2014-12-18, 18:06
Medlem
PKJuristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elashback
Varför är du så förbannat jävla vidrig och vänder "män gillar att slåss" till "män gillar att misshandlas"
Du är så förbannat jävla vidrig som människa, jävla hora.

Inte ett dugg vidrig som människa! Hora vet jag ingenting om.

Hon startade den här tråden som en rehash av en våldtäktstråd. Där löd rubriken "kvinnor njuter av att bli våldtagna".

Det som liknas vid båda trådarna är svaren.

Antingen påhopp på TS personligen eller ärliga svar.

Som tex "Skyll dig själv!"
Som med våldtäkt ibland "Skyll dig själv".

Som visar oss sanningen där ingen är elak, bara ärlig.

Kille som tjej, Du har ansvaret över ditt egna liv!
Citera
2014-12-18, 18:06
Medlem
Mooons avatar
Tog luften och argumenten slut? Det återstod bara vrede och den goa känslan av att få förödmjuka en människa du inte känner. Men som har en annan åsikt än vad du har och vågar lyfta den ... och det värsta ... det är en kvinna.

Citat:
Varför är du så förbannat jävla vidrig och vänder "män gillar att slåss" till "män gillar att misshandlas"
Du är så förbannat jävla vidrig som människa, jävla hora.
Citera
2014-12-18, 18:14
Medlem
Elashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PKJuristen
Hon startade den här tråden som en rehash av en våldtäktstråd. Där löd rubriken "kvinnor njuter av att bli våldtagna".
Du fattar inte, forskningen i TS och min erfarenhet säger att män gillar att slåss, det säger jag inte emot. Men att bli slagna är en annan sak. Det är en typisk medveten felvridning att skriva det senare.
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Tog luften och argumenten slut? Det återstod bara vrede och den goa känslan av att få förödmjuka en människa du inte känner. Men som har en annan åsikt än vad du har och vågar lyfta den ... och det värsta ... det är en kvinna.
Stoppa pressarna, någon förolämpade en kvinna, lägg dig i pölen så att hon kan komma över gatan till DO-kontoret din jävla fjolla.
Citera
2014-12-18, 18:18
Medlem
Mooons avatar
Lär dig att argumentera om du vill att någon ska ta dina åsikter på allvar. Annars tycker ju även de som håller med dig i sak, att du bara är jobbig och kontraproduktiv i debatten.

Citat:
.... Stoppa pressarna, någon förolämpade en kvinna, lägg dig i pölen så att hon kan komma över gatan till DO-kontoret din jävla fjolla.
Citera
2014-12-18, 18:27
Medlem
Elashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Lär dig att argumentera om du vill att någon ska ta dina åsikter på allvar. Annars tycker ju även de som håller med dig i sak, att du bara är jobbig och kontraproduktiv i debatten.
Du är en pkbög, så dina ord bryr sig ingen om. Allra minst jag. Sluta lek moderator nu och gå och agera Lady Dahmers sittkudde.
Citera
2014-12-18, 18:48
Medlem
PKJuristens avatar
Citat:
Du är en pkbög, så dina ord bryr sig ingen om. Allra minst jag. Sluta lek moderator nu och gå och agera Lady Dahmers sittkudde.

Nej men jag håller med Moon, även om jag tycker att du långt ifrån gått över gränsen..
Lite skit som debattör får man tåla.
Men nu verkar inte vår musa scottwalker vara här.

Men jag håller med moon...
Jag ska iallafall börja föra min talan med en lite ödmjukare ton.
Citera
2014-12-18, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getugglan
Håller med Insexskruv, det är ju inte själva misshandeln som man får kicken av, det är ju när man själv måste kämpa och använda kroppen fysiskt i till exempel en fight som man får en kick.

