2014-12-18, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHEMTRAILSSWEDEN
"Vetenskapligt trovärdiga källor". Er historielöshet är otroligt roande. Vem skall du tro på? En italienare hittade ett fynd med en människa som var 600 miljoner år, en fransmans hittade en människa som var 300 miljoner år gammal. Vi har fynd på jättar, vi har fynd på verkligen mini människor. Hur sållar du ut vem du tror på och när? När mainstream media och mainstream forskare har talat om för dig vad du skall tycka?

Så du har inget annat än dina PÅSTÅENDEN??
Citera
2014-12-18, 11:37
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Göbekli_Tepe

Verkar inte vara något märkvärdigt med det fyndet?
Sen vill jag ha mer belägg för skaparen och inte på det han påstås ha skapat!

Om du tror och hoppas att det skall vara fint väder i morgon då du skall ta studenten( exempel)
Kan du kräva belägg på det då?
Fast vädergubbarna på TV LOVAT vackert väder spöregnar det.
Vems fel är det? Ditt som trodde på det? Hur kunde vädergubben påstå det? tänker du så?
Finns det belägg på tro, hopp och kärlek?
Citera
2014-12-18, 11:40
Medlem
Citat:
http://www.usrepresented.com/wp-content/uploads/2014/05/Gobekli-Tepe.jpg
Jaså inget märkvärdigt va? Var har dom fått stenen ifrån eftersom den inte kommer från berget den står på? Hur fick dom upp alla extremt tunga block på toppen? Hur i helvete ordande dom den perfekta raka symmetrin på stenarna? Varför efter att dom gjort detta fantastiska bygge täckte dom över det med sand och bara gick, indikerar ju att "templet" inte ens var någon big deal för dom. Vad vi blivit lärda om jägarsamhällen är vi var typ grottmänniskor som sprang runt i lövkjolar och försökte överleva dagen och naturen, nu ser ju dock alla att det inte har någonting med verkligheten för 12000 år sen att göra. Evolutionsteorin är död.
Vad du vill ha kunde jag inte bry mig mindre om hjärtat, förstår du inte vad jag säger till dig så är det ditt problem, antingen förstör man matematik eller så gör man det inte.
Jag förstår mig inte på matematik,det kan jag inte förneka. Angående alla dina frågor om tunga stenar hit och dit,så kan man faktiskt säga "jag vet inte"! Man måste inte låtsas veta allt direkt.
Sen var det lite mysko att dom inte avslöjar hur dom kom fram till 12 000 år......
Nu väntar jag med spänning på ditt Nobelpris,eftersom du bevisar genom enkel(?) matematik att evolutionsteorin är död.
Citera
2014-12-18, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Om du tror och hoppas att det skall vara fint väder i morgon då du skall ta studenten( exempel)
Kan du kräva belägg på det då?
Fast vädergubbarna på TV LOVAT vackert väder spöregnar det.
Vems fel är det? Ditt som trodde på det? Hur kunde vädergubben påstå det? tänker du så?
Finns det belägg på tro, hopp och kärlek?
Det är ingens fel,ibland blir det regn.
Citera
2014-12-18, 11:44
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Det är ingens fel,ibland blir det regn.
Ja,ja du hoppade över bra mycket i min text nu! Jag pratade inte om regnet i sig. Tvärtom.
Citera
2014-12-18, 11:45
Medlem
Citat:
Ja,ja du hoppade över bra mycket i min text nu! Jag pratade inte om regnet i sig. Tvärtom.
Nä,du frågade vems fel det var om det regnade. Och det svarade jag på!
Citera
2014-12-18, 11:47
Medlem
Citat:
Varför svarar du på frågor med frågor? Är du feg?
Det är inte mina påståenden utan div arkeologer så igen får du ställa dig frågan vem du skall lita på. Om man nu har "vetenskap" som gud så kan man inte ha en lite nätt felmarginal på några hundra miljoner år förstår du vännen. Är du lat kan jag hjälpa dig: https://www.google.se/?gfe_rd=cr&ei=iqiSVNvODYer8wecgIG4CA&gws_rd=ssl#q= 600+million+year+old+fossil

Så du har inget annat än dina PÅSTÅENDEN??

