Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltomten
Ju mer man läser förhör och kollar vanorna.
Desto mer verkar hon ju varit under ganska hög stress.
På slutet sov hon inte alls , då var hon redan så inne i sin egen värld.
Ingen medicin , deprimerad och sjukt svartsjuk.
Det kan mycket väl vara så att hon fått en psykos och trott på sig själv.
Detta är ingen diagnos , det är mer att jag känner igen symptomen starkt.
Sedan tror jag inte alls att hon är så "kall" att hon inte känner ånger mm.
Hon mår nog fruktansvärt dåligt och vet att hon fuckat upp rejält.
Tror inte att det bara är pga att hennes liv är borta.
Det är minst lika mycket ångest.
JH har ju på alla sätt i alla fall ett halvår innan börjar halka in i en dålig vana med fest , nya killar , sabba för sig själv , stress , depression och tappar fokus på djuren , så gör man inte om man mår bra.
Att sedan hamna i sitsen med förhållandet fram och tillbaka var det som tippade henne över kanten. Då var det för sent eftersom hon inte sökte hjälp och dolde det för omgivningen.
Brottet är inte mycket att säga om , då var det redan för sent

Framför allt anser jag att hon är ett levande exempel om att människobarn inte är några spelpjäser som man kan flytta på hur som helst när det bäst passar de vuxna. .
Att hon ensam av fyra ungar fick bo hos sin mamma långt borta från de andra syskonen. Hon kan ha uppfattat det som någon sorts "straff". Att ha bra relation till sin styvpappa betyder inte alls samma sak som att ha någon "bra relation" till några vuxna överhuvudtaget. Bara för att de kommer överens - någorlunda.
Hon är uppenbarligen extremt otrygg (kan inte sova ensam blabla..). Hon vet inte heller hur man handskas med sina känslor - hon "kräver" saker då när hon blir osäker. Istället för att försöka ta tag i sina problem via terapi etc.
Killarna hon umgås med är mähän. De tycks inte heller ha någon egen personlighet.
JA skulle man vilja vrida nacken av.. Sitta där och gråta och snyfta hur mycket han tyckte om LL - samtidigt som han behandlade henne som en trisktrasa. Hela hans jävla familj är otroliga mähän: sjukskriver sig hela bunten - istället för att "uppfostra" sonen. Ojoj. Det är väl de som har råkat mest illa ut - eller? Stå för dina jävla handlingar någon gång! skulle jag vilja säga till grabben..
Sen blir jag irriterad på JH också: jag hade inte sovit, ätit ordentligt, druckit tillräckligt, kände mig ensam.. blabla. Så jag styckade henne istället..
Bra läxa för JA ändå: nästa gång du stoppar in den i vilket hål som helst - tänk efter. Hon kanske styckar dig istället..jävla ryggradslös självömkande mähä..