Citat:
Ursprungligen postat av
qhz.
"Jag vill också gratulera cheferna på Expressen som nu äntligen slipper en av få unika pennor".
Marcus Birro alltså... Självgodheten når nya höjder.
Goda nyheter att vakna upp till. Har alltid varit skeptisk till att han på något sätt är "ansiktet utåt" för calcion i Sverige. För kommer den italienska fotbollen på tal bland gemene svensk så förknippas förmodligen Birro starkt med den. Allt han gör är bara otroligt krystat och narcissistiskt.
Faktum är att Birro har rätt. Han är den ende som går utanför svensk medias vänstermall. Hans artiklar brukade mig veterligen delas mer än de flesta andras vilket tyder på att det han skrev gick hem. Allt annat än krystat. De som är krystade är alla Frändéns och Nyheter24-journalister som för 1000:e gången i ordningen anstränger sig för att klämma fram en artikel om hur rasistiska och kvinnohatande svenska män är, allt för att bibehålla popularitet på redaktionerna.
Man kan anklaga Birro för mycket, men inte för att han inte skulle vara unik. Det är just att han är unik som gjort att han fått lämna Expressen och Pintxo (förlaget som släppt hans roman Calcioamore). Jag har inga problem med Birro så länge det är i lagom doser, i Calciomania var han ju underhållande, just för att han är annorlunda.
Slutligen: Vem bryr sig om vad "gemene svensk" förknippar med italiensk fotboll?