2014-12-19, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmysvin
Dinamarca gör mig stolt och jag hoppas fler politiker vågar sätta Björn Söder på plats.
Hon gör rätt som inte titulerar en talman vars hela ideologi bygger på hat,med herr talman.

Lyssnar man noga hör man ekot av stöveltramp i riksdagen. Det måste vi bekämpa

Jädrar vilken starkt text och vilka övertygande argument.
Jag ändrar helt ståndpunkt efter detta.

Hon gjorde naturligtvis helt rätt. Jag kände inte till att SD:s hela ideologi bygger på hat men du har övertygat mig. Jag skall rösta på kärlekspartiet V nästa gång. Det var väl hjärtan de gjorde med sina fingrar på valvakan när SD var i bild? Eller symboliserar det utsträckta långfingret något annat?
Citera
2014-12-19, 14:50
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det där infantila "du är inte min.." kan man ju dra hur absurt långt som helst. Precis borta blir all auktoritet utövad genom våra demokratiska institutioner då man frånsäger sig maktutövning genom representation. "Du är inte min regering, för jag röstade inte på dig", "jag respekterar inte de här lagarna, för jag har inte valt den Riksdag som stiftat dem", "jag tänker inte följa detta myndighetsbeslut, för det går emot vad jag så starkt känner i magen om vad som är rätt eller fel", ELLER "Jag tänker inte betala skatt, för det går till grejer jag inte vill ha eller har behov av".

Ja, det leder till en fraktionalisering av den historiskt sett extremt framgångsrika västerländska civilisationen till förmån för ett inåtvänt och fraktionaliserat klansamhälle utan respekt och lojalitet till något större utanför klanen.

Jag hänvisar till mina signaturer.
Citera
2014-12-19, 14:57
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Dinamarca gör mig stolt och jag hoppas fler politiker vågar sätta Björn Söder på plats.
Hon gör rätt som inte titulerar en talman vars hela ideologi bygger på hat,med herr talman.

Stöveltrampet du hör är kanske polisens narkotikarotel som äntligen kommit dig på spåren med ditt nätapotekande och knarkande?

För visst är det väl lustigt att så många av er som hyllar anarkistfittan Dinamarca också knarkar? Hur tänker ni er att samhället ska se ut egentligen? Var och en gör vad faen han själv vill och allt ska vara betalt. Bidragen drygar man ut med lite apoteksverksamhet hemma, slåss med polisen för att pigga upp och komma ut och röra på sig och känna att man gör något viktigt med sitt liv trots alla tramadol och oxi-kloner man smäller i sig. Sen kan man sitta och nodda framför PS2an medan arbetande människor får avstå sina surt förvärvade slantar för att försörja er och asylparasiterna! Skäms!
Citera
2014-12-19, 15:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Riktigt roande hur denna lilla kvinna har lyckats att (utöver galningen Söder) reta upp så många stackars kränkta SD-sympatisörer. Mission accomplished....

Det handlar förmodligen inte om kränkning mot SD-sympatisörer, snarare en bristande respekt för den svenska demokratin såsom den är utformad och tänkt att fungera. Uppenbart att någon form av skolning i svensk kultur är nödvändig för utrikes födda som skall beviljas svenskt medborgarskap.
Citera
2014-12-19, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag förstår inte att talmannen inte passade på att sätta munkavle på Dinamarca.

I riksdagsordningen (kap. 6 §16) står det: "Ingen får vid ett sammanträde uttala sig nedlåtande om någon annan eller använda personligen förolämpande uttryck eller i övrigt i ord eller handling uppträda på ett sätt som strider mot god ordning." Om talmannen anser att en ledamot överskrider reglerna kan talmannen ta ifrån honom eller henne ordet.

Grund för detta fanns uppenbarligen.

Tackar för den detta jag undrade över tidigare i tråden...fast då är frågan om Söder vågar/orkar tysta nästa sjuklöveridiot som inte kan uppföra sig med tanke på hur media kan komma att vinkla det?

"Censurchock i riksdagen. Nazistrasistisk talman låter inte godhjärtad chilenarkommunist med förakt för demokratin och en allmän oförmåga att följa regler komma till tals".

Edit: har det hänt någon gång att en talare fråntagits ordet eller blir det "praxisbrott" igen?
Senast redigerad av wazzobazzo 2014-12-19 kl. 15:12.
Citera
2014-12-19, 15:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Tackar för den detta jag undrade över tidigare i tråden...fast då är frågan om Söder vågar/orkar tysta nästa sjuklöveridiot som inte kan uppföra sig med tanke på hur media kan komma att vinkla det?

"Censurchock i riksdagen. Nazistrasistisk talman låter inte godhjärtad chilenarkommunist med förakt för demokratin och en allmän oförmåga att följa regler komma till tals".

Edit: har det hänt någon gång att en talare fråntagits ordet eller blir det "praxisbrott" igen?

Det spelar ingen roll hur Söder än gör, det skulle lika gärna kunna stå såhär i rubriken.

Rasistisk talman tillät kommunist att gå över gränsen.

