Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-17, 17:59
Medlem
Scrupcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Hej!

Att många håller sig borta från att skriva i tråden stämmer helt säkert. Jag är en av dem. En del har mycket skinn på näsan, och verkar klara av att kallas för idiot och förståndshandikappad, och att bli hånad på olika sätt, och kan bita tillbaka. Är man mer ömhudat så drar man sig för att skriva, trots att man kanske har en del intressanta synpunkter. Synd att man inte är tuffare hehe.. Som sagt väldigt tråkig ton i tråden.

Vad som får mig att misstänka att Jonna kanske aldrig var gravid, är för att hon sa att hon skulle göra abort. Hon ville ju ha Jonas mer än allt annat, därför tycker jag det låter konstigt att hon skulle välja att ta bort hans barn, som säkert skulle få hennes värsta rival att försvinna ut ur deras liv för alltid. Jag har också för mig att detta "jag är gravid" kom vid ett tillfälle då Jonas ville avsluta relationen. Men jag kan ju minnas fel. Att man misstänker att Jonna kan ha ljugit om graviditeten tycker jag inte är så konstigt, då hon ljugit om så mycket annat. Då är det svårt att bli trodd även vid de tillfällen man ev talar sanning

Mvh
moncalisa

Det är ingen som vet vem du är, det är det som gör att man är otrevligare också. Skriv om du vill, det är bara ett forum.
Citera
2014-12-17, 18:06
Medlem
Scrupcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Sett till JH's personlighet och hennes skick i den stunden där hon ser sig själv som 'övergiven' är det inte speciellt långsökt att det primärt kan ha handlat om något helt annat.

Antagligen handlar det om något annat än ren sex eftersom hon åkte till honom direkt efter att JA ville vara ensam efter att ha skjutit upp träffar med honom. Enligt henne själv är det ju också han som tar initiativet, enligt honom är det hon, men det är ju lätt att vara oense om det om inte någon frågar rakt ut om man ska ligga. Min sambo påstår att jag alltid tog initiativ till sex när vi träffades, men jag tycker precis tvärtom. Vi har inte enats om den frågan 8 år senare...Beror väl på hur man tolkar någons signaler.
Citera
2014-12-17, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jejoka

Du stod både offret och gärningsmannen(kvinnan) nära? Var ni bra vänner?

Förutsatt du är läskunnig så finns informationen svart på vitt i förundersökningsprotokollet. Annars be mamma och pappa hjälpa dig. När du ej klarar av att använda en citatfunktion på internetforum korrekt kan man också fundera på hur det står till med laglig ålder för att ens använda forumet också.
Citera
2014-12-17, 18:47
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missdollan
Jag har inte påstått att de är en förmildrande omständighet heller, vart läser du det?. Här diskuterar man kring alla detaljer, och de får man väl göra. Jag ville bara ge svar till dom som skrivit mkt kring graviditeten... de var allt.

Det var inte ett dugg övertygande. Efter en snabb sökning dräller det av kvinnor som fått fel utslag
Citera
2014-12-17, 19:05
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorNyfiken
Jag tycker också att det vore intressant med lite mer diskussion utifrån påtagliga tecken på att hon ljugit. Att säga att Jonna troligtvis trott sig vara gravid utifrån bilden på gravtestet som är positivt och som Jonna håller i har påtaglig grund, vad finns det förutom fantasi som säger att det är lögn? Hon har trots allt berättat en stor del sanning, så att misstro allt Jonna säger har ingen riktig grund. Man kan hata henne ändå. Att bara säga att det går är inget intressant att diskutera. Jag tror att det går att manipulera gravtest, än sen då? Har hon gjort det bara för att det går?

För mig känns det troligt efter att jag hör den sista ljudfilen. Hon hotar och skrämmer JN på ett sätt jag aldrig skull behöva göra.
Skulle det ske är det dax att dra!!
Jsg tror att testet är ett sätt att hålla Jonas kvar
Citera
2014-12-17, 19:10
Medlem
Scrupcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det var inte ett dugg övertygande. Efter en snabb sökning dräller det av kvinnor som fått fel utslag

Graviditetstest är säkra till 98-99 %. Alla "drällar" är då ca 1-2 % av de som tar gravtest och får fel resultat. De som skriver inlägg på forum och annat, eller uppmärksammas i tidningar eller på andra sätt, kommer också per automatik vara de som har fått fel utslag eller misstänker att de fått fel utslag. Ingen gör ett inlägg som "jag gjorde ett gravtest som var positivt/ negativt, och när jag gick till doktorn sa också de att det stämde". Det gör sig knappast i tidningen heller. Om det inte var säkra tester skulle man inte får skriva att de är det till den höga procenten i Sverige. Fråga gärna en läkare eller barnmorska om du inte tror på det. Sedan när blev gravtest totalt osäkra, om du köper dem via ett vanligt apotek? Det klart det kommer upp en massa på en googling, men är det statistiskt relevant? Det är bara 1-2 % som får fel resultat, och de gör inlägg om det, övriga 99 % klagar inte på testet. Du får också upp detta på en googling;

http://se.clearblue.com/clearblue-graviditet
http://www.testlagret.se/om-graviditetstest
https://www.apotekhjartat.se/produkter/intim-sex--lust/graviditetstest/
Senast redigerad av Scrupci 2014-12-17 kl. 19:14.
Citera
2014-12-17, 19:17
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip

Låter logiskt hörru, dikeskörning är ju trots allt hur dom flesta av oss föredrar att dra våra ''logiska resonemang''

Vad menar du med de flesta?? Är det inte du som skriver?
Jag tror personligen att ska man ha en chans att bli duktig på att se skeden och skapa en bild sv möjligheter är man nog tvungen att ha ett bredare synsätt.
Du är ju inte direkt Sherlock
Så gogo Dip vässa tänderna för jag tror i lite bredare spektra och har inte samma fasta synsätt som du
Undrar vem som får veta mest den som lyssnar eller den som lalala åt allt alla tänker
Citera
2014-12-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag tror personligen att ska man ha en chans att bli duktig på att se skeden och skapa en bild sv möjligheter är man nog tvungen att ha ett bredare synsätt.