Fram med beläggen för det du påstår & nej det du presterat är inte belägg utan bara mer svammel.
Citera
2014-12-18, 11:48
Medlem
Hulls avatar
Citat:
http://www.usrepresented.com/wp-content/uploads/2014/05/Gobekli-Tepe.jpg
Jaså inget märkvärdigt va? Var har dom fått stenen ifrån eftersom den inte kommer från berget den står på? Hur fick dom upp alla extremt tunga block på toppen? Hur i helvete ordande dom den perfekta raka symmetrin på stenarna? Varför efter att dom gjort detta fantastiska bygge täckte dom över det med sand och bara gick, indikerar ju att "templet" inte ens var någon big deal för dom. Vad vi blivit lärda om jägarsamhällen är vi var typ grottmänniskor som sprang runt i lövkjolar och försökte överleva dagen och naturen, nu ser ju dock alla att det inte har någonting med verkligheten för 12000 år sen att göra. Evolutionsteorin är död.
Vad du vill ha kunde jag inte bry mig mindre om hjärtat, förstår du inte vad jag säger till dig så är det ditt problem, antingen förstör man matematik eller så gör man det inte.

Rent logiskt så är det väl inte så konstigt de täckte allt med sand och grus, hur annars skulle de få upp stora stenar på alla pelare som de satt upp på liknande sätt. Genom att lägga sand över allt så kunde de sakta men säkert dra upp stenarna genom att låta dem glida eller rulla på stockar. Nu råkade det hända något speciellt innan bygget var klart och all sand och grus ligger kvar över bygget. De kanske blev anfallna av någon?

Annars hade de grävt bort all sand och grus när väl takstenarna var på plats uppe på pelarna. Sen är det bara att knalla in där och idka alla möjliga roliga mänskliga aktiviteter du kan tänka dig.

Det mest intressanta är dock varför de började bygget överhuvudtaget? Finns det fler sådana byggen och isåfall var då?

Min gissning är att en rik och mäktig Hövding bestämde att han ville bygga något stort och när han dog ( kanske i strid ) tappade alla lusten att fortsätta bygget.
Senast redigerad av Hull 2014-12-18 kl. 11:56.
Citera
2014-12-18, 11:49
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Nä,du frågade vems fel det var om det regnade. Och det svarade jag på!
Nej! Läs texten lugnt och sakta. Andas in orden. Vrid och vänd på dem. Hitta något du inte ser med ögat direkt och lämna hjärnan utanför( den sexsidiga kuben tänket) Leta efter nummer sju!
Där hittar du Gud nämligen.
Citera
2014-12-18, 11:51
Medlem
Citat:
Nej! Läs texten lugnt och sakta. Andas in orden. Vrid och vänd på dem. Hitta något du inte ser med ögat direkt och lämna hjärnan utanför( den sexsidiga kuben tänket) Leta efter nummer sju!
Där hittar du Gud nämligen.
Vilken gud? Måste man alltid lämna hjärnan utanför när man letar gud? (jag vet mitt svar på den frågan...)
Citera
2014-12-18, 12:16
Medlem
Citat:
Jösses vad du snabbt läste igenom alla dom tusentals sidor.
Enjoy ignore din anti-intellektuella pajas, om du inte ens vågar diskutera saker med folk så ge dig inte in i diskussioner. Patetiska ursäkt till man.

Patetiska Ad Hominem.. Prestera lite belägg för dina påståenden i stället för en googlesökning.
Citera
2014-12-18, 12:41
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Vilken gud? Måste man alltid lämna hjärnan utanför när man letar gud? (jag vet mitt svar på den frågan...)
Ja annars tror du att du är GUD och vet allt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in