')
fjärde besök 3400 kr för att dra ut tanden.

= 14 250 kr

om jag inte glömt...
Citera
2014-09-07, 10:02
Medlem
Tyvärr har jag lånat ut totalt ca 5000 kr som jag vet att jag aldrig kommer att få tillbaka
Citera
2014-09-07, 23:40
Medlem
Fargoths avatar
Brukade allting planka tåget hem till några polare. Resan var på drygt fem minuter så man kollade bara var konduktören stod när man gick på och ställde sig en bit bort. Krisade det så smög man in på toan. Värt att tillägga är att tåget kostade 30:- enkel resa för att zonsystemet vi har här i Skåne är lite märkligt. Så 60:- för att åka i fem minuter. Det kunde de glömma.

Allt funkade bra ett halvår tills dagen kom och jag skulle hem från nämnda polare. Vi hade druckit en del och i fyllan så sprang jag på två kvinnliga konduktörer på väg in på tåget. De fattade direkt att jag skulle planka och följde efter mig. Jag sa att jag inte hade någon biljett och sa att jag skulle av på nästa hållplats, det var ju bara fem minuter dit. Trodde att de skulle ge upp men nejdå, de hämtade två manliga konduktörer och tillsammans stod de fyra och pressade mig på mina personuppgifter, sa att de skulle ringa polisen och vägrade släppa av mig (senare förstod jag att de inte har befogenhet att hålla kvar en på tåget). Var full och osäker, och när de sa "ge oss dina personuppgifter så löser vi det på något sätt" så gav jag med mig. Givetvis ljög de.

1000kr fattigare men nu köper jag alltid biljett, oavsett hur kort sträcka det är
Citera
2014-09-09, 06:37
Medlem
Det var antagligen när radiotjänst kom på att jag hade TV, efter att jag köpt en digitalbox och ett nytt modem från Comhem. Jag antar att det Comhem skvallrar om detta. Summan blev cirka 800 kr. Efter att jag betalat detta sade jag återigen upp mig.
Citera
2014-09-11, 22:41
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Köpte ett SL-månadskort för 500-600 spänn eller nåt för att jag skulle pendla till ett tillfälligt jobb. Dagen efter SL-kortet införskaffades fick jag ett telefonsamtal från chefen där jag skulle jobba och han sa att det tyvärr hade skitit sig med något och att dom inte längre behövde min hjälp.

Det kändes rätt surt efteråt att sitta med ett SL-kort som jag inte alls hade användning för
Citera
2014-09-12, 00:35
Medlem
snikvards avatar
En bekant hade bokat finlandsfärja helsinki-stockholm för några år sen, men hade tyvärr bokat det med viking club eller vad det heter. Så istället för några hundra det skulle kostat fick jag punga ut med 1500 kr för en enkelbiljett i nån kass hytt
Betalade motvilligt då jag på detta hade väntat sex timmar på den trååååkiga jävla terminalen innan man fick borda båten
Citera
2014-09-20, 19:54
Medlem
Alla räkningar varje månad!
Citera
2014-09-21, 13:36
Medlem
Lasse-fars avatar
Var på en krog i min hemstad på en spelning. Mycket folk och allmänt kaos i baren, men det är fortfarande ingen ursäkt för svineriet ifrån bartenderns sida.
Beställde en öl och skulle betala med kort så när han gav mig kartläsaren så jag kunde betala så gick han iväg o servade nån annan. När jag hade betalat min öl och skulle stoppa ner kortet i plånkan så glider han fram o frågade om jag hade betalat och ville sen se kvittot, vet inte om det är så på alla kortläsare, men på vissa så måste man trycka "ok" när den frågar efter kvitto.
Hur som slutar det med att han tar ölen och tvingar mig att betala igen för ölen. Fy fan vad arg jag blev. Kollade dagen efter på internetbanken och där stod det att jag betalat två gånger.
Har aldrig och kommer aldrig gå till Pub 19 i Uppsala igen.
Citera
2014-09-21, 13:54
Medlem
Aquaracers avatar
Några tusingar i självrisk för lackskada, spräckt baklykta och repade plastdetaljer på en väns nya Audi.
Lånade bilen en vecka när han var utomlands. Körde ner till affären och skulle handla. När jag kom ut var bilen skadad på bakre förarsida och bilen jag parkerat bredvid borta....
Citera
2014-09-21, 14:24
Medlem
UncleDuckleys avatar
800kr i böter för att jag stod å pissade på allmän plats. Hänt fyra gånger nu, så det är 3200kr...
Citera
2014-09-21, 15:44
Medlem
Iloveludas avatar
Parkeringsböter på 600 när jag lastade ur saker ur bilen några minuter. Saken blev inte bättre av att det var en berikare som skrev ut bot helvetet.
Citera
2014-12-18, 12:11
Medlem
Köpte en begagnad bil där turbon rasade efter 10 mil... 12 000 tog verkstan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här