2014-12-17, 23:20
Medlem
paddyspubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
På tal om arenor. Hur kommer det sig att det bara är Juventus som äger sin arena i Italien? om jag förstått det rätt är samtliga arenor kommunala. Visst kanske det beror på resurser men även när de Italienska lagen hade stålar så var det så med.

Sassuolo äger väl också sin arena? Men är väl den italienska byråkratin som står i vägen för det mesta, där t.ex. Cagliari är ett bra exempel på varför det är så jävla krångligt. Låter Brille eller någon utav de mer insatta ge en bättre och mer korrekt förklaring.
Citera
2014-12-18, 11:28
Medlem
Ezzelinos avatar
Ciro Immobile var väldigt bra i går i Dortmunds match mot Wolfsburg (2-2). Kunde ha blivit ett par mål till om inte schweiziske landslagsmålvakten Benaglio gjort bra räddningar. Ett mål och ett assist blev det nu, och en Immobile som var rörlig och mycket delaktig i spelet och visade prov på sin fina teknik och spelintelligens. Viktigt för gli azzurri också att han hittar rätt. Målet:

http://www.gazzetta.it/Calcio/Bundesliga/17-12-2014/bundesliga-wolfsburg-dortmund-borussia-francoforte-immobile-aubameyang-bayern-hertha-100254946042.sh tml
Citera
2014-12-18, 15:33
Medlem
Ezzelinos avatar
Försvarslegenden Gentile vill att Italien ska göra som Tyskland för att skapa goda förutsättningar för den italienska fotbollen i framtiden:

http://www.football-italia.net/60195/gentile-%E2%80%98germany-model%E2%80%99

Citat:
Former Italy Under-21 Coach Claudio Gentile likes the ‘German example’ but doubts senior Coach Antonio Conte's training camps will work.

Gentile, who led the U-21s to victory in the 2004 European Championship, praised the hands-on approach of the former Juventus Coach, who recently warned that Italy's footballing crisis could get worse.

“I think Conte has a grip on the reality and the facts,” said Gentile to Tuttomercatoweb.com.

“And looking at the results of our clubs, we have scant reason to celebrate.

“We have to review the system in its entirety and I think it would be right to do what Germany did, relying on young talents.

“They revolutionised everything and now they're the best in every sector.”

However, Gentile seemed uncertain about Conte's project for mid-week training camps with club players.

“I wish him success with the operation, but personally I'm very sceptical.

“Clubs have their demands and I don't think they'll have much time to give their players to the national team.”
Citera
2014-12-18, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
"Jag vill också gratulera cheferna på Expressen som nu äntligen slipper en av få unika pennor".

Marcus Birro alltså... Självgodheten når nya höjder.

Goda nyheter att vakna upp till. Har alltid varit skeptisk till att han på något sätt är "ansiktet utåt" för calcion i Sverige. För kommer den italienska fotbollen på tal bland gemene svensk så förknippas förmodligen Birro starkt med den. Allt han gör är bara otroligt krystat och narcissistiskt.

trodde ni i roma höll birro lika högt som totti?
Citera
2014-12-18, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoftzoloft

Detta är en tråd som njuter av olikheter.

Vi tjatar just av den anledningen att vi har ett utbyte. Kanske gör vi det mer underhållande och framförallt insatt än andra trådar, men det finns gott om utrymme att uttrycka sin åsikt. En jävligt bred tråd.

Jag hoppas hinna ta mig hem till andra halvleken mellan Cagliari mot Juventus och att matchen då fortfarande lever. Äh vafan, matchen lever alltid med Zeman.
Citera
2014-12-18, 18:26
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoftzoloft

Birro vill säkert gärna tro att han hålls lika högt som Totti på Romas SvenskaFans-forum.

Birro är dessvärre (för hans egen del) inte ens i närheten av att vara en varböld i arselet på Totti.
Citera
2014-12-18, 20:11
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Även om jag inte gillar modern arkitektur så måste jag säga att detta förslag till Milans nya stadio ser riktigt häftigt ut.

http://i.imgur.com/fm3AQGG.jpg

http://i.imgur.com/ifLVrlF.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=idIiGbpSUBs

Med tanke på hur mycket det regnar i Milano så ser det ut att vara en katastrof designmässigt.
Citera
2014-12-18, 20:13
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:

Birro vill säkert gärna tro att han hålls lika högt som Totti på Romas SvenskaFans-forum.

