2014-12-18, 13:11
  #5389
Medlem
Porsennas avatar
Jag tror aldrig jag har skrivit i den här tråden förut men jag vill ta tillfället att kommentera artikeln i dagens sportbladet.

Tydligen har DIF dumpat Douglas Murray på ett mycket respektlöst sätt idag efter att han under säsongen tränat med DIFs juniorer tre gånger i veckan. Han har stängt alla dörrar mot andra klubbar, målet har varit att spela i NHL eller DIF.

Styrelsen anser att han är för dålig och att de inte har plats för honom trots backkris. Nu har Douglas lackat ur och känner sig respektlöst behandlad. Han snackar redan om att göra sig redo för att spela i en annan svensk klubb.

Vilka är era tankar och reaktioner?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/djurgarden/article20043028.ab
__________________
Senast redigerad av Porsenna 2014-12-18 kl. 13:14.
Citera
2014-12-18, 13:32
  #5390
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
Jag tror aldrig jag har skrivit i den här tråden förut men jag vill ta tillfället att kommentera artikeln i dagens sportbladet.

Tydligen har DIF dumpat Douglas Murray på ett mycket respektlöst sätt idag efter att han under säsongen tränat med DIFs juniorer tre gånger i veckan. Han har stängt alla dörrar mot andra klubbar, målet har varit att spela i NHL eller DIF.

Styrelsen anser att han är för dålig och att de inte har plats för honom trots backkris. Nu har Douglas lackat ur och känner sig respektlöst behandlad. Han snackar redan om att göra sig redo för att spela i en annan svensk klubb.

Vilka är era tankar och reaktioner?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/djurgarden/article20043028.ab

Respektlöst? Stoppel anser med rätta att han inte håller i shl och vi har 11 kontrakterade backar. Fortfarande 8 kvar med Fernholm och jvm backarna borta. Varför ska vi då värva en föredetting som forwardsen kommer åka åttor runt?
Citera
2014-12-18, 13:45
  #5391
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
Jag tror aldrig jag har skrivit i den här tråden förut men jag vill ta tillfället att kommentera artikeln i dagens sportbladet.

Tydligen har DIF dumpat Douglas Murray på ett mycket respektlöst sätt idag efter att han under säsongen tränat med DIFs juniorer tre gånger i veckan. Han har stängt alla dörrar mot andra klubbar, målet har varit att spela i NHL eller DIF.

Styrelsen anser att han är för dålig och att de inte har plats för honom trots backkris. Nu har Douglas lackat ur och känner sig respektlöst behandlad. Han snackar redan om att göra sig redo för att spela i en annan svensk klubb.

Vilka är era tankar och reaktioner?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/djurgarden/article20043028.ab
Två reaktioner. Den första är att det är fjantigt. Om nu Djurgården inte har behov av honom och tycker inte han är nog bra så är det väl ganska givet att man inte värvar honom. Eller ska han sympati-värvas bara för att Douglas "tackat nej till andra bud".

Min andra reaktion är att jag hoppas han inte skriver på för Modo.
Citera
2014-12-18, 13:48
  #5392
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Två reaktioner. Den första är att det är fjantigt. Om nu Djurgården inte har behov av honom och tycker inte han är nog bra så är det väl ganska givet att man inte värvar honom. Eller ska han sympati-värvas bara för att Douglas "tackat nej till andra bud".

Min andra reaktion är att jag hoppas han inte skriver på för Modo.

Förvånar inte om Modo värvar. De gillar väl stora långsamma föredettingar?
Citera
2014-12-18, 14:00
  #5393
Medlem
Ferross avatar
Murray höll väl knappt i Allsvenskan? Vill minnas att han hade rätt så stora problem på stor is, då hans skridskoåkning och rörlighet inte är speciellt bra. Tror att han skulle ha väldigt stora problem att hänga med i SHL också, dock så är det tråkigt att SHL missar en skön profil.

Jag anser således att Djurgården gör helt rätt i sakfrågan, men att man antagligen hade kunnat sköta det på ett snyggare sätt.
Citera
2014-12-18, 14:47
  #5394
Medlem
LT10s avatar
Ledningen gör bort sig. Ge Doug chansen på ett korttidskontrakt. Förbannande idioter...
Citera
2014-12-18, 14:59
  #5395
Medlem
€rics avatar
dijf gör ju helt rätt. Pinsamt att murray tycker dijf ska ta emot han med öppna armar bara nu för att ingen annan vill ha han i NHL. Frågan är då varför inte murray ställde upp och gick till dijf när många NHL klubbar vill ha honom?

Trött på spelare som tycker svenska klubbar ska bedriva någon sorts hjälp verksamhet när andra inte längre vill ha dem. De ställer ju inte upp för de svenska klubbarna.
Citera
2014-12-18, 15:04
  #5396
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
dijf gör ju helt rätt. Pinsamt att murray tycker dijf ska ta emot han med öppna armar bara nu för att ingen annan vill ha han i NHL. Frågan är då varför inte murray ställde upp och gick till dijf när många NHL klubbar vill ha honom?

Trött på spelare som tycker svenska klubbar ska bedriva någon sorts hjälp verksamhet när andra inte längre vill ha dem. De ställer ju inte upp för de svenska klubbarna.
Det är en väldigt bra fråga. Ett "DIF-hjärta" som bara spelar där när han är tvungen eller är för dålig för att spela någonstans liksom.
Frågan är hur bra han är? Djurgården borde dock ha koll på det och vill inte dom ha honom är han troligtvis för svag för SHL, Asplöven nästa?
Citera
2014-12-18, 15:30
  #5397
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det är en väldigt bra fråga. Ett "DIF-hjärta" som bara spelar där när han är tvungen eller är för dålig för att spela någonstans liksom.
Frågan är hur bra han är? Djurgården borde dock ha koll på det och vill inte dom ha honom är han troligtvis för svag för SHL, Asplöven nästa?


Snarare Modo
Citera
2014-12-18, 17:11
  #5398
Medlem
Gavves avatar
Brynäs är i.a.f. sugna på Tallinder. Verkar dock inte bli något där.

"Brynäs sportchef hörde av sig direkt till Tallinders agent när han fick nys om att kontraktet var uppsagt.
– Jag var den förste som ringde. Men jag fick känslan att det inte är aktuellt för honom att flytta hem till Sverige den här säsongen,"


Han nämner även att Brynäs inte är särskilt intresserade av Murray.

"Är Murray ett namn för Brynäs? Knappast.
– Jag såg honom i allsvenskan för tre säsonger sedan och det var ingen vacker syn. Han är för trög på skridskorna"


http://www.gd.se/ishockey/shl/nhl-proffset-som-brynas-vill-ha#Ishockey
Citera
2014-12-18, 17:16
  #5399
Medlem
Displaceds avatar
Sa ju att det skulle bli Nörstebö... Så nu lär en ordentlig värvning få vänta ett bra tag. Poop.
Citera
2014-12-18, 17:23
  #5400
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Ledningen gör bort sig. Ge Doug chansen på ett korttidskontrakt. Förbannande idioter...

Böjd att hålla med. Det finns förstås ett kommersiellt värde med Murray i Djurgården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in