2014-12-19, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Gud skapade din hjärna för att du ska kunna styra din vardag, reflektera och själv vara skapande varelse. Människan har förmågor som är betydligt högre än vi kan ana idag. Gud den oändlige har skapat hjärnan och hjärnan använder människan till att skapa saker, vare sig det är datorer, internet eller om det är en koja i öknen. Det har ingen betydelse vad det är. Hjärnan kan åstadkomma det och Gud har skapat hjärnan.
Ett litet problem,du måste bevisa Gud först. Du hamnar på ruta ett hela tiden.....
Citera
2014-12-19, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHEMTRAILSSWEDEN
Haha det var ju hemskt logiskt hörredu.
Ville bara vara spydig tillbaka..... Försökte du ta det logiskt?
Citera
2014-12-19, 00:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Haha nej då spekulerar bara men när naturen gör revolt är det slutsnackat för samtliga. Allt jag kan göra är att observera min samtid så mycket jag kan. Moder jord är arg på oss.

Visst SPEKULERARA du bara. Mer är det inte.

Citat:
Ja visst är vetenskapen fantastisk? Död materia möter död materia och skapar oss och nu sitter vi här på internet och snackar 2014, HEIL VETENSKAPEN!

Strawmen om vetenskapen ... skapade av veteskaps-inkompetente foliehattar ... är ännu mer "fantastiska".
Citera
2014-12-19, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det är väl bra! Om man nu vill ha det och behöver det. Lika väl som att någon gjorde skorna du har på dina fötter.
Det som är mindre bra är att vetenskapens syfte från början var att hjälpa människan framåt men nu har det stigit vetenskapsmännen åt huvudet så de tror att de ÄR VETENSKAPEN och att mattan skall rullas ut för dem. Vetenskapen är på gränsen till ett sammanbrott och den röda mattan kommer att rullas in.
Är det ditt argument till Guds existens? Att vetenskapen blivit kaxig?
Citera
2014-12-19, 00:54
Medlem
100x234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Sug nu inte hål på nappen, men å andra sidan, är napproduktion i full rotatidon. Har du tur ska du nog kunna få tag i nappen också när du behöver spotta ut den. För den dagen kommer, den r liksom inte ingående i din vare sig fysiska el psykiska konstellation, men duttar du tillräckligt känns det kanske så.

den napp du aldrig fick när du ju ville haaaa den och nu har du deeen.. oh vad häftigt att byta ut häftigaste prylen alla tiders att kunna säga : inte jag-tror, men jag-vet (att mer än människor bor i universum, för du vet att någon, är och kan mer än dig, insikt!

du övertygad , jaaaa, du vet nu att du inte är störst.. haha

komik!

du är rolig, som en saggesagelman, men när du nu har religionsnappen, ska du skaffa också haklapp... om gud ger dig anvisning - invänta rätt hallucination och ge dig till tåls bara. ty herren vet-allt. människan vet-inget.

Vad försöker du få fram?
Citera
2014-12-19, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Solen kommer försvinna om några miljarder år. Dom som föds med dåliga organ,jävlas Gud med dom bar sådär? Hur vet du att alla planeter i universum simmar fint? Vi kan bli träffad av en meteorit när som helst,hur perfekt är det?

Solen har inte slocknat idag. Du har inte blivit träffat av en meteorit. Du har inga som helst anledningar till att förneka Gud.

Menar du på att solen ska skina i all oändlighet? Menar du på att alla människor ska födas perfekta och leva till 100 år? menar du att meteoriter inte borde få finnas? Hade du trott då?

