2014-12-19, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det är Tellus du beskriver här.
Jag pratar om annat. Universum! Där planeten Tellus endast är en liten atom knappt det( en nukleon) i ordningen.
Maya folket sa att vi skulle gå under 2012( enligt människor nu) När det handlade om att Mayakalendern bygger på tjugotalsmultipler tun och den går runt ett varv och fortsätter sedan om på nästa baktun .
Nu spår man solens explosion om 5 miljarder år.
Det finns andra virus du glömt i din o perfekta planet: Människoviruset som skjuter skallen av andra, tillverkar vapen, släpper ut kollosalt med gifter i atmosfären som håller på att förgöra TELLUS
Universum är perfekt. Inte vi.
Och hur mycket mer än Tellus har du utforskat?
Citera
2014-12-19, 01:08
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Allt som går att utforska i Universum. Du då?
Citera
2014-12-19, 01:11
Medlem
Citat:
Allt som går att utforska i Universum. Du då?
Jag har aldrig lämnat Tellus..... och jag tror inte du gjort det heller.
Citera
2014-12-19, 01:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Allt som går att utforska i Universum.

Det var visst ett släng av megalomani igen.
Citera
2014-12-19, 01:13
Medlem
Citat:
Det var du som länkade till bilder på människokroppen och antydde att allt var perfekt och att din gud borde ligga bakom allt. Även om det finns en skapare så är chansen/risken minimal att det är just den du tror på. Och det blir mer och mer bibelcitat ser jag.......

Du gör många undanflykter men kommer ingenvart. Människokroppen visar hur komponenterna är placerade och man kan tydligt se att varje komponent är placerad på ett adekvat sätt. Inget annat än en skapare med vilja och kunskap kan åstadkomma något som människokroppen.

Din undanflykt om att jag kanske tror på fel Gud håller inte. Jag riktar min tacksamhet och vördnad till skaparen som skapat alltet.

Om grupp 1 tror på x och grupp 2 tror på y och grupp 3 tror på z och grupp 4 tror på k och endast x är den rätta skaparen och resterande påhittade så riktar jag min tacksamhet mot x. Alltså vilken grupp som har rätt spelar inte så stor roll för mig. Jag älskar och riktar min tacksamhet mot skaparen. Det kan vara x, y, z osv. MEN det finns endast en oändlighet. Det kan inte existera två eller flera oändligheter, därför finns det endast en Gud och människor och olika kulturer har gett olika namn och egenskaper till denna oändlighet.
Citera
2014-12-19, 01:17
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Du gör många undanflykter men kommer ingenvart. Människokroppen visar hur komponenterna är placerade och man kan tydligt se att varje komponent är placerad på ett adekvat sätt. Inget annat än en skapare med vilja och kunskap kan åstadkomma något som människokroppen.

Argument from ignorance. Svårare är det inte.
Citera
2014-12-19, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams

Din undanflykt om att jag kanske tror på fel Gud håller inte. Jag riktar min tacksamhet och vördnad till skaparen som skapat alltet.

Om grupp 1 tror på x och grupp 2 tror på y och grupp 3 tror på z och grupp 4 tror på k och endast x är den rätta skaparen och resterande påhittade så riktar jag min tacksamhet mot x. Alltså vilken grupp som har rätt spelar inte så stor roll för mig. Jag älskar och riktar min tacksamhet mot skaparen. Det kan vara x, y, z osv. MEN det finns endast en oändlighet. Det kan inte existera två eller flera oändligheter, därför finns det endast en Gud och människor och olika kulturer har gett olika namn och egenskaper till denna oändlighet.
Hur vet du att inget annat än en skapare kan ligga bakom människokroppen? Vilka andra människokroppar , som inte är skapade av din gud , jämför du med när du kommer fram till att allt är perfekt?
Citera
2014-12-19, 01:19
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag har aldrig lämnat Tellus..... och jag tror inte du gjort det heller.
Man behöver bevisligen inte lämna jorden för att utforska universum! Har man intresse av det så kan man ta del av det om man vill det. Planckepoken till exempel!
Mörk materia, mörk energi med mera. Vintergatan vår egen galax mellan miljarder andra galaxer.
Om ca tre miljarder år skall Vintergatan kollidera med Andromedagalaxen och bilda en supergalax.
Man kan se och tro på detta fast det inte syns eller ens är här.
Citera
2014-12-19, 01:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHEMTRAILSSWEDEN
Det är mest din hjärna som måste kategorisera och kalla saker för allt möjligt eftersom du inte kan föra ett eget resonemang. Boxhjärna kallas det.

Din begreppsförvirring är ursöt verkligen.

Helt irrelevant. Min kompetens ändrar inte på statusen av dina spekulationer SOM spekulationer.
Citera
2014-12-19, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHEMTRAILSSWEDEN
Det är mest din hjärna som måste kategorisera och kalla saker för allt möjligt eftersom du inte kan föra ett eget resonemang. Boxhjärna kallas det.

Din begreppsförvirring är ursöt verkligen.

Haha nej det gjorde du nog inte men ni vet ju inte ens själva vad ni tror så förstår att allt blir hemskt krångligt, ni vill bara försöka debunka, inte tänka själva för det gör ont på er, riktigt ont tom ajaj i lilla huvudet. Tror ni inte på död materia har gjort att ni sitter här nu så tro inte på big bang. Det är hela är väldigt logiskt.
Det sista stycket är obegripligt. Mer än vanligt faktiskt.....
Citera
2014-12-19, 01:22
Medlem
Citat:
Man behöver bevisligen inte lämna jorden för att utforska universum! Har man intresse av det så kan man ta del av det om man vill det. Planckepoken till exempel!
Mörk materia, mörk energi med mera. Vintergatan vår egen galax mellan miljarder andra galaxer.
Om ca tre miljarder år skall Vintergatan kollidera med Andromedagalaxen och bilda en supergalax.
Man kan se och tro på detta fast det inte syns eller ens är här.
Nu hade du ju utforskat hela universum och kommit fram till att det var perfekt,så det där svaret gav inte så mycket. Try again....
Citera
2014-12-19, 01:29
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Nu hade du ju utforskat hela universum och kommit fram till att det var perfekt,så det där svaret gav inte så mycket. Try again....
Mitt svar mer får du inte, det är jag som skall vara nöjd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in