Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Det var du som länkade till bilder på människokroppen och antydde att allt var perfekt och att din gud borde ligga bakom allt. Även om det finns en skapare så är chansen/risken minimal att det är just den du tror på. Och det blir mer och mer bibelcitat ser jag.......
Du gör många undanflykter men kommer ingenvart. Människokroppen visar hur komponenterna är placerade och man kan tydligt se att varje komponent är placerad på ett adekvat sätt. Inget annat än en skapare med vilja och kunskap kan åstadkomma något som människokroppen.
Din undanflykt om att jag kanske tror på fel Gud håller inte. Jag riktar min tacksamhet och vördnad till skaparen som skapat alltet.
Om grupp 1 tror på x och grupp 2 tror på y och grupp 3 tror på z och grupp 4 tror på k och endast x är den rätta skaparen och resterande påhittade så riktar jag min tacksamhet mot x. Alltså vilken grupp som har rätt spelar inte så stor roll för mig. Jag älskar och riktar min tacksamhet mot skaparen. Det kan vara x, y, z osv. MEN det finns endast en oändlighet. Det kan inte existera två eller flera oändligheter, därför finns det endast en Gud och människor och olika kulturer har gett olika namn och egenskaper till denna oändlighet.