2010-03-19, 18:41
Bannlyst
Sura pengar: När man måste lägga ut pengar på något plötsligt/oväntat som inträffar - utan att direkt få något i gengäld.

Mina suraste kronor lär vara när jag tvingades åka in på djursjukhuset med min katt, jag trodde han skulle dö men det visade sig bara att han fick en ofarlig liten hostattack. Undersökningen med akut röntgen kostade 11 000 kr. Fy fan....

Undrar dessutom hur många 10kronor man pungat ut när man blivit akut pissnödig på tågstationerna runtom i sverige under åren bara för att pissa. Säkert över 500 kr totalt... sura jävla pengar

Beat me!
Citera
2010-03-19, 18:48
Medlem
Stardragons avatar
Inser att det inte direkt är vad du är ute efter, men jag måste ändå säga TV-Licensen. Har gått ganska många tusenlappar till den institutionen genom åren, tills jag nyligen tog mig i kragen och sa upp den.

Inte fick jag nåt speciellt för pengarna heller, då jag mest tittar på reklamkanaler...
Citera
2010-03-19, 18:51
Medlem
Stod i en affär när playstation 2 släpptes men köpte inget för det var lite för dyrt.
10 minuter senare på parkeringen krockade jag, 4500 kr i självrisk.
Skulle stannat kvar och köpt det jävla tv spelet
Citera
2010-03-19, 18:59
Medlem
Odhags avatar
Jag köpte ett begagnat tanklock till en Yamaha FS-1 för 700 spänn när jag fyllde 15. Till mitt försvar kan jag säga att killen idag är en ganska framgångsrik försäljare..
Citera
2010-03-19, 19:23
Medlem
burfogels avatar
Har mer än en gång lyckats köpa en DVD-film till fullpris, för att två dagar senare hitta den i en reaback i samma butik.

Köpte biljett till en konsert för några år sedan, men det var innan jag började högskolan och givetvis var det obligatorisk närvaro i skolan samma dag konserten gick. Eftersom jag var seriös med studierna (vilket gick över sen ) struntade jag i konserten för att kunna gå på lektionen istället. Kom till skolan och såg en lapp om att lektionen var inställd på grund av att läraren var sjuk.

Träffade en brud ute som jag bjöd på drink efter drink efter drink innan hon sa godnatt och blev hämtad av sin kille.
Citera
2010-03-19, 19:26
Medlem
Vattenspanns avatar
3500 som jag fick betala tillbaks för att försäkringskassan uppenbarligen inte kan räkna ut hur mycket man ska få i bostadsbidrag trots att man uppdaterar sina inkomstutgifter.

500 spänn i böter när jag stod på ena pedalen och rullade med cykeln på en gångbana
Citera
2010-03-19, 19:27
Medlem
allmosorzs avatar
Skickade in min dator på lagning eftersom hårddisken inte funkade som den ska. De hade den inne i en vecka, sen skickade de tillbaka den i oförändrat skick eftersom de inte kunde hitta något fel med den. De snåla asen debiterade 450 kronor för "besväret".
Citera
2010-03-19, 19:30
Medlem
Plastpåses avatar
800 för att åka 1 station med spårvagn.

400 kr för några gram inplastad asfalt.
Citera
2010-03-19, 19:32
Medlem
en kompis skulle pop "the question" till sin flickvän. så han köper en ring för runt 5-6 lax. Eftersom hon älskar att rida så var han ju naturligtvis tvungen att fria till henne medan de var ute och red.

Så när de ridit en stund ber han henne kliva av hästen. Han gör detsamma, sätter sig på knä framför hästarna och henne, håller upp sin ring i handen (inte i en liten box, idiot som han är - fick inte plats i ridbyxan annars påstår han). Flickvännen blir helt till sig när hon får se ringen.

Några sekunder senare är glädjen förbytt i chock då en av hästarna får för sig att stoppa ringen i munnen och svälja den från killens utsträcka hand.

Som prolog kan ju nämnas att hon betalade 3000 för en till ring (är man inte så rik så är man det inte) och så skiljde de sig ändå inom ett år. runt 10 000 kr i skogen för henne. "En bra deal är en bra deal"
Citera
2010-03-19, 19:35
Medlem
J.Ks avatar
Fin trådstart.

I mitt fall var det nog när min kamrat körde av vägen med min mc jag precis köpt oförsäkrad.

Runt 10000 sek gick det nog på att laga upp skiten. Sen har man väl gjort en del dåliga bilaffärer också, men så är det ju med bilar.
Citera
2010-03-19, 19:38
Bannlyst
Övertrasseringsavgift -250kr på Swedbank. Och det var inte mitt fel!!!!!!

Men jag ska hämnas nån dag. Har tänkt att krossa rutan på nån av deras bankautomater
Nån med andra förslag där man kommer undan lätt?
Citera
2010-03-19, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av inglorious-me
en kompis skulle pop "the question" till sin flickvän. så han köper en ring för runt 5-6 lax. Eftersom hon älskar att rida så var han ju naturligtvis tvungen att fria till henne medan de var ute och red.

Så när de ridit en stund ber han henne kliva av hästen. Han gör detsamma, sätter sig på knä framför hästarna och henne, håller upp sin ring i handen (inte i en liten box, idiot som han är - fick inte plats i ridbyxan annars påstår han). Flickvännen blir helt till sig när hon får se ringen.

Jaa, det kan misstolkas dedära...
iaf jag gjorde men fattade tillslut att det var en vanlig riddning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in