2014-12-19, 11:33
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Rossana Dinamarca vilken dålig debattör hon låter helt hyterisk så fort hon öppnar käften jag som f.d politiker undrar hur kunde hon bli riksdagskvinna hade dom bara 2 att välja på för vänstern i den regionen?

Jag kommer inte på något som kan anföra till hennes fördel, hon lever på invalda plattityder och sånt som hon har läst valaffischer.
Det är bra att vänstern kör fram folk som henne hon tappar humöret hela tiden!
Igår satt hycklerskan Dinamarca i "Debatt" och anförde sin avsky över att de som hade det sämst ställt fick lov att ta "skitjobben". Jag antar hon menar t ex städa, ta hand om våra svenska pensionärer och jobba på Donken. Hennes hysteriska förakt för alla som innehar t ex serviceyrken är talande för denna trollpackas intoleranta "von oben"-attityd och hat. Kanske vi alla kan få bli riksdagsmän/kvinnor med 61 kkr i månaden för att sprida dynga som Dinamarca och flyga för 200 kkr + årligen på skattebetalarnas (inkl "skitjobbarnas" skatter) bekostnad! Att denna inkvoterade hona tillhör (v)-eliten är det minst överraskande i denna farsartade historia.

http://www.svtplay.se/debatt (från ca 6:10 och framåt)

Men lugn mina vänner, nu får hon stöd av proffsgråterskan och "möte mellan människor" = arab mördar svensk pensionär, Britta Svensson i "Hatpressen". I ett eldfängt, hycklande PeKåral sluter denna överbetalda, Södermalmsboende (för hon bor väl i journalistreservatet?) tramsperson upp för Dinamarca. Under stridsropet "Vi på söder hatar Söder" lierar sig högermurveln Svensson alltså helt plötsligt med stalinisterna i (v).

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/bjorn-soder-du-ar-inte-min-talman/
Citat:
"Du är inte min talman", sa riksdagsledamoten Rossana Dinamarca.
Nej, sannerligen inte.
Björn Söder, du är inte min talman, du representerar inte mig, och jag vill inte ha något som helst med dig att göra.
Du skrämmer mig ända in i märgen.
Byfånar i all ära, men vem behöver dem när vi har murvlarna på Expressen? Jag hoppas verkligen inte hon menar ryggmärgen när hon nämner märgen, för är det nåt detta stycke saknar så är det ryggrad!

(För den intresserade rekommenderas också hennes litania ang sudettyskar visavi Kent Ekeroths förslag att registrera lagöverträdares härkomst. Humor på hög nivå! )
Citera
2014-12-19, 11:44
Avslutad
Snacka om sandlådenivå på den där chilenaren. Bättre hon åker hem med det där pigsvinshåret på hjässan till Pincochet-landet.
Citera
2014-12-19, 11:59
Medlem
Yeyeoke66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Snacka om sandlådenivå på den där chilenaren. Bättre hon åker hem med det där pigsvinshåret på hjässan till Pincochet-landet.

Ja verkligen, det är denna typ av beteende som gör att jag tappat allt förtroende för våra politiker, håller på som 14-åriga flickor på högstadiet..
Citera
2014-12-19, 12:49
Medlem
Golonkas avatar
Det där infantila "du är inte min.." kan man ju dra hur absurt långt som helst. Precis borta blir all auktoritet utövad genom våra demokratiska institutioner då man frånsäger sig maktutövning genom representation. "Du är inte min regering, för jag röstade inte på dig", "jag respekterar inte de här lagarna, för jag har inte valt den Riksdag som stiftat dem", "jag tänker inte följa detta myndighetsbeslut, för det går emot vad jag så starkt känner i magen om vad som är rätt eller fel", ELLER "Jag tänker inte betala skatt, för det går till grejer jag inte vill ha eller har behov av".

Alla dessa präktiga kulturkoftor, salongsradikaler och koketterande politiska djur, undergräver därmed sitt sätt att "hylla upproret och civilkuraget" i princip all den auktoritet som en stat, en centralmakt vilar på. De spelregler vi har att förhålla oss till i ett fungerande och organiserat samhälle, förfaller i en fraktionaliserad individualism där man som enskild i princip inte behöver rätta sig mot någonting som man inte "känner för".

