Citat:
Det var MOP som diskuterades och där ansågs Rolf Dahlgren trovärdig, fanns inga negativa omdömen om honom överhuvudtaget. Min egen anmärkning är att Dallas historia aldrig kunnat beslås med lögn, istället har smutskastning använts för att sänka trovärdigheten. Hans alkoholism har jag aldrig sett en tillstymmelse till fakta som styrker.
Jag ser en klar koppling i behandlingen av Ulla Strömbäck-Larsson där rykten spreds att hon var en bag-lady och Hans Holmer kritiserade henne för att hennes kläd-signalement var för bra. HH verkar inte känna det kvinnliga släktet speciellt bra. Min dam ser direkt minsta fläck på en skjorta medan jag är helt ovetande om såna detaljer.
Jag ser en klar koppling i behandlingen av Ulla Strömbäck-Larsson där rykten spreds att hon var en bag-lady och Hans Holmer kritiserade henne för att hennes kläd-signalement var för bra. HH verkar inte känna det kvinnliga släktet speciellt bra. Min dam ser direkt minsta fläck på en skjorta medan jag är helt ovetande om såna detaljer.
Tack! Väldigt intressant. Bilden av Dahlgrens trovärdighet stämmer ju också med den bild som Martinger ger.
Det kan ju vara värt att notera att många vittnen som initialt kommer med vad som ser ut som värdefull information några år senare är misskrediterade eller har misskrediterat sig själva. I vissa fall skulle jag gissa att det beror på att det faktiskt är föga trovärdiga personer som har kommit med informationen. I andra fall kan man inte utesluta att det ligger en kampanj bakom. Ulla S-L är ju det tydligaste exemplet; men där misslyckades ju kampanjen. Jörgen B är ett annat vittne vars vittnesmål jag misstänker är autentiskt, men där en svartmålningskampanj inletts. Den tycks ha lyckats någorlunda bra; Jörgen Bs trovärdighet ifrågasätts ju tom av Grk.