2014-12-20, 08:45
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Du lär dig fortare än du tror. De flesta har det där i sig, det verkar bara ouppnåeligt i början. Första 50-100 jabbarna över näsroten får dina ögon att tåras tills du lär dig att tårarna bara innebär mer stryk. Sen kommer det inga tårar längre. Samma sak med att tappa luften, en helt otränad kille sjunker ihop, men har du fått utstå magpumpare ett antal tillfällen sväljer du två gånger och fortsätter som inget har hänt.

Du kan lära kroppen utstå nästan vad som helst. Smärta är ingenting, det är utmattning och dödsskräck som får människor att ge upp.
Vilket jag också påpekade i andra ordalag. En vältränad boxare tål t.e.x mer stryk och fler slag på näsan än vilken otränad tjomme som helst såvida inte tjommen ifråga är stenad eller full som en kastrull.

Däremot är det dumt och felaktigt att säga att smärts inte är någonting. Man kan faktiskt dö av chock som orsakas av smärta. Den enorma smärtan orsakar alltså en chock som i sin tur leder till döden. Vet dock inte hur vanligt det är.
Citera
2014-12-20, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Varför får män så mycket sympati för att dom har blivit misshandlade?
Vart har du hört att män får mycket sympati för sånt?

Det brukar vara misshandlade kvinnor som får mest sympati, och med all rätt förstås, eftersom kvinnor är svagare, så det är extra fel att misshandla kvinnor.

Problemet med feminism är att det leder till ökade våldtäkter och kvinnomisshandel.
Senast redigerad av elsydeon 2014-12-20 kl. 08:54.
Citera
2014-12-20, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det var möjligtvis inte så att du var skitfull eller påtänd? Isåfall kan det vara en förklaring. Visst kan endorfinkicken göra att du inte känner smärtan tillfälligt men enligt min erfarenhet handlar ofta smärttålighet om god självkontroll där man gradvis höjt sin smärttröskel, fylla, narkotikarus eller möjligen att man har skadade nerver som gör att man inte känner smärta som andra.

Men men, alla är olika. Vissa känner säkert en jävla smärta men erkänner det inte för att de tror att andra kommer tycka att de är mesiga då. Rätt tramsigt faktiskt.

Jag var spiknykter.
Citera
2014-12-20, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insexskruv
Och kvinnor känner inte samma sak då eller? Hahaha, sicket bullshit. Har allt sett filmer på kvinnor som blir helt pocoloco och "testosteronstinna" i sina catfights.

Edit: Du misstolkar nog saken. Män njuter knappast av smärtan av att få en knytnäve i trynet. Det är snarare när våldet hänger i luften som vi blir jävligt eggade. Det betyder inte att vi tycker det är skönt att få tänderna utslagna.

Vad är det ni förväntar er skall hända när våldet hänger i luften då och varför blir ni så kåta på att det gör det?
Citera
2014-12-21, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Varför får män så mycket sympati för att dom har blivit misshandlade? Dom har ju haft det störtskönt! Män njuter så mycket av att bli slagna att dom får adrenalinkickar och floder av testosteron!

http://www.sciencedaily.com/releases/2011/01/110118161353.htm

"Men fight because it feels good. It’s thrilling. Testosterone explodes and adrenaline surges. "

http://www.thefrisky.com/2009-11-18/mind-of-man-why-men-fight/
http://indianapublicmedia.org/amomentofscience/sex-and-violence/
http://www.sciencedaily.com/articles/a/aggression.htm

Det står faktiskt "fight", inte bli slagen. Javisst, män älskar att slå sin rival på truten, det förnekas inte. Men detta betyder inte att män njuter att bli slagna.

Tyvärr finns vissa tecken på att somliga kvinnor njuter av att bli sexuellt angripna och tvingade. Detta drar skit över alla kvinnor. Tyvärr...
Citera
2014-12-21, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Det står faktiskt "fight", inte bli slagen. Javisst, män älskar att slå sin rival på truten, det förnekas inte. Men detta betyder inte att män njuter att bli slagna.

Tyvärr finns vissa tecken på att somliga kvinnor njuter av att bli sexuellt angripna och tvingade. Detta drar skit över alla kvinnor. Tyvärr...
Jag tvivlar faktiskt på att du vet nånting om det, mycket av det som du skriver är helt enkelt bara skitsnack. Skriv du gärna dina åsikter men det skulle vara ännu bättre om du kunde hålla dig till sånt som du verkligen kan stå för.
Citera
2014-12-21, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Jag tvivlar faktiskt på att du vet nånting om det, mycket av det som du skriver är helt enkelt bara skitsnack. Skriv du gärna dina åsikter men det skulle vara ännu bättre om du kunde hålla dig till sånt som du verkligen kan stå för.

Men så kul att en oberoende och välmeriterad akademiker som Cherry ville tycka till här...

Det handlar om evolution: tjejer vill para sig med killar av vissa egenskaper (pushiga och ibland våldsamma). Vilken överraskning....

Du ligger väl själv med mesproppar, eller?

Citera
2014-12-21, 15:47
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Vilket jag också påpekade i andra ordalag. En vältränad boxare tål t.e.x mer stryk och fler slag på näsan än vilken otränad tjomme som helst såvida inte tjommen ifråga är stenad eller full som en kastrull.

Däremot är det dumt och felaktigt att säga att smärts inte är någonting. Man kan faktiskt dö av chock som orsakas av smärta. Den enorma smärtan orsakar alltså en chock som i sin tur leder till döden. Vet dock inte hur vanligt det är.

Möjligt att mitt uttalande om att smärta är ingenting är en produkt av härdning och i sak felaktigt, men det är så du bör träna dig att se på smärta. Min tes är däremot att smärta i sig inte är orsak till att låta sig hindras, vilket du effektivt bevisar genom din spoiler.
Smärtan i sig utgör inget hinder, du kan dessutom träna bort effekterna av den, däremot är utmattning och dödsskräck något som får den mest hårdföre elitsoldat att mjukna. Det vet ex CIA om, och det är därför waterboarding, skenavrättningar och stresställningar anses effektivare som tortyrmetod än att helt simpelt gå tillbaka till medeltiden medelst glödgade järn och piska.
Citera
2014-12-21, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men

Ni måste väl dock räkna med att risken finns att ni åker på duktigt med däng?

Dessutom är det när jag läser sådant här som det vore väldigt frestande att dra alla män över en kam om jag inte hade vetat bättre.
Senast redigerad av Hiitsme 2014-12-21 kl. 23:30.
Citera
2014-12-21, 23:51
Medlem
Bodickers avatar
Njuter av att bli misshandlade är fel rätt fel. En del njuter av att slåss, både ge å ta stryk. Oftast påverkade.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in