Citat:
Ursprungligen postat av
CHEMTRAILSSWEDEN
http://www.usrepresented.com/wp-content/uploads/2014/05/Gobekli-Tepe.jpg
Jaså inget märkvärdigt va? Var har dom fått stenen ifrån eftersom den inte kommer från berget den står på? Hur fick dom upp alla extremt tunga block på toppen? Hur i helvete ordande dom den perfekta raka symmetrin på stenarna? Varför efter att dom gjort detta fantastiska bygge täckte dom över det med sand och bara gick, indikerar ju att "templet" inte ens var någon big deal för dom. Vad vi blivit lärda om jägarsamhällen är vi var typ grottmänniskor som sprang runt i lövkjolar och försökte överleva dagen och naturen, nu ser ju dock alla att det inte har någonting med verkligheten för 12000 år sen att göra. Evolutionsteorin är död.
Vad du vill ha kunde jag inte bry mig mindre om hjärtat, förstår du inte vad jag säger till dig så är det ditt problem, antingen förstör man matematik eller så gör man det inte.
Rent logiskt så är det väl inte så konstigt de täckte allt med sand och grus, hur annars skulle de få upp stora stenar på alla pelare som de satt upp på liknande sätt. Genom att lägga sand över allt så kunde de sakta men säkert dra upp stenarna genom att låta dem glida eller rulla på stockar. Nu råkade det hända något speciellt innan bygget var klart och all sand och grus ligger kvar över bygget. De kanske blev anfallna av någon?
Annars hade de grävt bort all sand och grus när väl takstenarna var på plats uppe på pelarna. Sen är det bara att knalla in där och idka alla möjliga roliga mänskliga aktiviteter du kan tänka dig.
Det mest intressanta är dock varför de började bygget överhuvudtaget? Finns det fler sådana byggen och isåfall var då?
Min gissning är att en rik och mäktig Hövding bestämde att han ville bygga något stort och när han dog ( kanske i strid ) tappade alla lusten att fortsätta bygget.