Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-18, 07:57
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Det blir ett streck över "play" symbolen när jag skall starta ljudfilen.
Jag vill ju bara att de ska fungera

De ska finnas en app för den typen av ljudfil
Citera
2014-12-18, 08:07
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hmm. Vissa föder barn 9 månader efter förra ungen.. Frågan lyder: VEM vill ha sex direkt från förlossningsrummet? svar: tydligen några..

Det egensydda såret skulle föreställa en "titthålsoperation" för att rensa ena äggstocken..

Vilket djävla påhitt - måste jag säga..

Håller med men om det som exp finns neckrofiler finns det nog folk till allt "skrattar" det låter äckligt. Men om du tänker på Kristian å Jonna så tror jag hon ljugit. Själv blödde jag rätt länge
Citera
2014-12-18, 08:19
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Framför allt anser jag att hon är ett levande exempel om att människobarn inte är några spelpjäser som man kan flytta på hur som helst när det bäst passar de vuxna. .

Att hon ensam av fyra ungar fick bo hos sin mamma långt borta från de andra syskonen. Hon kan ha uppfattat det som någon sorts "straff". Att ha bra relation till sin styvpappa betyder inte alls samma sak som att ha någon "bra relation" till några vuxna överhuvudtaget. Bara för att de kommer överens - någorlunda.

Hon är uppenbarligen extremt otrygg (kan inte sova ensam blabla..). Hon vet inte heller hur man handskas med sina känslor - hon "kräver" saker då när hon blir osäker. Istället för att försöka ta tag i sina problem via terapi etc.

Killarna hon umgås med är mähän. De tycks inte heller ha någon egen personlighet.

JA skulle man vilja vrida nacken av.. Sitta där och gråta och snyfta hur mycket han tyckte om LL - samtidigt som han behandlade henne som en trisktrasa. Hela hans jävla familj är otroliga mähän: sjukskriver sig hela bunten - istället för att "uppfostra" sonen. Ojoj. Det är väl de som har råkat mest illa ut - eller? Stå för dina jävla handlingar någon gång! skulle jag vilja säga till grabben..

Sen blir jag irriterad på JH också: jag hade inte sovit, ätit ordentligt, druckit tillräckligt, kände mig ensam.. blabla. Så jag styckade henne istället..

Bra läxa för JA ändå: nästa gång du stoppar in den i vilket hål som helst - tänk efter. Hon kanske styckar dig istället..jävla ryggradslös självömkande mähä..

Ord och inga visor och vet du jag tror du ha helt rätt.
Allihopa är en ända stor soppa.
Det var planerat, det är känslokallt, det är lögner från alla håll och den jag lider mest med är GM syster som själv var ett barn som fick ta ansvar över ett annat barn, men hon gjorde åtminstone ett försök att ta ett ansvar där föräldrarna var totalt blind.
JA har bäddat för att något ska hända och JN om det är som hon säger i förhöret har satt ribban för vad som är acceptabelt alldeles för högt, och sen bli sams
Citera
2014-12-18, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Ord och inga visor och vet du jag tror du ha helt rätt.
Allihopa är en ända stor soppa.
Det var planerat, det är känslokallt, det är lögner från alla håll och den jag lider mest med är GM syster som själv var ett barn som fick ta ansvar över ett annat barn, men hon gjorde åtminstone ett försök att ta ett ansvar där föräldrarna var totalt blind.
JA har bäddat för att något ska hända och JN om det är som hon säger i förhöret har satt ribban för vad som är acceptabelt alldeles för högt, och sen bli sams

Borde tamejfan finnas ett sätt att TVINGA folk till rättegångar. Även folk som påstår sig må så dåligt att de inte orkar..

Undrar om JA och hans familj på allvar menade att de mådde SÄMRE än exempelvis LL:s familj?

Eller JH:s familj?

Två tjejers och deras familjers liv är totalförstörda. Men JA tycker fortfarande mest synd om sig själv.. Och familjen jamsar med.

Inte en tanke på hur dåligt ANDRA människor har mått pga hans jävla beteende under MÅNADER!

Och föräldrarna som "tyckte så mycket om LL" kunde inte öppna käften under alla dessa år och uppfostra grabben till att bete sig som en människa!