Tror människorna att de kommer att lämnas att säga, "Vi tror," utan att sättas på prov? Vi har testat de som kom före dem, för Gud måste urskilja de som är sanningsenliga, och Han måste avslöja lögnarna. [29:2-3]

Förväntar ni er att komma till Paradiset utan att testas som de som kom före er? [2:214]

Vi kommer säkerligen att testa er med en del rädsla, hunger, och förlust av pengar, liv, och skördar. Ge goda nyheter till de ihärdiga. [2:155]
Citera
2014-12-19, 00:58
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qbit
Ur vilket perspektiv menar du på att universum är "perfekt"? Ur människans perspektiv är det mesta av det observerade universum obeboeligt. Vi bor på en planet som har jordbävningar, vulkanutbrott och tsunamin som dödar människor och djur. Vi har hemska parasiter ala cancer och virus som torterar ihjäl människor och djur. Vi har metoeriter som ibland dimper ner på jorden som orsakar en gigantisk kollaps av ekosystemet (t.ex. för 65 miljoner år sedan damp det ner en meteorit som troligtvis bidrog eller direkt orsakade att dinosaurierna försvann). Om ca 5 miljarder år beräknas solen explodera, och existerar det något liv då på jorden är det slut med det. Så på vilket sätt menar du att universum är perfekt?

Det är Tellus du beskriver här.
Jag pratar om annat. Universum! Där planeten Tellus endast är en liten atom knappt det( en nukleon) i ordningen.
Maya folket sa att vi skulle gå under 2012( enligt människor nu) När det handlade om att Mayakalendern bygger på tjugotalsmultipler tun och den går runt ett varv och fortsätter sedan om på nästa baktun .
Nu spår man solens explosion om 5 miljarder år.
Det finns andra virus du glömt i din o perfekta planet: Människoviruset som skjuter skallen av andra, tillverkar vapen, släpper ut kollosalt med gifter i atmosfären som håller på att förgöra TELLUS
Universum är perfekt. Inte vi.
Citera
2014-12-19, 00:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Solen har inte slocknat idag. Du har inte blivit träffat av en meteorit. Du har inga som helst anledningar till att förneka Gud.

FRÅNVARON av sånt indikerar inte ett dyft.

Menar du verkligen allvar med sån anti-logik?
Citera
2014-12-19, 01:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Haha nej givetvis inte synsk har jag aldrig varit men att något är på gång är vi många som känner på ett plan som inte riktigt kan förklaras men det kan lika gärna handla om predictive programing i vanlig ordning men då blir det samma slutsats.

Kalla dina spekulationer eller gissninger vad du vill.

Citat:
Halmgubbe?

Naturligvis. Du har inte en susning om vad vetenskap är.
Citera
2014-12-19, 01:02
Medlem
Citat:

Menar du på att solen ska skina i all oändlighet? Menar du på att alla människor ska födas perfekta och leva till 100 år? menar du att meteoriter inte borde få finnas? Hade du trott då?

Tror människorna att de kommer att lämnas att säga, "Vi tror," utan att sättas på prov? Vi har testat de som kom före dem, för Gud måste urskilja de som är sanningsenliga, och Han måste avslöja lögnarna. [29:2-3]

Förväntar ni er att komma till Paradiset utan att testas som de som kom före er? [2:214]

Vi kommer säkerligen att testa er med en del rädsla, hunger, och förlust av pengar, liv, och skördar. Ge goda nyheter till de ihärdiga. [2:155]
Det var du som länkade till bilder på människokroppen och antydde att allt var perfekt och att din gud borde ligga bakom allt. Även om det finns en skapare så är chansen/risken minimal att det är just den du tror på. Och det blir mer och mer bibelcitat ser jag.......
Citera
2014-12-19, 01:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Universum är perfekt.

Det var så predikandet; nu äterstår beläggen.
Citera
2014-12-19, 01:04
Medlem
Citat:
Jo det förstod jag nog allt men det var inte särskilt spydigt eftersom det ju saknade all logik.

Haha nej givetvis inte synsk har jag aldrig varit men att något är på gång är vi många som känner på ett plan som inte riktigt kan förklaras men det kan lika gärna handla om predictive programing i vanlig ordning men då blir det samma slutsats.

Halmgubbe? Vi sitter ju här eller skall du förneka även det nu? Du vill kanske ha bevis på att du finns?
Ja,jag använde s.k. "religionslogik" och sa "Gud gjorde det".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in