2014-12-17, 20:40
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Varför gör du inte det då?
Menar du att jag inte svarar dig som du vill?
Citera
2014-12-17, 20:41
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Menar du att jag inte svarar dig som du vill?
Menar du att jag vill att du ska svara något annat än vad du gjort?
Citera
2014-12-17, 21:21
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Det får de, därför svarar jag, menar du att jag skall vara tyst vid kritik? Ifrågasätt hur mycket du vill och jag svarar hur mycket jag vill eller inte.
Du är väl också här för att diskutera? Eller vill du endast ha medhåll?
Rör mig inte i ryggen vilket du väljer att göra, lika lite som det jag gör borde bry dig.
Citera
2014-12-17, 21:23
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Rör mig inte i ryggen vilket du väljer att göra, lika lite som det jag gör borde bry dig.
Ok! Det är lugnt.
Citera
2014-12-17, 22:30
Medlem
Hur uppstod livet

http://www.jw.org/sv/publikationer/tidskrifter/g201501/
Citera
2014-12-17, 23:27
Medlem
orrecrists avatar
Vad exakt är det folk tror på när dom säger Gud? Det verkar ju skilja sig avsevärt..

En hygglig vän till mig är troende & han säger bara att han känner Gud i sitt hjärta & att han lika lite kan bevisa det som att någon faktiskt kan bevisa han motsatsen.
Citera
2014-12-17, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Vad exakt är det folk tror på när dom säger Gud? Det verkar ju skilja sig avsevärt..

En hygglig vän till mig är troende & han säger bara att han känner Gud i sitt hjärta & att han lika lite kan bevisa det som att någon faktiskt kan bevisa han motsatsen.
Hur kommer han fram till att det är gud han känner i hjärtat? Säger han att det är en viss gud? Hur vet han det i så fall? Sådana här frågor dyker alltid upp när jag blir nyfiken på folks tro. Tyvärr är svaret oftast "det bara är så". Hade din kompis ifråga levt i en annan tid eller på en annan plats på jorden så hade han sagt: Jag känner Oden i mitt hjärta eller Zeus eller....... Man tar den gud som är närmast helt enkelt.
Citera
2014-12-17, 23:35
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist

En hygglig vän till mig är ateist och hon säger bara att hon inte känner Gud i sitt hjärta och att hon lika lite kan bevisa det som att någon faktiskt kan bevisa henne motsatsen.

Det skiljer sig avsevärt bland oss alla eftersom att vi är individer.

Så vad exakt är det folk "inte" tror på när de säger Gud?
Citera
2014-12-17, 23:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ingenting alls ... före det är demonstrerat att det ÄR ett "skaparverk".

Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
"Forskningen slår sig för bröstet när de upptäcker vad djur kan och de apar efter det och är så malliga för sin upptäckt, men intelligensen bakom blundar de för.
Tex:En bilprototyp som efterliknar koffertfiskens stabila och energisnåla form är på gång.

Vad har det med det teologiska "skapelses"-argumentet att göra?
Citera
2014-12-17, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Man tar den gud som är närmast helt enkelt.
Då är det inte skaparen av ALLT man är intresserad av. Finns ofta demoner emellan. Jag hade "allah" t.ex så det blev en vända på psyket.
Citera
2014-12-17, 23:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du är väl också här för att diskutera?

Det står dig naturligvis fritt att kalla din infantila nonsens-retorik för "diskussion".
Citera
2014-12-17, 23:41
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Hur uppstod livet

Så du kan få plats till ett argument from ignorance?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in