2014-12-16, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nortonlight
En fråga, det är nån jävla engelskman som har nån jävla kanal på youtube där han säger ditten och datten om allt som har med mc och göra. Tex så rantar han ang sons of anarchy patchar på ryggen, för att man måste förtjäna patchen m.m. Dibberinthewind på youtube, så ni fattar poängen. Jag personligen får intrycket att det är en lirare som inte hade kulor för 1% men gick med nått jävla gäng för att åka med nån. Men att han suttit som en pojke och lyssnat på dom "stora rävarna", ni vet dom som tyckte allt var bättre för 30 år sen och alltid ska berätta om alla bravader dom gjort. Min fråga är riktad till nån i klubben som kan svara på detta, kan jag inte åka runt med en väst och ett tryck? Mitt eget så att säga. Självklart inget som inkräktar på någons färger. Vad gäller och vad får man inte göra? Som jag fattat det så länge man inte har sweden? Städer? 1%? Men i slutändan vafan om jag vill åka med en stor jävla kul på ryggen då är väl det mitt problem? Eller ska nån HA stanna mig på gatan efter jag hejat och sen säga - ta av dig västen med kuken på. Du måste förtjäna att ha en kuk på ryggen? Dom absolut första HA hur förtjäna dom sina egna västar? Dom förtjäna väl dom under tiden. Eller?

Dedär gjorde ont att läsa
Citera
2014-12-17, 00:34
Medlem
Haha när jag läste det själv så skratta jag för det vart så jävla invecklat.
Citera
2014-12-17, 01:06
Medlem
Citat:
Haha när jag läste det själv så skratta jag för det vart så jävla invecklat.

Du förtjänar inte att ha en kuk på ryggen.
Citera
2014-12-17, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Pga av att han hade väldigt anmärkningsvärda sysslor bakom ryggen på klubben. Inte goleri.

Jag tolkar det som ekonomiska sysslor. Bedrev han horhus med baltiska benrangel som medel-Svenssons fick deflorera anus på när frugan var ilsk?
Citera
2014-12-17, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 27Slak
Jag tolkar det som ekonomiska sysslor. Bedrev han horhus med baltiska benrangel som medel-Svenssons fick deflorera anus på när frugan var ilsk?

Vafan tror du själv ditt ägg?
Citera
2014-12-17, 10:05
Medlem
Du förtjänar säkert att ha en kuk på ryggen.
Citera
2014-12-17, 11:02
Avslutad
Visst är det uppskattat när långa texter är uppdelade i stycken. Men ni som gnäller mycket på det, har ni läst en vanlig bok någon gång?
Är ju ofta hela sidor utan styckeindelningar. Eller det läses mest "böcker" med pratbubblor.

OnT: Att S-modellen osv finns är ju just för att inte vem som en dag ska komma på att starta en mc klubb och dra på väst med patchar på.
Självklart ska mc och klubb intresserade kunna göra skapa en klubb. I eller utanför SMB i mitt tycke.

Men man bör hur som lära känna miljön och köra utan patch ett par säsonger och lära känna folk i olika klubbar. Sen vet ni som vill starta lite mer och kan börja fundera på färger symbol osv.

Red/Gold Red/Whit är ju inget att tänka på att försöka med ens för den som vill starta. Sen som bottom rocker kör man närmaste staden ni har er lokal. Inte Sweden då det är något man får slås för. I Europa gäller landet i USA statera som bottem rocker. Men det fungerar på samma sätt och icke 1% klubbar flaggar inte stat i heller.

Kanske inte är ett en anhängare av SBM men det fyller ett bra syfte eller har i alla fall gjort genom åren. Lokal samt minst 5 medlemmar tror jag gäller. (länge sedan jag ens tänkte på det) Men det är en bra start oavsett SMB eller inte.

Kort så ska man starta en klubb så kör man utan patch och lär känna folk i miljön först sen ger sig resten och man hittar sitt eget. Vilka klubbar man gillat hänga med. Vilken modell av klubb som passar er.

Hur som gör man på rätt sätt finns ju chansen att avancera om man en dag skulle vilja göra det. Har man gjort bort sig så kan det vara kört på alla sätt då Sverige är litet. Ta det lugnt och gör rätt. Även små klubbar som gör fel har vi ju sett tydliga bevis på att det snabbt går dåligt.

Som klubb med patch så står man för något och detta ska inte missbrukas. Vill man bara åka hoj med familj och ha lite fika kvällar så passar det bättre med en 1 patch klubb. Då man bara har ett märke på ryggen med namn och allt i ett. Detta visar en annan inställning direkt. Även om det kanske inte är så vanligt i dag så finns det.

