2014-12-16, 16:48
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Det här kanske inte är så udda, men jag postar ändå: http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-kungsholmen-stockholms-kommun-scheelegatan-10-6808675

Aha de har använt adressen som mäklarbyrån ligger på. Fast pepparkakshuset ser lite excentriskt ut eller något och huset byrån ligger på ser ganska hus ut. Hade varit ganska kul om de använt riktiga hus med dess riktiga adress...om det varit mer speciella
Finns ju ett på andra sidan, gatan från byrån, Rådhuset ...

Har sett fler pepparkakshus, och de har varit på påhittade julrelaterade adresser som inte finns ... typ Tomtegatan, Luciavägen mm
Åtiminstone i staden där den anninsen är utlagd på
Senast redigerad av brianmolko 2014-12-16 kl. 16:51.
Citera
2014-12-16, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Aha de har använt adressen som mäklarbyrån ligger på. Fast pepparkakshuset ser lite excentriskt ut eller något och huset byrån ligger på ser ganska hus ut. Hade varit ganska kul om de använt riktiga hus med dess riktiga adress...om det varit mer speciella
Finns ju ett på andra sidan, gatan från byrån, Rådhuset ...

Har sett fler pepparkakshus, och de har varit på påhittade julrelaterade adresser som inte finns ... typ Tomtegatan, Luciavägen mm
Åtiminstone i staden där den anninsen är utlagd på

Alltså ursäkta men jag förstår inte vad du menar...pepparkakshuset är till salu på riktigt och kan hämtas på den adress det finns, alltså hos mäklaren. De pengar de får in för huset skänks sen till Stadsmissionen.
Citera
2014-12-16, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Snyggt! Helt i min stil Älskar objektbeskrivningen också, men jag tycker utgångspriset var löjligt lågt med tanke på vart pengarna ska gå.

Vad tror du väcker mest uppmärksamhet, att det står en 1'a där eller 1000kr?

Budgivning är självklart, så förstår inte riktigt vart problemet med utgångspris ligger.
Citera
2014-12-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Vad tror du väcker mest uppmärksamhet, att det står en 1'a där eller 1000kr?

Budgivning är självklart, så förstår inte riktigt vart problemet med utgångspris ligger.

Det hade sett snyggare ut med någon extra nolla eftersom beloppet de får in ska skänkas till välgörenhet. Det ger hint om att om huset inte blir sålt så kommer de bara att skänka en krona.....fattar väl alla att de troligen skänker mer än så. Hade det stått 10 000 så hade det väckt uppmärksamhet ändå om nu någon letar hus efter summan.
Citera
2014-12-16, 18:55
Medlem
Citat:
Det hade sett snyggare ut med någon extra nolla eftersom beloppet de får in ska skänkas till välgörenhet. Det ger hint om att om huset inte blir sålt så kommer de bara att skänka en krona.....fattar väl alla att de troligen skänker mer än så. Hade det stått 10 000 så hade det väckt uppmärksamhet ändå om nu någon letar hus efter summan.

Fast står det 1 kr hamnar det bland förstasidorna om man söker efter pris på hemnet, och samtidigt blir det inte bara en i mängden bland alla boenden för 10 000kr... Med 1 kr står det ut då det blir så pass mycket färre siffror än alla andra ställen att man reagerar på det.
Citera
2014-12-16, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Fast står det 1 kr hamnar det bland förstasidorna om man söker efter pris på hemnet, och samtidigt blir det inte bara en i mängden bland alla boenden för 10 000kr... Med 1 kr står det ut då det blir så pass mycket färre siffror än alla andra ställen att man reagerar på det.

Söker man på "billigaste först" så hade man garanterat hamnat överst eller på första sidan om man hade angett 10 000. De ruckel som säljs för den summan eller mindre....eller betydligt mer, är så få och sällsynta att de alla väcker uppmärksamhet.

Den uppmärksamhet de fick av mig var att det var löjligt lågt när det ska gå till välgörenhet och det var knappast det syfte de hade med pepparkakshusförsäljningen. En hundring hade sett bättre ut men är fortfarande en fis i rymden. Till syvende o sist så är det antagligen främst reklam för deras egen firma vilket de lyckats med.

Känns som att vi tjafsar om bagateller men jag går i försvar då jag inte vet om ditt klapphuvve var sarkasm mot mig eller något annat.

Edit. 1 krona som utgångsbud kan givetvis locka till sig fler som skänker då man vid riktig budgivning måste toppa varje bud. Men eftersom detta är en reklamkupp med sekundärt syfte att skänka till välgörenhet så kvarstår mina åsikter jag tidigare redogjort för. Mäklarfirman kanske skänker (avdragsgillt) tusentals kronor varje år till välgörenhet utan att skylta för det som i denna annons.
Senast redigerad av lacrima 2014-12-16 kl. 20:09.
Citera
2014-12-16, 21:52
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RivenFlush
Hur har de tänkt här, alla måste vandra genom två sovrum för att komma in från entrén...

http://www.hemnet.se/bostad/radhus-4rum-kortedala-goteborgs-kommun-augustigatan-2e-6772577

Det där huset får mig att tänka ord som "dolda fel", "fuktskador" och "instabilt"
Citera
2014-12-17, 06:00
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Det där huset får mig att tänka ord som "dolda fel", "fuktskador" och "instabilt"

Ha ha, jag trodde du menade pepparkakshuset först.
Citera
2014-12-17, 16:23
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec

Av vilken anledning? Är inte kritisk utan bara nyfiken på vad som ger dig vibbarna.
Citera
2014-12-17, 18:06
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Alltså ursäkta men jag förstår inte vad du menar...pepparkakshuset är till salu på riktigt och kan hämtas på den adress det finns, alltså hos mäklaren. De pengar de får in för huset skänks sen till Stadsmissionen.

Jag menade att jag sett pepparkakshuset tidigare nu i advent, och då var det påhittade adresser... och jag hade tyckt det var kul att de hade gjort ett pepparkakshus av en riktig byggnad...
typ Mariahissen som exempel
Citera
2014-12-17, 18:08
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Av vilken anledning? Är inte kritisk utan bara nyfiken på vad som ger dig vibbarna.

Utifrån vad man ser på bilderna. Tak, väggar, golv; skevt, ojämnt.
Citera
2014-12-18, 00:34
Medlem
NorthSNKRs avatar
Vilket badrum hade ni valt?

Udda på så sätt att man mycket sällan ser dessa lyxiga/udda badrumsvarianer på hemnet...

http://izismile.com/2014/12/17/bathrooms_that_you_will_never_want_to_leave_70_pic s.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in