2014-12-18, 14:13
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Visst, visst. Du kan ju roa dig dig med att söka den 7-sidiga tärning, så kan vi andra syssla med att formulera en solid världsbild utan spekulativa fantasier.

Ja tack! jag har gett mig sjutton på att lägga fram en tydlig och fin metodik om prick nummer 7, du kan få vara den oberoende delen som synar det hela, vill du det?
Vi kan gotta oss i motsattser och Gud och INTE Gud.
Ett perfekt team, tror jag
Du kan bidra med lite morfologisk analys och källkritik.
Demarkationsproblemet blir löst på (7 prickar)
Citera
2014-12-18, 14:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja härligt! ja Gud är på jag efter dig( viskar han till mig)
Kan du bevisa motsatsen?

Nu jonglerar du med bevisbördan. Men kanske bevisbörda också är anatema i dtt imbecil-trosssytem?
Citera
2014-12-18, 14:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja visst är de bra!
Jag säger att döden är framställd med lie och timglas och du håller med mig hela tiden om att döden finns, men inte med lien och timglaset. Men, men, alla blir vi fina små "jordgubbar" i timglaset livet.
Din fabel om mig är en metafor på Flashback.
Du tror inte på Gud men Gud tror på dig, därav detta metaforiska prat.

Exakt: Rappakalja.

Inga problem med det, frånsett att du tror att din rappakalja har universiell betydelse.
Citera
2014-12-18, 14:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja tack! jag har gett mig sjutton på att lägga fram en tydlig och fin metodik om prick nummer 7, du kan få vara den oberoende delen som synar det hela, vill du det?

Behövs inte. Jag avslutade min egen "sacred geometry" och numerologiska granskning (om bl.a. "7"s betydelse) 20 år tillbaka. I symbios med den vetenskapliga världsbilden.
Citera
2014-12-18, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHEMTRAILSSWEDEN
Jag sa precis att jag inte tror på slumpen. Din gud är däremot slumpen så dessa konstiga projicerande frågeställningar kan du behålla för dig själv.
Du sa att du slutade tro på slumpen. Det behövs inte mycket "läsa mellan raderna" teknik för att komna fram till att du trodde på slumpen förut!
Citera
2014-12-18, 14:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jojo visst är jag en foliehatt men om du nu sitter där och förnekar matematisk allmänkunskap angående golden ratio så är du beyond foliehatt får jag tyvärr meddela dig.

Jag förnekar inte matematik, jag förnekar arguments from ignorance.
Senast redigerad av Bogomil 2014-12-18 kl. 14:46. Anledning: typo
Citera
2014-12-18, 14:25
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Behövs inte. Jag avslutade min egen "sacred geometry" och numerologiska granskning (om bl.a. "7"s betydelse) 20 år tillbaka. I symbios med den vetenskapliga världsbilden.
Nej du misslyckades det märker jag. Du glömde bort att det fanns en 8 prick verkar det som och en -8 också
Jag kan lära dig om du vill och då får du inte springa och gömma dig för Gud han blir din motsats då.
Citera
2014-12-18, 14:26
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Inte så krångligt. Frankrikes stenmonument under 2000-talet på 2200 block a max 10 ton tog ca 1600 dagar med alla möjliga tänkbara maskiner och dylikt. Hur lång tid då 2.1 miljoner block a 100 ton utan maskiner och dylikt skulle ta för 6000 år sen blir tämligen lätt att räkna på. Du kan ju alltid försöka räkna på det själv lilla gubben när du skrattat klart.
Finns på YouTube att finna hur en gubbe justerar ensam ~6 ton tunga stenblock och reser dem upp helt på egen hand med de enklaste tekniker, vatten, sand och en pinne typ. Något vilken stenålderskultur som helst kunnat klara.
Citera
2014-12-18, 14:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Varför BÖRJADE du tro på slumpen?

Citat:
Jag sa precis att jag inte tror på slumpen.

Goddag ... yxskaft.

Läs min text igen och försök svara på den istället för att svara på något annat.

Citat:
Din gud är däremot slumpen

Nu gissar du bara ... desutom har jag ju redan framfört kritik av slump-konceptet: Läsar du INGENTING av inläggen addresserat till dig?

Citat:
så dessa konstiga projicerande frågeställningar kan du behålla för dig själv.

Det är inget att undra på, att du tyckar mina frågor är konstiga när du tydligen inte läsar vad jag skrivar.
Citera
2014-12-18, 14:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nej du misslyckades det märker jag. Du glömde bort att det fanns en 8 prick verkar det som och en -8 också
Jag kan lära dig om du vill och då får du inte springa och gömma dig för Gud han blir din motsats då.

Det är säkert så i ditt imbecil-förespråkande och retorik-användande trossystem.

Men jag är inte medlem av detta trossystem, jag hållar mig till standard-logiken och informationsbärande språk.
Citera
2014-12-18, 14:37
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Det är säkert så i ditt imbecil-förespråkande och retorik-användande trossystem.

Men jag är inte medlem av detta trossystem, jag hållar mig till standard-logiken och informationsbärande språk.
jadå det är tillåtet att vilja befinna sig i en tärning. Motsatsen till Gud!
Hojta på mig när du vill ut ur kuben.
Citera
2014-12-18, 14:39
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Haha njo kanske det nu tror ju jag på vortex och zero point energy teorin när det kommer till pyramiderna men om nu mainstream forskning fortsätter försöka sprida myten om att pyramider varit gravar så blir det lite märkligt hur dom har tänkt när gravplatsen rests en sisådär 850 år efter hans eller hennes död...
Ett sådant här bygge måste isåfall krävt sinnessjukt med energi så var fick dom maten ifrån, man måste levt i ett enormt överflöde för att klara av detta och även det rimmar väldigt illa med vad vi blivit tillsagda om dessa samhällen och om hur knappt det var av precis allt. Visst kan man ha skickat in skepp efter skepp efter skepp med slavar som jobbat tills dom dog men det verkar då extremt osannolikt att alla dessa ståtliga byggen faktiskt skulle så där dom är och egypterna på denna tiden hade ju rätt dålig rykta så dom kanske slaktade slavar något oerhört men har alla varit likadana isåfall, Machu Picchu, Yonaguni, Bosnien pyramiderna osv. Det skiljer många tusen år mellan dessa byggen och kontinenter och tro och fan vet allt och att alla har varit totala hemskingar som offrat miljontals slavar för div skrytbyggen finner jag extremt osannolikt. Desto mer jag kollar desto mer övertygad blir snarare jag om hur lätta dessa byggen faktiskt varit för forntida människor. Fascinerande.

Jag kan inte säga att jag är särskilt insatt i aktuella rön om pyramidbyggena, men jag vill minnas att konsensus numera är att pyramiderna antagligen inte byggdes utav slavar, utan frivilliga, som inte på något sätt levde under dåliga förhållanden. Alla människor som antas ha byggt en given pyramid måste ju behövt äta oavsett om de byggt pyramider eller inte, så jag förstår faktiskt inte alls argumentet om att det vore orimligt att de hade nog med mat. Att ordna fram mat åt några tusen arbetare lär ju varit en ganska enkel sak jämfört t.ex. med att frakta materialet som användes till byggena.

Att pyramider byggts helt åtskilda i världen är faktiskt inte särskilt konstigt om man tänker lite längre än näsan räcker. Det blir den naturliga formen på ett byggnadsverk om man ska bygga högt och stort och måste göra det mer eller mindre med muskelkraft. Att bygga exempelvis en kub med stenblock hade ju såklart varit fullständigt omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in