2014-12-22, 18:22
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
http://www.alltombibeln.se/bibelfragan/dodsynd.htm

Dom finns inte uppräknad i bibeln....men har sin grund där!
Är du verkligen helt säker på att detta är rätt? du tror ju inte på Gud, bibel och sådant meeeen detta tror du på nu helt plötsligt, my Gud och Gud vann igen.
Citera
2014-12-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Är du verkligen helt säker på att detta är rätt? du tror ju inte på Gud, bibel och sådant meeeen detta tror du på nu helt plötsligt, my Gud och Gud vann igen.
Jag är inte säker,men de flesta kristna källor verkar det......
Citera
2014-12-22, 18:27
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Då är det lite konstigt att han bemödade sig att göra vatten till vin och ha det till andens spis.

Man kan inte vara både absolutist och sitta och råda folk på fb att läsa bibeln, naturligtvis var vinstocken lika helig som anletet självt, det förstår du väl.
vem gjorde vatten till vin menar du? Du tror ju inte! Vem har gjort vatten till vin?
Citera
2014-12-22, 18:28
Medlem
RoaldDahls avatar
kiss74, så du är alltså bokstavstroende?
Citera
2014-12-22, 18:33
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
"Ni" ... "NI"? Håll mig utanför ditt trams.

Fortfarande en falsk analogi.
det får du ta med Gud hörru eller den som skrev Korinthierbreven! Eller gå till påven eller prästerna och be dem radera ordet NI från Bibeln.
Borde stå DU tycker jag personligen.
Du får strejka!
Citera
2014-12-22, 18:39
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
vem gjorde vatten till vin menar du? Du tror ju inte! Vem har gjort vatten till vin?
Jag kan dock läsa, att läsa och att tro allt man läser eller ser det bemödansvärt att tolka (och tolka sönder), kan mista charmen med läsandet av skönlitteratur - jag föredrar ett flyt...

Skulle jag stanna upp och börja tolka bibeln, som andra ägnar sig åt... skulle inte mycket bli gjort.

Du får utgå ifrån att man hade förädlingskonst framför ögonen då som nu och som du ser sippar man vin vid nattvarden idag, som symbol för bl.a sista nattvarden med corpus sanctus. Han skulle inte säga nej tack.

Dem, de var nog fler om att förädla vad naturen gav... och vad skulle finnas.. ja mer mat och vin åt folket, vad annars.

Bordsbönen i sammanfattning : "låtom oss njuta naturens under" (annat det än att bannas för en pallad äppelskrutt)
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2014-12-22 kl. 18:41.
Citera
2014-12-22, 18:42
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Jag kan dock läsa, att läsa och att tro allt man läser eller ser det bemödansvärt att tolka (och tolka sönder), kan mista charmen med läsandet av skönlitteratur - jag föredrar ett flyt...

Skulle jag stanna upp och börja tolka bibeln, som andra ägnar sig åt... skulle inte mycket bli gjort.

Du får utgå ifrån att man hade förädlingskonst framför ögonen då som nu och som du ser sippar man vin vid nattvarden idag, som symbol för bl.a sista nattvarden med corpus sanctus. Han skulle inte säga nej tack.

Dem, de var nog fler om att förädla vad naturen gav... och vad skulle finnas.. ja mer mat och vin åt folket, vad annars.

Bordsbönen i sammanfattning : "låtom oss njuta naturens under" (annat det än att bannas för en pallad äppelskrutt)
Jaha!
Citera
2014-12-22, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
kiss74, så du är alltså bokstavstroende?
Nä,tror inte på någon gud.
Citera
2014-12-22, 18:51
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Jaha!
Mycket mer mysterious magic spellbounds blir dt inte, det är sådant ni får fantisera om - kristendomen är i sina enskilda stycken very straight right on critical spot - men du har blivit mesmerized..

Du vill ju mer... du gick och trodde på att man måste tro författarna... och går och lägger innebörd i ateism, det säger mycket om hur förförd du är.

Slut med diagnosticerandet av dig! orkar inte.

Det är så med folk som helst vill låta sig förföras in i "övernaturlighetens eviga labyrint" och inte ens vill se annat än magi, men ups nu kommer du nog behöva sparka bakut.
Citera
2014-12-22, 19:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
"Ni" ... "NI"? Håll mig utanför ditt trams.

Citat:
det får du ta med Gud hörru eller den som skrev Korinthierbreven! Eller gå till påven eller prästerna och be dem radera ordet NI från Bibeln.

Så du litar inte på dina källor, men refererar till auktoritets-argument?

Citat:
Borde stå DU tycker jag personligen.

I bibeln? Om mig?
Citera
2014-12-22, 19:22
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Så du litar inte på dina källor, men refererar till auktoritets-argument?

I bibeln? Om mig?
Trams och trams igen och lite mer trams av dig.
Citera
2014-12-22, 19:36
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Trams och trams igen och lite mer trams av dig.
Det är alltså i transsubstationsläran

Men du leker hellre daddy här omedelbart och avviker för att du själv inte ens vill/inte orkar.. som vanligt, vilja veta vad du tror på. Inte så att du hellre trivs att lättjefullt rida på de strawmans att ta till när gudstron inte ska "gå och bli för seriös"?

Hoppar rätt över till värdlsligt tomsnackande med generella svepningar om att gud-för-alla-alla-för-gud -fjanteri : och det från en som tar på sig rollen som en slags ordningspolis för vad du tror är förvirrade ateister som "anklagar" dem som tror.

NÄR blev forum diskussion jag-du-vem-är-du-jag-är-jag-så-är-jag-tråd?

Det är ju att gudsbilden kom att bli överordnad, men nej? Nekar du det också?

VArför avviker du tron och gudstron då så fort du inte vill mer än jagtror-så-här-tron? Gudstro har aldrig varit så-här-är-gud. Gud är ett FIXT etablerat begrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in