SF och Birro har haft sina duster så den tron saknar han nog, dusterna har ju även nämnts i gamla Eurotalk-avsnitt.
Citera
2014-12-18, 20:31
Medlem
Citat:
"Jag vill också gratulera cheferna på Expressen som nu äntligen slipper en av få unika pennor".

Marcus Birro alltså... Självgodheten når nya höjder.

Goda nyheter att vakna upp till. Har alltid varit skeptisk till att han på något sätt är "ansiktet utåt" för calcion i Sverige. För kommer den italienska fotbollen på tal bland gemene svensk så förknippas förmodligen Birro starkt med den. Allt han gör är bara otroligt krystat och narcissistiskt.
Faktum är att Birro har rätt. Han är den ende som går utanför svensk medias vänstermall. Hans artiklar brukade mig veterligen delas mer än de flesta andras vilket tyder på att det han skrev gick hem. Allt annat än krystat. De som är krystade är alla Frändéns och Nyheter24-journalister som för 1000:e gången i ordningen anstränger sig för att klämma fram en artikel om hur rasistiska och kvinnohatande svenska män är, allt för att bibehålla popularitet på redaktionerna.

Man kan anklaga Birro för mycket, men inte för att han inte skulle vara unik. Det är just att han är unik som gjort att han fått lämna Expressen och Pintxo (förlaget som släppt hans roman Calcioamore). Jag har inga problem med Birro så länge det är i lagom doser, i Calciomania var han ju underhållande, just för att han är annorlunda.

Slutligen: Vem bryr sig om vad "gemene svensk" förknippar med italiensk fotboll?
Citera
2014-12-18, 20:56
Medlem
tjenaretjenares avatar
Har först nu börjat smälta den hårda 3-0 förlusten som mitt Torres råkade ut för mot Monza, har inte gått till jobbet idag dock så mötte jag upp importören som tar hit mina viner och kryddor. Han bjöd mig på ett litet litet glas Limoncello som hans grossist hade spetsat med fruktsaft från en Apelsin som de odlat upp på en gård cirka en halvtimme från Rosario Crocettas boende.

På tal om Monza så glömmer jag aldrig när Elton John var där och spelade på Stadio Brianteo 1992 ja samma år som Veratti föddes och Bari Verona Cremonese Ascoli hade en sak gemensamt och det var att de åkte ut ur Serie A.
Citera
2014-12-18, 21:00
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Har först nu börjat smälta den hårda 3-0 förlusten som mitt Torres råkade ut för mot Monza, har inte gått till jobbet idag dock så mötte jag upp importören som tar hit mina viner och kryddor. Han bjöd mig på ett litet litet glas Limoncello som hans grossist hade spetsat med fruktsaft från en Apelsin som de odlat upp på en gård cirka en halvtimme från Rosario Crocettas boende.

På tal om Monza så glömmer jag aldrig när Elton John var där och spelade på Stadio Brianteo 1992 ja samma år som Veratti föddes och Bari Verona Cremonese Ascoli hade en sak gemensamt och det var att de åkte ut ur Serie A.
Helt okej satir, ändå.
Citera
2014-12-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
...
Cossu är en elak liten rackare.

Han är uppvuxen på läktaren och har ett gigantiskt hjärta för klubben. Uno di loro. Ger alltid allt. Älskad av fansen.

Missade matchen, men Cagliari har det stentufft. 12 poäng efter 16 omgångar betyder en säker nedflyttningsplats...

Cagliari kommer att få en stentuff vår. Hoppas att ledningen har stake nog att hålla fast vid Zeman. Ôverlever kluben detta år kan man gå en relativt ljus framtid tillmötes.

Men om man missar, så kan det fan dröja tio till tjugo år till nästa gång Cagliari kan ta sig tillbaka...La Salvezza måste ske mot alla odds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in