Dessutom måste man ju vara vältränad för att klara av en fight. är man inte vältränad så är det inte ett dugg kul att vara med i en fight. Då gör det jävligt ont

Du får samma kick av att bli söndersparkad som att slåss, tro mig.
Och det gör inte ont att få på huvudet - det gör ont efteråt, inte under tiden.
Citera
2014-12-18, 19:45
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Varför får män så mycket sympati för att dom har blivit misshandlade? Dom har ju haft det störtskönt! Män njuter så mycket av att bli slagna att dom får adrenalinkickar och floder av testosteron!

http://www.sciencedaily.com/releases/2011/01/110118161353.htm

"Men fight because it feels good. It’s thrilling. Testosterone explodes and adrenaline surges. "

http://www.thefrisky.com/2009-11-18/mind-of-man-why-men-fight/
http://indianapublicmedia.org/amomentofscience/sex-and-violence/
http://www.sciencedaily.com/articles/a/aggression.htm
En skön hint till tråden Kvinnor njuter av våldtäkt.

Få njuter av att bli misshandlade men adrenalinkicken man får av att gå in i en boxningsring eller motsvarande och veta att man måste stå pall för en helvetes massa stryk är såklart väldigt lockande för en del.
Citera
2014-12-18, 19:48
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Du får samma kick av att bli söndersparkad som att slåss, tro mig.
Och det gör inte ont att få på huvudet - det gör ont efteråt, inte under tiden.
Visst kan smärtan ignoreras tillfälligt en det beror ju på hur smärttålig man är och var smällen tar. Det krävs rätt mycket härdning för att kunna ignorera ett stenhårt slag som knäcker näsbenet. De flesta står inte pall för det såvida de inte är vana vid att få en massa slag på näsan, som typ boxare och MMA-fighters (eller motsvarande).

Normalt sett blir man groggy av ett stenhårt slag i ansiktet och man tappar fokus så att motståndaren får tid att slå fler slag när man har garden nere. Därför gäller ofta "första träffen vinner".
Citera
2014-12-18, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Visst kan smärtan ignoreras tillfälligt en det beror ju på hur smärttålig man är och var smällen tar. Det krävs rätt mycket härdning för att kunna ignorera ett stenhårt slag som knäcker näsbenet. De flesta står inte pall för det såvida de inte är vana vid att få en massa slag på näsan, som typ boxare och MMA-fighters (eller motsvarande).

Normalt sett blir man groggy av ett stenhårt slag i ansiktet och man tappar fokus så att motståndaren får tid att slå fler slag när man har garden nere. Därför gäller ofta "första träffen vinner".

Senast jag hamnade i trubbel, något år sedan så vill jag minnas att jag blev skallad så att näsbenet bröts och jag vill poängtera att det inte var någon märkvärdig smärta. Det var inte förrän någon halvtimme senare som smärtan kom och jag förstod att den förmodligen var bruten.
Citera
2014-12-18, 20:30
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten

Du lär dig fortare än du tror. De flesta har det där i sig, det verkar bara ouppnåeligt i början. Första 50-100 jabbarna över näsroten får dina ögon att tåras tills du lär dig att tårarna bara innebär mer stryk. Sen kommer det inga tårar längre. Samma sak med att tappa luften, en helt otränad kille sjunker ihop, men har du fått utstå magpumpare ett antal tillfällen sväljer du två gånger och fortsätter som inget har hänt.

Du kan lära kroppen utstå nästan vad som helst. Smärta är ingenting, det är utmattning och dödsskräck som får människor att ge upp.
Citera
2014-12-20, 08:37
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Senast jag hamnade i trubbel, något år sedan så vill jag minnas att jag blev skallad så att näsbenet bröts och jag vill poängtera att det inte var någon märkvärdig smärta. Det var inte förrän någon halvtimme senare som smärtan kom och jag förstod att den förmodligen var bruten.
Det var möjligtvis inte så att du var skitfull eller påtänd? Isåfall kan det vara en förklaring. Visst kan endorfinkicken göra att du inte känner smärtan tillfälligt men enligt min erfarenhet handlar ofta smärttålighet om god självkontroll där man gradvis höjt sin smärttröskel, fylla, narkotikarus eller möjligen att man har skadade nerver som gör att man inte känner smärta som andra.

Men men, alla är olika. Vissa känner säkert en jävla smärta men erkänner det inte för att de tror att andra kommer tycka att de är mesiga då. Rätt tramsigt faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in