2014-12-18, 14:41
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
jadå det är tillåtet att vilja befinna sig i en tärning. Motsatsen till Gud!
Hojta på mig när du vill ut ur kuben.

Ditt förespråkande av imbecil-trossystemet blir inte mer attraktivt av ytterligare rappakalja.
Citera
2014-12-18, 14:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag förnekar inte matematik, jag förnekar arguments from ignotance.

Citat:
Ursprungligen postat av CHEMTRAILSSWEDEN
Du vet nog inte riktigt själv vad du förnekar.

Jodå. Jag förnekar arguments from ignorance.

(Arguments from ignorance är foliehattarnas favorit-verktyg).
Citera
2014-12-18, 14:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Massor av människor teorin är void för alla seriösa pyramid fantaster.

"Fantaster" är överlag såna som användar arguments from ignorance.
Citera
2014-12-18, 14:59
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Vet att jag satt och räkna på det där någon gång med egypternas skrifter i huvudet angående Giza pyramiderna och våra moderna stenmonuments byggen och hur lång tid dom tagit och samtliga stora pyramider skulle ta minst 900 år att bygga om det har gjorts med hjälp av ramp och släp metoden och eftersom vi idag inte ens har kranar för att klara dessa byggen pga vinkeln så är ju dessutom ramperna dom måste ha byggt för dessa 2.1 miljoner * 100 ton block någonting som ta mig fan måste varit mer imponerande än pyramiderna själva när dom stod där.
Nu kan du ju hålla dig lite till verkligheten i alla fall.
De största stenblocken hittar du i konungagraven som väger mellan 25-80 ton.
Resten är ju betydligt mindre.
Så man behövde få på plats 12 stenar i timmen typ.
Knappast några större problem om en gubbe fixar att flytta ett ton tunga block själv om man har 100.000 arbetare.
Citera
2014-12-18, 14:59
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Fast det är inte så mycket att förstå, en jävla massa saker runt om kring oss och vi själva följer exakt samma matematiska formel
Vilken formel skulle det vara?
Citat:
och det är givetvis ingen slump, man behöver bara ett ytligt kunnande om sannolikhetsläran för att förstå detta.
Vad har föregående med sannolikhetsläran att göra?
Citat:
Nej man behöver inte veta allt men om vi nu påstås ha varit korkade jägare för 12000 år sen
Inte korkade. Man anser inte att mänskliga fysiken (och hjärnan) inte förändrats märkvärt på den tiden. Däremot kunskapen vi besitter. Även om man nu skulle anta att vi haft fel på tiden, vad har det med evolutionen att göra?
Citat:
men detta "lilla projektet" här är något som vi aldrig i helvete skulle klara av idag utan massa maskiner och dylikt
Varför skulle vi inte det? Säger vem?
Citat:
så får man nog bara inse att mänskligheten har gått bakåt i utveckling
Sluta svamla. Vi bygger jordbävningssäkra skyskrapor idag.
Citat:
eller åtminstone att det man försökt trycka ner i halsen på oss och vår historia inte är annat än historielöst nonsens helt utan verklighetsförankring. Vad är din bild över jägarsamhällen tex?
Vetenskapen har alltid och kommer alltid självkorrigera sig om ny fakta dyker upp. So what?
Citat:
Man får inga nobelpris för att man debunkat en teori.
Jodå. Om du motbevisar evolutionsteorin kan jag lova att du får ett.
Citat:
Ingen kommer någonsin kunna visa en art som blivit en annan art eftersom det inte händer i vår värld uppenbarligen,
Det händer inte, för du säger det?
Citat:
därmed kan aldrig någon bevisa evolutionsteorin praktiskt och därmed betyder den intet och nada för alla tänkande människor, det är en teori som många andra
Ved du vad skillnaden är mellan en vetenskaplig teori och det alldagliga ordet teori som är synonymt med gissning?
Citat:
och Darwin, Hitler, Churchill och alla andra eugenics är faktiskt bara rakt igenom obehagliga psykopater, det är inga människor någon bör lyssna på för dom driver en agenda och inte någon sanningssökande.
Jag tror du blandar ihop evolutionsteorin med socialdarwinism eller eugenik som är helt olika saker. Du verkar vara rätt obildad ärligt talat.
Citera
2014-12-18, 15:02
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Haha njo kanske det nu tror ju jag på vortex och zero point energy teorin när det kommer till pyramiderna men om nu mainstream forskning fortsätter försöka sprida myten om att pyramider varit gravar så blir det lite märkligt hur dom har tänkt när gravplatsen rests en sisådär 850 år efter hans eller hennes död...
Ett sådant här bygge måste isåfall krävt sinnessjukt med energi så var fick dom maten ifrån, man måste levt i ett enormt överflöde för att klara av detta och även det rimmar väldigt illa med vad vi blivit tillsagda om dessa samhällen och om hur knappt det var av precis allt. Visst kan man ha skickat in skepp efter skepp efter skepp med slavar som jobbat tills dom dog men det verkar då extremt osannolikt att alla dessa ståtliga byggen faktiskt skulle så där dom är och egypterna på denna tiden hade ju rätt dålig rykta så dom kanske slaktade slavar något oerhört men har alla varit likadana isåfall, Machu Picchu, Yonaguni, Bosnien pyramiderna osv. Det skiljer många tusen år mellan dessa byggen och kontinenter och tro och fan vet allt och att alla har varit totala hemskingar som offrat miljontals slavar för div skrytbyggen finner jag extremt osannolikt. Desto mer jag kollar desto mer övertygad blir snarare jag om hur lätta dessa byggen faktiskt varit för forntida människor. Fascinerande.