Dinamarca, denna inkvoterade ärkekommunist, har satt en praxis hon säkert är jävligt nöjd med som den ärke-syndikalist hon egentligen är. Och i den kulturmarxistiska ankdammen kvackar dårarna och dumskallarna med, för där är uppror och revolt begrepp som är positivt laddade. För folk som genomlevt riktiga revolutioner mot verkligt förtryck -med det kaos, den otrygghet och det våld som följer en sådan- måste den svenska kulturelitens resonemang vara ytterst märkligt och främmande. Här sitter man i ett av vad som åtminstone för några år sedan var ett av världens mest välfungerande samhällen och hyllar en bonderevoltromantik från Latinamerika! Che Guevara och Castro är grabbarna hela dagen. Ladda ner sånger av Victor Jara, Afzelius och Wihe på Spotify och anlägga slagord från spanska inbördeskriget som man koketterar med.

"Venchemeros!", "No pasaran!", "Tierra y libertad!"...

Det är så jävla påklistrat och pinsamt poserande att man vämjes, tammefan!
Citera
2014-12-19, 12:56
Moderator
OYs avatar
Jag förstår inte att talmannen inte passade på att sätta munkavle på Dinamarca.

I riksdagsordningen (kap. 6 §16) står det: "Ingen får vid ett sammanträde uttala sig nedlåtande om någon annan eller använda personligen förolämpande uttryck eller i övrigt i ord eller handling uppträda på ett sätt som strider mot god ordning." Om talmannen anser att en ledamot överskrider reglerna kan talmannen ta ifrån honom eller henne ordet.

Grund för detta fanns uppenbarligen.
Citera
2014-12-19, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
du menar som på andra arbetsplatser.

man snäser åt sin chef och bryr sig inte om vad denna har att säga?
jo men det är ju lyckat som fan. prova det.
De gjordes förr då till o med chefer tålde kritik. Idag finns bara jävla skitnödiga syltryggar.hög som låg.slicka uppåt sparka neråt.kallas social kompetens.om alla tänker som chefen är de inte många som tänker.
Citera
2014-12-19, 13:33
Medlem
Mr.Swedens avatar
Hmmm..
Från Trollhättan kommer alltså...

Frank Andersson
Clark Olofsson
Rossana Dinamarca

Kan det vara något i dricksvattnet?
Citera
2014-12-19, 13:49
Medlem
AdolfSvenssons avatar
Dinamarca, vilket skämt!
Citera
2014-12-19, 14:24
Bannlyst
Dinamarca gör mig stolt och jag hoppas fler politiker vågar sätta Björn Söder på plats.
Hon gör rätt som inte titulerar en talman vars hela ideologi bygger på hat,med herr talman.

Lyssnar man noga hör man ekot av stöveltramp i riksdagen. Det måste vi bekämpa
Citera
2014-12-19, 14:30
Medlem
autobotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Hmmm..
Från Trollhättan kommer alltså...

Frank Andersson
Clark Olofsson
Rossana Dinamarca

Kan det vara något i dricksvattnet?

Haha kanske det. Kommunpolitikerna i Trollhättan jublar nog över att Dinamarca har joinat riksdagen i alla fall.
Citera
2014-12-19, 14:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmysvin
Dinamarca gör mig stolt och jag hoppas fler politiker vågar sätta Björn Söder på plats.
Hon gör rätt som inte titulerar en talman vars hela ideologi bygger på hat,med herr talman.

Lyssnar man noga hör man ekot av stöveltramp i riksdagen. Det måste vi bekämpa

Då får Dinamarca allt lov att påverka genom sedvanliga demokratiska principer, inte genom att trotsa god ordning i kammaren. Hon skiljer inte på talmansämbetsmannen och den politiska riksdagsledamoten. Skilj på don och person.

Uselt av Dinamarca att genom gatuparlamentarism föra in sydamerikansk revolutionskultur i den svenska riksdagsordningen.
Citera
2014-12-19, 14:48
Medlem
Riktigt roande hur denna lilla kvinna har lyckats att (utöver galningen Söder) reta upp så många stackars kränkta SD-sympatisörer. Mission accomplished....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in