2014-12-17, 16:40
Medlem
Fast just hästhandlare borde ju vara vana vid kräk.
Citera
2014-12-17, 18:02
Medlem
wxUeHeKQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag tycker bara att det är ytterst obehagligt att göra sig en hacka på att några företag går under.
Skrupelfritt, men om man är sådan så låt gå. Det är dock inget vackert epitet, och jag jämför dig med de som gör pengar på vapenförsäljning till krigsländer, t ex minor som blåser av oskyldiga barns ben.

Ditt argument faller på egen prestation! Om man kortar företag som håller på med "vapenförsäljning till krigsländer, t ex minor som blåser av oskyldiga barns ben" och därigenom göra sig en hacka på att företaget går under då? Är man fortfarande skrupelfri?

Alltid lika roligt med miljömuppar/vänsternissar/kommunister som kommer med argument som säger emot sig själva!
Citera
2014-12-17, 18:07
Medlem
wxUeHeKQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoungGirls4ever
Detta är bara en tillfällig dipp som vi ser nu, det kommer snart att gå uppåt igen, det kan ni vara säkra på mina damer och herrar! Världsekonomin går bra, även USA:s ekonomi har tagit fart och i dagens nollränteläge så finns det inga andra vettiga investeringar än börsen, så det är bara att köpa mer för snart går det upp igen.

Jag vet itne om jag ska skratta eller gråta när du sitter och påstår att världsekonomin ser bra ut... Ta en titt på Bloomberg och säg till mig när du hittar en enda positiv nyhet!
Citera
2014-12-17, 19:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wxUeHeKQ
Jag vet itne om jag ska skratta eller gråta när du sitter och påstår att världsekonomin ser bra ut... Ta en titt på Bloomberg och säg till mig när du hittar en enda positiv nyhet!
Det är klart att när det går en massa lösa rykten på amerikanska sajter om att amerikanska börsen sjunker och skall fortsätta sjunka, så måste till slut något hända som får deras utsaga att verka stämma! Har sett det i minst en månads tid nu, kanske mer. Usch.
Citera
2014-12-17, 19:23
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ditt argument faller på egen prestation! Om man kortar företag som håller på med "vapenförsäljning till krigsländer, t ex minor som blåser av oskyldiga barns ben" och därigenom göra sig en hacka på att företaget går under då? Är man fortfarande skrupelfri?

Alltid lika roligt med miljömuppar/vänsternissar/kommunister som kommer med argument som säger emot sig själva!
Sorry men jag är varken miljömupp (så långt ifrån som möjligt) eller vänster/kommie.
Däremot anser jag att etik och moral är viktigt, ska man ha det i en bransch så ska man ha det i alla!
Citera
2014-12-17, 19:24
Medlem
Isnatts avatar
Jävla ras senaste veckan typ Är väl inte orolig, men sur att det är NU man skulle köpt istället för när jag gjorde det. Så är det väl alltid.. Men kollar jag på årsarvkastningen så blir jag iaf lite lugnare.
Citera
2014-12-17, 19:50
Medlem
Javalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jävla ras senaste veckan typ Är väl inte orolig, men sur att det är NU man skulle köpt istället för när jag gjorde det. Så är det väl alltid.. Men kollar jag på årsarvkastningen så blir jag iaf lite lugnare.

Om det fortsätter att sjunka den kommande veckan så är det ju inte NU man ska köpa. Alltid svårt att veta.

Nä, var inte orolig, det leder ingenvart.
Citera
2014-12-17, 20:19
Medlem
wxUeHeKQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det är klart att när det går en massa lösa rykten på amerikanska sajter om att amerikanska börsen sjunker och skall fortsätta sjunka, så måste till slut något hända som får deras utsaga att verka stämma! Har sett det i minst en månads tid nu, kanske mer. Usch.

Amerika är inte hela världen! Ta en titt på Europa, Asien och Ryssland, det ser inte bra ut.
Citera
2014-12-17, 21:38
Medlem
YoungGirls4evers avatar
Citat:
Amerika är inte hela världen! Ta en titt på Europa, Asien och Ryssland, det ser inte bra ut.

Skitsnack, vi kan se fram emot stigande kurser de närmaste åren på börsen. Låg ränta och utökade stimulanspaket kommer att bära upp börsen ett tag till. Det finns alltid de som är villiga att investera och i dagens nollränteläge är börsen enda rimliga alternativet.
Citera
2014-12-17, 22:08
Medlem
njekss avatar
Ni användare som skriver här i desperation och oro, är ni medvetna om att det är ni som skapar störningarna i börsen? Ni har uppenbarligen ingen utarbetat plan eller några tankar kring hur ni ska ställa er till en börs som stänger minus, som alltid annars kan ni göra tre saker. Köpa, sälja eller titta på. Bestäm er för hur ni ska agera på marknaden innan ni hoppar in i skiten, tack.

För att lugna er i syfte att lugna marknaden delar jag med mig av mina tankar. Så länge ränta är låg kommer börsen vara attraktiv för investeringar och därför befinna sig i fortsatt uppgång. När räntorna börjar höjjas, ska vi vara optimistiska och säga 2016 bör man ta sig en titt på marknaden och göra en ny bedömning.

Oljan kommer inte rasa för alltid utan hitta en nivå där den stabiliserar sig och sedan börjar klättra igen. Någon gång under 2015 lär det hända, jag tror oljan stabiliserar sig runt 40-50. När skiten börjar stiga leder det till högre vinster, folk blir trygga, mer försäljning. En god effekt.

Ryssland? De går onekligen åt helvete, men jag vet inte hur stor effekt detta har på våran egna marknad eller världens. Att USA går väl och att Oljan blir stabil har troligtvis större effekt än ett dåligt Ryssland. Såvida inte Putin invaderar Europa, där har vi nog värsta tänkbara makroeffekten. Någon Rysslandexpert får gärna inflika.
Citera
2014-12-17, 22:22
Medlem
wxUeHeKQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoungGirls4ever
Skitsnack, vi kan se fram emot stigande kurser de närmaste åren på börsen. Låg ränta och utökade stimulanspaket kommer att bära upp börsen ett tag till. Det finns alltid de som är villiga att investera och i dagens nollränteläge är börsen enda rimliga alternativet.

Hör du ens på vad du själv säger? Återigen påstår du att Amerika är hela världen... Vet du ens om att det existerar andra börser i världen?
Citera
2014-12-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njeks
Ni användare som skriver här i desperation och oro, är ni medvetna om att det är ni som skapar störningarna i börsen? Ni har uppenbarligen ingen utarbetat plan eller några tankar kring hur ni ska ställa er till en börs som stänger minus, som alltid annars kan ni göra tre saker. Köpa, sälja eller titta på. Bestäm er för hur ni ska agera på marknaden innan ni hoppar in i skiten, tack.

Vad några medlemmar på Flashback tycker och skriver påverkar inte börsen det allra minsta.

Citat:
Oljan kommer inte rasa för alltid utan hitta en nivå där den stabiliserar sig och sedan börjar klättra igen. Någon gång under 2015 lär det hända, jag tror oljan stabiliserar sig runt 40-50. När skiten börjar stiga leder det till högre vinster, folk blir trygga, mer försäljning. En god effekt.

Ett lågt oljepris smörjer snarare världsekonomin och därmed börsen. Ju lägre pris på insatsvaror, desto högre vinster. Att några oljebolag åker på däng vägs upp av alla de andra industrier som gynnas av låga oljepriser. Att volatiliteten sen gör det svårt med prognoser är en sak, men för börsen som helhet vore det bra om oljepriset stabiliserar sig så lågt som möjligt, inte stiger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in