Så det faktum att du inte förstår hur något gjordes innebär att det var något övernaturligt eller utomjordiskt som gjorde det? Det finns en term för ett sådant argument. Kanske vet du vad det är.
Citera
2014-12-18, 15:05
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Slavar eller frivilliga blir precis samma obildade trams, dom har inte tagit närmare 1000 år att bygga naturligtvis. Tvärtom så säger Egypternas skrifter att det tog 20 år enbart. Några tusen? Har sett siffror på miljoner och det behövs för att dessa byggen skall ha byggts med byggen av ramper och släpande av blocken. Massor av människor teorin är void för alla seriösa pyramid fantaster.

Vem sa något annat menar du? Jag pratade överhuvudtaget inte om att det var konstigt att dom fanns på olika kontinenter så den poängen sa kraftigt "swoooooosh".

Men du sitter ju bara och svamlar, ljuger och fabricerar egna sanningar. Vad är poängen?

Jag har aldrig sett en uppskattning av antalet människor byggde pyramiderna (samtidigt då givetvis) vara någonstans i närheten av någon miljon. Det är också en helt absurd siffra med tanke på att så många människor hade varit helt meningslöst att använda. Några tiotusentals är de uppskattningar jag vet existerar.

Dessutom är det ren och skär lögn att stenarna vägde 100 ton. I Cheopspyramiden finns det ett fåtal stenar som väger avsevärt mer än normalt och de uppskattas heller inte väga 100 ton. Kalkstenarna, som står för näst intill all vikt i en pyramid väger "bara" ett par, tre, ton.

"Massor-av-människor-teorin" som du kallar den, delas väl såvitt jag vet av alla som har någon form av faktisk kunskap i området. Finns det någon forskning som visar på något annat så är du förstås fri att presentera den.
Citera
2014-12-18, 15:07
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jojo visst är jag en foliehatt men om du nu sitter där och förnekar matematisk allmänkunskap angående golden ratio så är du beyond foliehatt får jag tyvärr meddela dig.

"Golden ratio" handlar om att saker formar sig efter den mest energieffektiva formen som ger minst motstånd i utvecklingen. Att du hoppar till slutsatser som skapare och gudar har nog förmodligen samma anledning.
Citera
2014-12-18, 15:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Så det faktum att du inte förstår hur något gjordes innebär att det var något övernaturligt eller utomjordiskt som gjorde det?

Citat:
Det finns en term för ett sådant argument. Kanske vet du vad det är.

Philosophy for dummies.

