Citat:
Ursprungligen postat av
pennok
Okej så alltså så länge man har F-skatt sedel så är det grönt. men antar att man måste fylla i diverse formulär. Tex vad det skall användas till hur mycket som kommer gå åt mm.
Detta med att framställa själv lät intressant. Stor process? Kan inte ett skit om ämnet men skall försöka läsa mig till så mkt info som möjligt. Borde väl finnas någon tråd här på fb. Ifall någon har koll får de gärna länka. Skall sätta igång och söka.
edit: Den stora klorat och perkloratcellstråden! verkar det som det får studeras i
Hej Pennok,
Japp rätt tråd.
Jag förstår inte varför du antar att det är en massa formulär och byrokrati inblandat? Som jag har förstått det gäller de nya reglerna privatpersoner, övriga är befriade från att omfattas av reglerna, och det bör således vara precis som tidigare.
Egenframställning bygger på elektrolys av KCl. Om jag förstått det rätt så finns det ett par hinder, det första är att Anoden käkas upp i processen så man behöver få tag på rätt sorts anoder som inte förstörs(lika lätt) i processen, anoderna som skall vara bra är gjorde av Titan med PbO2 beklädnad. Nummer två är att det kluriga är att cellen tillverkar först klorat och därefter perklorat så du vet inte om din produkt är ren (eller snarare du vet att den inte är det).
Sedemera har jag bestämt för mig att processen medför en del gasbildning av den mindre bra sorten. (Vätgas+klorgas?)