Hörru ''Neo'' teorier ej understödd av fakta är inte värda vatten och kan lika gärna avfärdas som fria fantasier. I det här fallet finns ej stöd för något av dessa ''möjligheter'' i det utredningstekniska materialet som finns att tillgå. Du behöver alltså ''fantisera'' ihop dom där saknade bitarna för att kunna se dessa ''möjligheter''

Och nästa gång du väljer att ifrågasätta någons meriter är det bra om du gör din hemläxa först.
Citera
2014-12-17, 21:34
Medlem
skillemandinkis avatar
Varför funkar inte ljudupptagningarna att öppna i minfil?? Är de för jag har iphone? Jag kan ju ladda hem fupar som är i min fil. Hjälp mig snälla...följt detta så länge nu och vill verkligen höra henne förklara i förhöret.
Citera
2014-12-17, 21:38
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Jag kan ev lägga upp fler ljudfiler senare om det är intressant?

Det blir ett streck över "play" symbolen när jag skall starta ljudfilen.
Jag vill ju bara att de ska fungera
Citera
2014-12-18, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selina84
Med tanke på att kristian hävdar att dom hade
Sex dagen/dagarna efter det påstådda missfallet
Känns det orimligt att hon varit gravid.
Man brukar ju blöda och ha smärtor ett bra
tag efteråt.
Vad påstod hon att hennes egensydda sår
Skulle föreställa?

Hmm. Vissa föder barn 9 månader efter förra ungen.. Frågan lyder: VEM vill ha sex direkt från förlossningsrummet? svar: tydligen några..

Det egensydda såret skulle föreställa en "titthålsoperation" för att rensa ena äggstocken..

Vilket djävla påhitt - måste jag säga..
Citera
2014-12-18, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Ju mer man läser förhör och kollar vanorna.
Desto mer verkar hon ju varit under ganska hög stress.
På slutet sov hon inte alls , då var hon redan så inne i sin egen värld.
Ingen medicin , deprimerad och sjukt svartsjuk.

Det kan mycket väl vara så att hon fått en psykos och trott på sig själv.
Detta är ingen diagnos , det är mer att jag känner igen symptomen starkt.

Sedan tror jag inte alls att hon är så "kall" att hon inte känner ånger mm.
Hon mår nog fruktansvärt dåligt och vet att hon fuckat upp rejält.
Tror inte att det bara är pga att hennes liv är borta.
Det är minst lika mycket ångest.

JH har ju på alla sätt i alla fall ett halvår innan börjar halka in i en dålig vana med fest , nya killar , sabba för sig själv , stress , depression och tappar fokus på djuren , så gör man inte om man mår bra.

Att sedan hamna i sitsen med förhållandet fram och tillbaka var det som tippade henne över kanten. Då var det för sent eftersom hon inte sökte hjälp och dolde det för omgivningen.

Brottet är inte mycket att säga om , då var det redan för sent

Framför allt anser jag att hon är ett levande exempel om att människobarn inte är några spelpjäser som man kan flytta på hur som helst när det bäst passar de vuxna. .

Att hon ensam av fyra ungar fick bo hos sin mamma långt borta från de andra syskonen. Hon kan ha uppfattat det som någon sorts "straff". Att ha bra relation till sin styvpappa betyder inte alls samma sak som att ha någon "bra relation" till några vuxna överhuvudtaget. Bara för att de kommer överens - någorlunda.

Hon är uppenbarligen extremt otrygg (kan inte sova ensam blabla..). Hon vet inte heller hur man handskas med sina känslor - hon "kräver" saker då när hon blir osäker. Istället för att försöka ta tag i sina problem via terapi etc.

Killarna hon umgås med är mähän. De tycks inte heller ha någon egen personlighet.

JA skulle man vilja vrida nacken av.. Sitta där och gråta och snyfta hur mycket han tyckte om LL - samtidigt som han behandlade henne som en trisktrasa. Hela hans jävla familj är otroliga mähän: sjukskriver sig hela bunten - istället för att "uppfostra" sonen. Ojoj. Det är väl de som har råkat mest illa ut - eller? Stå för dina jävla handlingar någon gång! skulle jag vilja säga till grabben..

Sen blir jag irriterad på JH också: jag hade inte sovit, ätit ordentligt, druckit tillräckligt, kände mig ensam.. blabla. Så jag styckade henne istället..

Bra läxa för JA ändå: nästa gång du stoppar in den i vilket hål som helst - tänk efter. Hon kanske styckar dig istället..jävla ryggradslös självömkande mähä..
Senast redigerad av sno 2014-12-18 kl. 03:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in