2014-12-17, 23:33
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasmannen
Kan vi sluta tjata om att SD bröt praxis först när sossarna gjorde samma sak förra budgeten. Dvs påverkade budgeten till sin fördel.

Tillsammans med SD var det väl?

Men som sagt, nog tjatat om praxis i riksdagen för de dagarna är för länge sedan förbi. Nu gör alla lite som de vill verkar det som.

Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
SD röstade förövrigt på sin egen budget, som sedan fälldes. Därefter tog de ställning till de båda budget-förslagen.

Jag var otydlig där men de bröt praxis efter att de hade röstat på sin budget. (återigen detta praxisprat)
Citera
2014-12-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Om han inte kände till regeln är det inkompetent i sig, om han kände till regeln, och lät Rossana Dinamarcas demonstration passera utan att ta ifrån henne ordet, återigen, den enda åtgärden man har enats om, då är det också inkompetent. Att ge henne en varning är ett alldeles eget hittepå, och bekräftar inkompetensen. Björn Söder är inte bara inkompetent som politiker, i och med att han är sverigedemokrat, han är också inkompetent som talman. Men med det ena följer givetvis det andra. Att du gläder dig över att han gav henne en till absolut intet förpliktigande "varning" visar bara på hur populistiskt förförd du är. Han ingrep inte på ett sätt som hade någon effekt. Och vad skulle varningen syfta till? Att om hon gör likadant nästa gång, ja, då tänker han minsann ta ifrån henne ordet? Mmm, imponerande! (Det heter för övrigt "slippa undan").

Har du möjligtvis aspberger, med tanke på din fixering på regler.
Även om det här är riksdagen så låter man i ledar roll oftast
mindre fel normalt passera. Man ger dom en chans .
Citera
2014-12-18, 00:27
Medlem
Mr.Sanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Håller helt med! Nu blottas ju vänsterpacket och miljömaffian så brutalt, jättekul att se hur de på detta sätt röks ut ur sina hålor. Jag kunde inte ha formulerat det bättre själv, tack!

Om du vågar, vill och kan, så kan du ju lyssna på klippet på denna sida också!

http://avpixlat.info/2014/12/17/expressenkronikor-stalld-infor-sina-egna-argument/

Haha bästa jag hört på länge!
Expressen-snubben blev riktigt ägd och låtsades inte om det genom att spela dum. Vilken stolle

Återigen ett bevis på att om man har en faktabaserad, logisk diskussion med dessa SD-haters så kommer de förr eller senare att skämma ut sig. De har liksom inget att komma med, annat än hat.

Tack för att du argumenterar mot Redax. Jag pallar inte, får ont i ögonen av att läsa hans inlägg. Verkar lida av någon sorts psykos.
Citera
2014-12-18, 00:56
Medlem
mrmoonlightss avatar
Det är bara ett fåtal veckor sedan Mikael Damberg (S) varnade för att SD ville göra riksdagen till en lekstuga. Ja, det blir sannerligen en lekstuga när välavlönade riksdagsledamöter inte kan hålla samma respekt för mötesregler som den lokala bandyföreningen.
Citera
2014-12-18, 01:19
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Det är bara ett fåtal veckor sedan Mikael Damberg (S) varnade för att SD ville göra riksdagen till en lekstuga. Ja, det blir sannerligen en lekstuga när välavlönade riksdagsledamöter inte kan hålla samma respekt för mötesregler som den lokala bandyföreningen.

Man undrar om varningen är menad?
Att de kommer ändra regler och annat i Riksdagen och trixa och ha sig, det skrämmer mig faktiskt.
Vi har yttrandefrihet i grundlagen, det måste man påminna dessa kommunister om, men snart kanske de ändrar på den.

Övrigt sandlåda, är de ute efter att provocera Sd så de enklare kan införa nya regler, det är vad jag tror.
Om Sd skulle svara med samma mynt skulle det ta hus i helvete.
Å andra sidan lär de får över tjugo procent i extravalet.
Citera
2014-12-18, 01:56
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Jag finnes hennes agerande komiskt, och på något sätt så gillar jag hennes uppkäftiga framtoning.

/ Leif
Citera
2014-12-18, 03:18
Medlem
Citat:
Här argumenterar även statsvetaren Jonas Hinnfors för att denna talmansmobbing "kan" få motsatt effekt, dvs snarare öka stödet för SD. När en etablerad känd person som befinner sig mitt i etablissemanget säger något sådant, så kan vi nog gott utgå från att det är en 100%-ig sanning. Precis som alla tidigare drev mot SD har lyft SD.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/statsvetare-talmanstrotsen-kan-fa-motsatt-effekt

Det har nått till den nivå att man väljer att polarisera för att peta ut SD på den kant de ursprungligen kommer ifrån. Om de befinner sig där kommer det krävas 51 % för att de ska få sin vilja igenom, ingen annan vill befläckas av deras beröring och en ny praxis för beslutsfattande kommer skapas. Att mobba fryntlige Björn kanske inte är så snyggt, men hur stor del av väljarkåren tar illa upp?
Citera
2014-12-18, 08:31
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Håller helt med! Nu blottas ju vänsterpacket och miljömaffian så brutalt, jättekul att se hur de på detta sätt röks ut ur sina hålor. Jag kunde inte ha formulerat det bättre själv, tack!