Hoppas de mår extrem dåligt en lång tid framöver..
Senast redigerad av sno 2014-12-18 kl. 09:28.
Citera
2014-12-18, 09:29
Medlem
Citat:
Ja, ett operationshål i buken är väl inte nog för laparoskopi, åtminstone två. Men jag är inte insatt i operationstekniken. JH hade förvisso tillsynes två sår, en på vardera sidan av inguinum eller strax ovan ljumskens förlängning, vilket framgår på två olika bilder i FUP (jag har angett sidhänvisningar i något av inläggen i helgen); eller rättare sagt: ett högersidigt sår som suturerats och ett förmodat vänstersidigt som var täckt av häftande förband (om det fanns något sår inunder är en annan femma).
Citera
2014-12-18, 09:32
Medlem
När skulle domslutet komma?
Citera
2014-12-18, 09:33
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Borde tamejfan finnas ett sätt att TVINGA folk till rättegångar. Även folk som påstår sig må så dåligt att de inte orkar..

Undrar om JA och hans familj på allvar menade att de mådde SÄMRE än exempelvis LL:s familj?

Eller JH:s familj?

Två tjejers och deras familjers liv är totalförstörda. Men JA tycker fortfarande mest synd om sig själv.. Och familjen jamsar med.

Inte en tanke på hur dåligt ANDRA människor har mått pga hans jävla beteende under MÅNADER!

Och föräldrarna som "tyckte så mycket om LL" kunde inte öppna käften under alla dessa år och uppfostra grabben till att bete sig som en människa!

Hoppas de mår extrem dåligt en lång tid framöver..

Haha, som om inte alla har gjort liknande grejer! Moralisterna på Flashback.

Jag tycker inte JA har någon del i detta alls. Han beter sig inte ett dugg värre än jag själv gjorde i den åldern, och många vänner och bekanta gjorde likaså. Både tjejer och killar.
Skillnaden är att i våra kretsar förekom inga styckmord.
Det är liksom styckmördaren som är "single point of failure" här. Ingen annan.
Citera
2014-12-18, 09:34
Medlem
Citat:
NB: min fetning ovan.

Jag reagerade också över det, i ett inlägg i helgen. Sjukskrivning som en inlärd reflex. Mähä, jag gillar det ordet.
Citera
2014-12-18, 09:36
Medlem
Grandiosos avatar
Drygt en dag kvar nu tills tingsrättsdomen anländer.
Gissar på att fröken Henningsson åker på 14 år. Inte 16 som jag varit böjd att tro innan.
Hon döms för MORD och inget annat.
Och sedan är det bara att invänta att en överklagan inlämnas och så har vi
hovrättsförhandlingar att se fram emot nån gång i början på nästa år.
Jonna får samla nya krafter under julen, knapra piller och hoppas på att tomten kommer
till henne i finkan fastän hon inte direkt varit så särskilt snäll det här året som gått...
Citera
2014-12-18, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Kanske har du rätt, men det låter ynkligt att ett sådant mord som involverat planering, tett sig något utdraget med troligtvis upprepat trubbigt våld mot bakhuvudet och säkerställt tvåsiffrigt antal stickande/skärande våld mot nackregionen m fl skador mot bålen och slutligen undanröjandet med styckningen, kan ge ett så kort fängelsestraff. Och villkorad frigivning efter två tredjedelar? Sjuk praxis.

Ska rätten gå på svartsjukan och den skyldiges skenbara näpenhet som förmildrande omständigheter?
Citera
2014-12-18, 10:05
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Kanske har du rätt, men det låter ynkligt att ett sådant mord som involverat planering, tett sig något utdraget med troligtvis upprepat trubbigt våld mot bakhuvudet och säkerställt tvåsiffrigt antal stickande/skärande våld mot nackregionen m fl skador mot bålen och slutligen undanröjandet med styckningen, kan ge ett så kort fängelsestraff. Och villkorad frigivning efter två tredjedelar? Sjuk praxis.

Ska rätten gå på svartsjukan och den skyldiges skenbara näpenhet som förmildrande omständigheter?

Det fetade hoppas jag verkligen inte sker, ska väl inte vara någon skillnad mot om det var en ful karl som begick mordet.

Hoppas hon får sitta bakom lås och bom så länge som möjligt. Vad är ett liv värt?

Lovisa får aldrig någonsin mer fira jul med sina nära och kära.
Citera
2014-12-18, 12:06
Medlem
Fajerflajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
De ska finnas en app för den typen av ljudfil

Vet du vad den appen heter? Eller ngn annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in