Igen.
Citera
2014-12-18, 15:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nej det är bara du som är en aning ignotance här. Vill du snacka pyramider och flexa dina kunskaper så väntar jag allt jämt på det för detta snömos kan du ärligt talat behålla för dig själv för du bidrar med nada och intet just nu. Är du inte kapabel till att föra en faktisk diskussion så skall jag hjälpa dig men börja då även du med att säga vad du tror så att det blir en dialog och inte bara halmgubbar från din sida och dina gulliga försök till att låta akademisk.

Jag börjar med att påpeka att oavsett vilka fakta du kan presentera, då är ditt argument värdelöst om det är ett argument from ignorance.

Tråkigt att du förväxlar enkel logik med akademisk snobberi, men det är ju en typisk foliehatts-reaktion.

Citat:
Det blir bara konstigt här om vi skall svara på alla frågor när rubriken är det kaxiga "precis allt visar på motsatsen" men samtidigt har ni inte ett enda argument för er sak personligen utan får förlita er på feghet och att försöka snipa in lite debunking. Så beter sig dock inte vuxna människor som faktiskt vill tala med andra vuxna människor.

Har du kopierat detta från "Fortean Times"?

Citat:
Så vad vill du?

Påpeka att arguments from ignorance är värdelösa.
Citera
2014-12-18, 15:17
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Trams. Minsta vägda blocket utan marmorn är 32 ton så snittet har varit ca 100 ton och det är allmänkunskap för Giza pyramiderna.
12 stenar i timmen? 144 stenar om dagen som max? 15000 dagar? Snacka om glädjekalkyl delux, du skall nog bli medlem i FI. Förklara gärna hur du tänker att dom fått ditt toppstenarna. Så typ 20 gubbar kan det nu 2014 men 4000 BC kunde alla? Du anser alltså att människan gått bakåt i utveckling? Att ett faktiskt bygge av Frankrike på futtiga 2200 tog 5 år och är och förblir ett obestridligt faktum och dessa byggen kan inte ens jämföras. Så hur får du ihop det?
http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Pyramid_of_Giza#Casing_stones

The largest granite stones in the pyramid, found in the "King's" chamber, weigh 25 to 80 tonnes

Hade du något mer du måste fantisera om innan du kommer ner på jorden?

Edit:
The stone blocks usually are larger in the lower layers (1.5m = 3 cubit) and smaller in the upper layers. Most are between 1.5 and 2 cubit large (average of 127 x 127 x 71cm). 1 cubit = 0.524m

Weight of the stone blocks
With an average density of 2,6 - 2,9 t/m³ the large limestone blocks weighted 6.5 - 10 tons and the smaller ones about 1.3 tons. For all calculations on this website an average weight of 2.5 tons was used.

http://www.cheops-pyramide.ch/khufu-pyramid/khufu-numbers.html
Senast redigerad av MeanME 2014-12-18 kl. 15:21.
Citera
2014-12-18, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
"Golden ratio" handlar om att saker formar sig efter den mest energieffektiva formen som ger minst motstånd i utvecklingen. Att du hoppar till slutsatser som skapare och gudar har nog förmodligen samma anledning.

1.61803398875
Det var rätt tydligt vad jag talade om. Din sista chans nu, dina halmgubbar blir bara gäsp verkligen.

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Pyramid_of_Giza#Casing_stones

The largest granite stones in the pyramid, found in the "King's" chamber, weigh 25 to 80 tonnes

Hade du något mer du måste fantisera om innan du kommer ner på jorden?

Edit:
The stone blocks usually are larger in the lower layers (1.5m = 3 cubit) and smaller in the upper layers. Most are between 1.5 and 2 cubit large (average of 127 x 127 x 71cm). 1 cubit = 0.524m

Weight of the stone blocks
With an average density of 2,6 - 2,9 t/m³ the large limestone blocks weighted 6.5 - 10 tons and the smaller ones about 1.3 tons. For all calculations on this website an average weight of 2.5 tons was used.

http://www.cheops-pyramide.ch/khufu-pyramid/khufu-numbers.html

Wiki. Du är medveten om att marmorn bara finns kvar på toppen va? Där ser man var 2.5 miljoner block tom. Läste du uträkningen? Ren och skär humor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in