Om du vågar, vill och kan, så kan du ju lyssna på klippet på denna sida också!

http://avpixlat.info/2014/12/17/expressenkronikor-stalld-infor-sina-egna-argument/
Tack för detta! Har länge velat se Lars Lindström få ordentligt mothugg och detta var en höjdare. OCH, som vanligt, när pk-eliten inom media och politik kläds av med de argument de själva anför MOT SD och FÖR att upprätthålla den mångkulturella härdsmältan, samt åsiktsdiktaturen i Sverige, ja då blir de svarslösa. Inte undra på att ingen ur detta narcissistiska pack vågar ta debatten.

Nu vänta vi bara på vedergällningen mot Rossana Dinamarca! Vore underbart att få höra hennes hysteriska pladder och svenskhat tystna den dagen hon ställs inför en riktigt skarp svenskvän med vässade argument. Tyvärr får hennes respektlösa uppträdande mot vice-talman Söder till konsekvens att hon får en massa mediaexponering och gillande från samma hycklande elit som utan att tveka sitter vackert när den kriminelle, efterblivna nollan Sebbe Staxx dompterar dem som vore de skabbiga gatuhundar från Rumänien.
Citera
2014-12-18, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Tack för detta! Har länge velat se Lars Lindström få ordentligt mothugg och detta var en höjdare. OCH, som vanligt, när pk-eliten inom media och politik kläds av med de argument de själva anför MOT SD och FÖR att upprätthålla den mångkulturella härdsmältan, samt åsiktsdiktaturen i Sverige, ja då blir de svarslösa. Inte undra på att ingen ur detta narcissistiska pack vågar ta debatten.

Nu vänta vi bara på vedergällningen mot Rossana Dinamarca! Vore underbart att få höra hennes hysteriska pladder och svenskhat tystna den dagen hon ställs inför en riktigt skarp svenskvän med vässade argument. Tyvärr får hennes respektlösa uppträdande mot vice-talman Söder till konsekvens att hon får en massa mediaexponering och gillande från samma hycklande elit som utan att tveka sitter vackert när den kriminelle, efterblivna nollan Sebbe Staxx dompterar dem som vore de skabbiga gatuhundar från Rumänien.

Jag undrar nu om hur ledningen från Rassepartiet reagerar.
Det hela lett till att folk har tappat respekten för Björne!
vem vill stå där i talarstolen och kalla honom för Herr liksom!! Hahaha
I det här fallet har Kalle Anka högre kredibilitet än Björne!
Citera
2014-12-18, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaapan
Har du möjligtvis aspberger, med tanke på din fixering på regler.
Även om det här är riksdagen så låter man i ledar roll oftast
mindre fel normalt passera. Man ger dom en chans .
Asperger? Fixering på regler? Du e la för rolig. Riksdagen ska arbeta utifrån riksdagsordningen, sedan får du tycka vad du vill om det. Det var för övrigt Björn Söder som var fixerad vid "regeln" att talare ska börja med "herr eller fru talman", remember? Har han Asperger, kanske?
Citera
2014-12-18, 10:05
Medlem
Citat:
Här argumenterar även statsvetaren Jonas Hinnfors för att denna talmansmobbing "kan" få motsatt effekt, dvs snarare öka stödet för SD. När en etablerad känd person som befinner sig mitt i etablissemanget säger något sådant, så kan vi nog gott utgå från att det är en 100%-ig sanning. Precis som alla tidigare drev mot SD har lyft SD.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/statsvetare-talmanstrotsen-kan-fa-motsatt-effekt
Ja, visst, när massmedierna och statsvetare säger något som ni gillar, då är de fullt trovärdiga, men när de säger sådant ni inte gillar, då är de genast lögnaktiga PK-medier och PK-lakejer. Det är fullständigt logiskt och naturligt.
Citera
2014-12-18, 10:53
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Det är även praxis att rösta på sin egen budget men det sket ju SD högaktningsfullt i.

Känns som folk kan sluta tjata om praxis, det är nya tider i riksdagen nu.
Det sket S och MP också i.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/rodgrona-i-skane-rostade-pa-sd-budget_4176025.svd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in