Ah farligt att vara ledig pladdrar för mycket onödigt skit då märker jag. En kaffe på det. Ha det gott gubbar!
Citera
2014-12-18, 09:49
Medlem
Det var lite som jag trodde då, men den här snubben med kanalen malde på att har man inte förtjänat patchen ska man aldrig ta på sig en patch.

Då skrev jag till han och fråga hur gjorde dom första västarna för att förtjäna dom? Dom förtjäna säkert dom under tiden men sälja poängen men han tog bort det meddelandet haha. Men jag förstod han syn på alla som går omkring med soa på ryggen osv och tror att det är skithäftigt.
Men samtidigt gör man allt i rätt steg som du förklara så borde det ju inte vara nått problem. Och kollar man hur många klubbar med märken det finns så kan ju inte alla ha "förtjänat" dom det låter bara dumt.

Men den där jävla snubben stör mig så fruktansvärt kolla in han. En sån rödnosig alkis snubbe som man vet att om man sitter och dricker bira med han så kommer kvällen sluta med att han får en smäll.
Citera
2014-12-18, 18:20
Avslutad
Citat:
Det var lite som jag trodde då, men den här snubben med kanalen malde på att har man inte förtjänat patchen ska man aldrig ta på sig en patch.

Då skrev jag till han och fråga hur gjorde dom första västarna för att förtjäna dom? Dom förtjäna säkert dom under tiden men sälja poängen men han tog bort det meddelandet haha. Men jag förstod han syn på alla som går omkring med soa på ryggen osv och tror att det är skithäftigt.
Men samtidigt gör man allt i rätt steg som du förklara så borde det ju inte vara nått problem. Och kollar man hur många klubbar med märken det finns så kan ju inte alla ha "förtjänat" dom det låter bara dumt.

Men den där jävla snubben stör mig så fruktansvärt kolla in han. En sån rödnosig alkis snubbe som man vet att om man sitter och dricker bira med han så kommer kvällen sluta med att han får en smäll.

Vad menar du med att förtjäna västen? Självklart är det olika "svårighetsgrad" för olika klubbar.
Citera
2014-12-18, 20:27
Bannlyst
Citat:
En fråga, det är nån jävla engelskman som har nån jävla kanal på youtube där han säger ditten och datten om allt som har med mc och göra. Tex så rantar han ang sons of anarchy patchar på ryggen, för att man måste förtjäna patchen m.m. Dibberinthewind på youtube, så ni fattar poängen. Jag personligen får intrycket att det är en lirare som inte hade kulor för 1% men gick med nått jävla gäng för att åka med nån. Men att han suttit som en pojke och lyssnat på dom "stora rävarna", ni vet dom som tyckte allt var bättre för 30 år sen och alltid ska berätta om alla bravader dom gjort. Min fråga är riktad till nån i klubben som kan svara på detta, kan jag inte åka runt med en väst och ett tryck? Mitt eget så att säga. Självklart inget som inkräktar på någons färger. Vad gäller och vad får man inte göra? Som jag fattat det så länge man inte har sweden? Städer? 1%? Men i slutändan vafan om jag vill åka med en stor jävla kul på ryggen då är väl det mitt problem? Eller ska nån HA stanna mig på gatan efter jag hejat och sen säga - ta av dig västen med kuken på. Du måste förtjäna att ha en kuk på ryggen? Dom absolut första HA hur förtjäna dom sina egna västar? Dom förtjäna väl dom under tiden. Eller?

Jösses. Ännu en P:12a
Citera
2014-12-19, 20:22
Bannlyst
Bevittnade ett litet bråk eller kanske mer tjafs mellan en västklädd HA snubbe och en turk eller arab sak samma ikväll i en av Sthlms norra förorter. Det roliga va hur den stora stygga HA snubben fick ta emot skit sätta sig på sin moppe för att slutligen puttra iväg hem och grina. Vågade självklart inte fota då det va andra i omgivningen men roligt va det. Där sprack den myten, HA är ju kärringar
Citera
2014-12-19, 23:31
Medlem
Kemiske Alis avatar
Jag kan ju inte låta bli att garva åt en händelse som inträffade häromdagen. HA pojkarna visade sin omtänksamma sida, de kom och lämnade en julkorg till min kund. Jag antar att det är det roligaste uppdraget i verksamheten, dvs att förvåna omgivningen genom att lämna en gåva. Stora björnar behöver också kärlek!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in