Talmannens status i riksdagen måste respekteras, det förstår även media. Man kommer inte åt Söder på den posten, dessutom så har ju en vänsterpartist berömt Söder för hans sätt att sköta uppdraget, om jag inte är helt felunderrättad.
Citera
2014-12-19, 15:51
Medlem
Citat:

Trollar du? Om inte så föreslår jag dig att läsa vad du skrev i sista stycket! Är det Stalins stöveltramp du hör? Ja det måste vi bekämpa! Där har du helt rätt! Och hur en sådan människa som Dinamarca kan göra dig stolt, ja du stackars dig!
Citera
2014-12-19, 16:07
Medlem
Tycker att det bara är löjligt att man behöver säga "herr talman" överhuvudtaget. Är det en regel? Finns det ett straff om man inte gör det? Eller är det en oskriven regel?
Citera
2014-12-19, 16:20
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panikkritik
Tycker att det bara är löjligt att man behöver säga "herr talman" överhuvudtaget. Är det en regel? Finns det ett straff om man inte gör det? Eller är det en oskriven regel?

Talmannen är så att säga riksdagens ordförande. Det är MYCKET vanligt att mötesdeltagare, i formaliserade möten som har en mötesordförande som styr mötet, vänder sig till honom för att få ordet och säger "herr ordförande" innan man börjar tala.
Citera
2014-12-19, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Igår satt hycklerskan Dinamarca i "Debatt" och anförde sin avsky över att de som hade det sämst ställt fick lov att ta "skitjobben". Jag antar hon menar t ex städa, ta hand om våra svenska pensionärer och jobba på Donken. Hennes hysteriska förakt för alla som innehar t ex serviceyrken är talande för denna trollpackas intoleranta "von oben"-attityd och hat. Kanske vi alla kan få bli riksdagsmän/kvinnor med 61 kkr i månaden för att sprida dynga som Dinamarca och flyga för 200 kkr + årligen på skattebetalarnas (inkl "skitjobbarnas" skatter) bekostnad! Att denna inkvoterade hona tillhör (v)-eliten är det minst överraskande i denna farsartade historia.

http://www.svtplay.se/debatt (från ca 6:10 och framåt)

Men lugn mina vänner, nu får hon stöd av proffsgråterskan och "möte mellan människor" = arab mördar svensk pensionär, Britta Svensson i "Hatpressen". I ett eldfängt, hycklande PeKåral sluter denna överbetalda, Södermalmsboende (för hon bor väl i journalistreservatet?) tramsperson upp för Dinamarca. Under stridsropet "Vi på söder hatar Söder" lierar sig högermurveln Svensson alltså helt plötsligt med stalinisterna i (v).

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/bjorn-soder-du-ar-inte-min-talman/

Byfånar i all ära, men vem behöver dem när vi har murvlarna på Expressen? Jag hoppas verkligen inte hon menar ryggmärgen när hon nämner märgen, för är det nåt detta stycke saknar så är det ryggrad!

(För den intresserade rekommenderas också hennes litania ang sudettyskar visavi Kent Ekeroths förslag att registrera lagöverträdares härkomst. Humor på hög nivå! )

Man kan nog anta att de som har jobben som hon kallar skitjobb är just de som har det sämst ställt på grund av jobbet. Om jag byter till ett sådant jobb kommer min inkomst vara 1/3 av vad den är idag idag, då har jag det också dåligt ställt. Att någon kommer ha just dehär jobben är självklart, så länge det ger mer än att tigga eller gå på bidrag. Så om hon vänder på steken, kanske hon skulle byta jobb med någon av dessa stackars servicearbetare? Då räddar hon iallafall en

Sen kan man undra vad hon vill åstadkomma, ska det inte löna sig att efter grundskolan och gymnasiet lägga ytterligare år på att förkovra sig? Om man lika gärna kan hoppa av plugget efter niondeklass och städa på kommunen för 35000kr i månaden så tror jag vi skulle ha allvarliga problem att försörja företagen med kompetent arbetskraft.

Sen är hennes agerande högst olämpligt, om vi kräver att en polis med ynka 23500kr i månadslön ska klara av att behärska sig och möta människor fördomsfritt och med respekt oavsett om den enskilde polisen hyser förakt så förväntar jag mig att riksdagsledamoter med sina föga 61000kr klarar av detta också.

Det är ett ständigt klagande om rasistattacker och påhopp, om någon som föraktar invandrare skulle ge uttryck för det skulle moraldebatten vara igång. Dinamarca med flera skulle garanterat hävda att man ska visa respekt, då kanske det är dags att de föregår med gott exempel själva.. Dagis..
Citera
2014-12-19, 16:29
Medlem
Jag tycker att ni som känner något slags behov av att skriva rasistiska saker om Rossana är väldigt sorgliga människor. Hon är i Sverige för att stanna precis som hon vill och det måste ni acceptera. Det är inte fel med rakryggade politiker, det behövs fler sådana.
Citera
2014-12-19, 16:41
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Jag tycker att ni som känner något slags behov av att skriva rasistiska saker om Rossana är väldigt sorgliga människor. Hon är i Sverige för att stanna precis som hon vill och det måste ni acceptera. Det är inte fel med rakryggade politiker, det behövs fler sådana.

Hmmmmm, inte ovanligt med kaosvänstern och kaosblattar tycker det. Nej det behövs inte såklart, vi vill ju fortfarande ha demokrati och ordning och reda I landet? Eller vad tycker du?
En svaghet har förvisso demokratin, och det är att man ger demokratiska rättigheter till kaosblattar som inte kan hantera den på ett akademiskt vis. Men I sina små gräsrökande små hålor till kollektiv ute I romantiska förorten så peppar de varandra till nya "stordåd" I civil olydnad.
Om ni nu hade haft så manga anhängare som ni verkligen tror, hade ni inte haft fler röster I valet då? Vänstern är ju skitliten I sverige. Och ingen tendens till att öka. Hur rimmligt är det att tro att Sverige gillar det ni håller på med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in