Citat:
Ursprungligen postat av
Playtime1
Fast står det 1 kr hamnar det bland förstasidorna om man söker efter pris på hemnet, och samtidigt blir det inte bara en i mängden bland alla boenden för 10 000kr... Med 1 kr står det ut då det blir så pass mycket färre siffror än alla andra ställen att man reagerar på det.
Söker man på "billigaste först" så hade man garanterat hamnat överst eller på första sidan om man hade angett 10 000. De ruckel som säljs för den summan eller mindre....eller betydligt mer, är så få och sällsynta att de alla väcker uppmärksamhet.
Den uppmärksamhet de fick av mig var att det var löjligt lågt när det ska gå till välgörenhet och det var knappast det syfte de hade med pepparkakshusförsäljningen. En hundring hade sett bättre ut men är fortfarande en fis i rymden. Till syvende o sist så är det antagligen främst reklam för deras egen firma vilket de lyckats med.
Känns som att vi tjafsar om bagateller men jag går i försvar då jag inte vet om ditt klapphuvve var sarkasm mot mig eller något annat.
Edit. 1 krona som utgångsbud kan givetvis locka till sig fler som skänker då man vid riktig budgivning måste toppa varje bud. Men eftersom detta är en reklamkupp med sekundärt syfte att skänka till välgörenhet så kvarstår mina åsikter jag tidigare redogjort för. Mäklarfirman kanske skänker (avdragsgillt) tusentals kronor varje år till välgörenhet utan att skylta för det som i denna annons.