2014-12-14, 21:15
Medlem
Var får man tag på kopparklorid? Tacksam för svar
Citera
2014-12-14, 22:12
Medlem
Allanthyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDaays
Salpetersyra någon? Antar att det är svårt att få tag på dels för att jag försökt i snart ett år och sen så används den som narkotika prekursor. ska köra men kaliumnitrat och svavelsyra metoden men hade varit bra för att kunna tillverka andra binärsprängmedel.

Finns på Ebay. EDIT; eller fanns i alla fall nyligen, sök runt på nitric acid och se vad du hittar.
Senast redigerad av Allanthya 2014-12-14 kl. 22:19.
Citera
2014-12-14, 22:13
Medlem
Allanthyas avatar
Citat:
Var får man tag på kopparklorid? Tacksam för svar

Ebay. Exv. http://www.ebay.com/itm/Copper-I-chloride-Cuprous-chloride-Reagent-98-500g-/231006755664?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35c913 5b50
Citera
2014-12-16, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allanthya
Ebay. Exv. http://www.ebay.com/itm/Copper-I-chloride-Cuprous-chloride-Reagent-98-500g-/231006755664?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35c913 5b50

Tack för svar. Har köpt från en annan säljare nu. Tänkte göra kopparacetylid och använda som primär i hattar. Vet du hur lång tid det brukar ta att få det?
Citera
2014-12-16, 20:02
Medlem
Allanthyas avatar
Citat:
Tack för svar. Har köpt från en annan säljare nu. Tänkte göra kopparacetylid och använda som primär i hattar. Vet du hur lång tid det brukar ta att få det?

Beror på säljare, från kina/HK räkna med 3-4 veckor iaf.
England/USA ~1v
Tyskland ~3 dagar
Citera
2014-12-16, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allanthya
Beror på säljare, från kina/HK räkna med 3-4 veckor iaf.
England/USA ~1v
Tyskland ~3 dagar

Okej segt att vänta. Skickas från irland tydligen
Citera
2014-12-17, 00:39
Medlem
pennoks avatar
la upp en ny tråd angående ämnet. men hamnade i papperskorgen ganska fort av admin. my bad i guess. så frågar här ist. kaliumperklorat någon som har ett riktpris per kilo på svarta marknaden? fick ett pris på 2500kr/kg. kan detta stämma?
eftersom jag är i denna tråd. vart kan man få tag på det nu efter förbudet? är det helt omöjligt utan tillstånd? antar att det finns ett fåtal som sitter på några källor som dom inte vill släppa
Citera
2014-12-17, 08:13
Medlem
Allanthyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pennok
la upp en ny tråd angående ämnet. men hamnade i papperskorgen ganska fort av admin. my bad i guess. så frågar här ist. kaliumperklorat någon som har ett riktpris per kilo på svarta marknaden? fick ett pris på 2500kr/kg. kan detta stämma?
eftersom jag är i denna tråd. vart kan man få tag på det nu efter förbudet? är det helt omöjligt utan tillstånd? antar att det finns ett fåtal som sitter på några källor som dom inte vill släppa

Hej Pennok,

Det kanske beror på att du skrev att du lätt skulle betala 2000kr för att du hade panik inför nyår? Någon såg en chans att göra en bra affär och krämade på lite till?

Men det är klart att priserna borde ha gått upp efter de nya reglementet infördes. Jag tror dock inte det har skett särskilt många transaktioner på svarta marknaden än så något riktpris är nog svårt att ge.

Det finns två vägar att få tag på det, antingen så köper du det som företag istället(som jag tolkar det är det fritt fram då?) eller så tillverkar du eget.

Saxat från SK:
Citera
2014-12-17, 22:43
Medlem
pennoks avatar
Okej så alltså så länge man har F-skatt sedel så är det grönt. men antar att man måste fylla i diverse formulär. Tex vad det skall användas till hur mycket som kommer gå åt mm.

Detta med att framställa själv lät intressant. Stor process? Kan inte ett skit om ämnet men skall försöka läsa mig till så mkt info som möjligt. Borde väl finnas någon tråd här på fb. Ifall någon har koll får de gärna länka. Skall sätta igång och söka.

edit: Den stora klorat och perkloratcellstråden! verkar det som det får studeras i
Senast redigerad av pennok 2014-12-17 kl. 22:51.
Citera
2014-12-18, 00:39
Medlem
Allanthyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pennok
Okej så alltså så länge man har F-skatt sedel så är det grönt. men antar att man måste fylla i diverse formulär. Tex vad det skall användas till hur mycket som kommer gå åt mm.

Detta med att framställa själv lät intressant. Stor process? Kan inte ett skit om ämnet men skall försöka läsa mig till så mkt info som möjligt. Borde väl finnas någon tråd här på fb. Ifall någon har koll får de gärna länka. Skall sätta igång och söka.

edit: Den stora klorat och perkloratcellstråden! verkar det som det får studeras i

Hej Pennok,

Japp rätt tråd.

Jag förstår inte varför du antar att det är en massa formulär och byrokrati inblandat? Som jag har förstått det gäller de nya reglerna privatpersoner, övriga är befriade från att omfattas av reglerna, och det bör således vara precis som tidigare.

Egenframställning bygger på elektrolys av KCl. Om jag förstått det rätt så finns det ett par hinder, det första är att Anoden käkas upp i processen så man behöver få tag på rätt sorts anoder som inte förstörs(lika lätt) i processen, anoderna som skall vara bra är gjorde av Titan med PbO2 beklädnad. Nummer två är att det kluriga är att cellen tillverkar först klorat och därefter perklorat så du vet inte om din produkt är ren (eller snarare du vet att den inte är det).

Sedemera har jag bestämt för mig att processen medför en del gasbildning av den mindre bra sorten. (Vätgas+klorgas?)
Citera
2014-12-18, 19:40
Medlem
Matchbooks

Hej! Just tillbaka från USA.

Där kunde man köpa cirkus 1000 tändstickor i ett paket för 2 $!

Iallafall så var det sådana här matchbooks. Eller papptändstickor. Går dessa att köpa i Sverige? Isåfall var?
Citera
2014-12-18, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Donut
Hej! Just tillbaka från USA.

Där kunde man köpa cirkus 1000 tändstickor i ett paket för 2 $!

Iallafall så var det sådana här matchbooks. Eller papptändstickor. Går dessa att köpa i Sverige? Isåfall var?

Det finns troligen någon fånig lag i Sverige som förbjuder köp av 1000 tändstickor i ett enda paket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in