Citat:
Ursprungligen postat av
BurkHans
Igår satt hycklerskan Dinamarca i "Debatt" och anförde sin avsky över att de som hade det sämst ställt fick lov att ta "skitjobben". Jag antar hon menar t ex städa, ta hand om våra svenska pensionärer och jobba på Donken. Hennes hysteriska förakt för alla som innehar t ex serviceyrken är talande för denna trollpackas intoleranta "von oben"-attityd och hat. Kanske vi alla kan få bli riksdagsmän/kvinnor med 61 kkr i månaden för att sprida dynga som Dinamarca och flyga för 200 kkr + årligen på skattebetalarnas (inkl "skitjobbarnas" skatter) bekostnad!

Att denna inkvoterade hona tillhör (v)-eliten är det minst överraskande i denna farsartade historia.
http://www.svtplay.se/debatt (från ca 6:10 och framåt)
Men lugn mina vänner, nu får hon stöd av proffsgråterskan och "möte mellan människor" = arab mördar svensk pensionär, Britta Svensson i "Hatpressen". I ett eldfängt, hycklande PeKåral sluter denna överbetalda, Södermalmsboende (för hon bor väl i journalistreservatet?) tramsperson upp för Dinamarca. Under stridsropet "Vi på söder hatar Söder" lierar sig högermurveln Svensson alltså helt plötsligt med stalinisterna i (v).
http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/bjorn-soder-du-ar-inte-min-talman/
Byfånar i all ära, men vem behöver dem när vi har murvlarna på Expressen? Jag hoppas verkligen inte hon menar ryggmärgen när hon nämner märgen, för är det nåt detta stycke saknar så är det ryggrad!
(För den intresserade rekommenderas också hennes litania ang sudettyskar visavi Kent Ekeroths förslag att registrera lagöverträdares härkomst. Humor på hög nivå!

)
Man kan nog anta att de som har jobben som hon kallar skitjobb är just de som har det sämst ställt på grund av jobbet. Om jag byter till ett sådant jobb kommer min inkomst vara 1/3 av vad den är idag idag, då har jag det också dåligt ställt. Att någon kommer ha just dehär jobben är självklart, så länge det ger mer än att tigga eller gå på bidrag. Så om hon vänder på steken, kanske hon skulle byta jobb med någon av dessa stackars servicearbetare? Då räddar hon iallafall en
Sen kan man undra vad hon vill åstadkomma, ska det inte löna sig att efter grundskolan och gymnasiet lägga ytterligare år på att förkovra sig? Om man lika gärna kan hoppa av plugget efter niondeklass och städa på kommunen för 35000kr i månaden så tror jag vi skulle ha allvarliga problem att försörja företagen med kompetent arbetskraft.
Sen är hennes agerande högst olämpligt, om vi kräver att en polis med ynka 23500kr i månadslön ska klara av att behärska sig och möta människor fördomsfritt och med respekt oavsett om den enskilde polisen hyser förakt så förväntar jag mig att riksdagsledamoter med sina föga 61000kr klarar av detta också.
Det är ett ständigt klagande om rasistattacker och påhopp, om någon som föraktar invandrare skulle ge uttryck för det skulle moraldebatten vara igång. Dinamarca med flera skulle garanterat hävda att man ska visa respekt, då kanske det är dags att de föregår med gott exempel själva.. Dagis..