2014-12-17, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
När det gäller vikingarna/nordmännen i dom skandinaviska landskapen så utnyttjade dom upplösningstendenser som fanns i dom västeuropeiska kungarikena mellan 800-1050, samma inre upplösningstendenser fanns även österut i furstendömena i Moskva, Novgorod och Kiev.

Även ungrarna la märke till svagheten i Västeuropa och ägnade sig åt plundring och röverier österifrån. Söderut härjade araberna och upprättade baser på Mallorca, Sicilien, Franska Rivieran och Pyrenererna.

Och? Eller menar du att de gjorde det med Noak som förebild?

Citat:
Sen kan man naturligtvis köpa hela konceptet med vilda Hollywoodvikingar som plöjde fram och högg skallen av alla dom inte gillade....

Fast det gjorde de ju faktiskt. Men det är en ganska ensidig bild och man glömmer lätt bort att de hade många imponerande egenskaper inom andra områden som hantverk, sjömanskap, stridsteknik etc.
Citera
2014-12-17, 14:29
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSnaps
Jag vill minnas att JDG då svarade att det där med judeo-kristet "bara var trams".
Tyvärr utvecklade han det inte vidare, så jag förstod aldrig riktigt till fullo avsikten med påpekandet.

Däremot håller jag med dem att det är vansinne att säga nej till olika gruppers engagemang (mot multikulti och invällning) bara för att man inte håller med om precis 100% i allt vad som sägs, eller för att det råkar finnas en jude med i gruppen. Sådant är ju bara tramsigt. För om man alltid måste hålla med om exakt allt, då blir var och en sitt eget parti och kan aldrig samarbeta om någonting alls och kommer heller aldrig att åstadkomma något.

Å andra sidan är det också fel att helt blunda för saker man inte håller med om. Av den anledningen bör en grupp eller en organisation vara fokuserad och inte omfatta alla frågor mellan himmel och jord. När en nationalist till exempel alltför hårt går ut med sin religion eller fundamentalistiskt abortmotstånd, så lär han definitivt stöta bort många presumtiva personer som annars stödjer resten.

Man behöver inte hålla med om allt men judefrågan och rasfrågan går inte att kompromissa bort. Visst är det trevligt att så många tyskar är öppet negativa till islam men det är helt meningslöst om dom samtidigt är positiva till kristna araber.
Citera
2014-12-17, 14:52
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Man behöver inte hålla med om allt men judefrågan och rasfrågan går inte att kompromissa bort. Visst är det trevligt att så många tyskar är öppet negativa till islam men det är helt meningslöst om dom samtidigt är positiva till kristna araber.
Får man fråga vad du själv gjort i frågan? Hur har du på något vis gjort något som ger dig rätten att kritisera ett dylikt projekt? Du är en knäppgök som ser judar bakom allt, nu senast i Khazakstan trots att du själv säger att du inte har en aning om något om landet

/Micke
Citera
2014-12-17, 15:14
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Får man fråga vad du själv gjort i frågan? Hur har du på något vis gjort något som ger dig rätten att kritisera ett dylikt projekt? Du är en knäppgök som ser judar bakom allt, nu senast i Khazakstan trots att du själv säger att du inte har en aning om något om landet

/Micke

Jag gjorde en snabb sökning på Khazakstan eftersom det kom upp i en tråd, när det sedan visade sig att hemsidan jag hade hittat var opålitlig så tog jag tillbaka min teori till skillnad från dig som åker iväg och krigar för en judisk regim baserat på motbevisade teorier.

Jag är hellre en misstänksam "knäppgök" som ser judar bakom allt än en så kallad nationalist som medvetet krigar för en judestyrd regim.
Citera
2014-12-17, 15:22
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Jag gjorde en snabb sökning på Khazakstan eftersom det kom upp i en tråd, när det sedan visade sig att hemsidan jag hade hittat var opålitlig så tog jag tillbaka min teori till skillnad från dig som åker iväg och krigar för en judisk regim baserat på motbevisade teorier.

Jag är hellre en misstänksam "knäppgök" som ser judar bakom allt än en så kallad nationalist som medvetet krigar för en judestyrd regim.
Hahaha, du gjorde alltså en snabb googlesökning och utifrån ett besök på EN hemsida så konstruerar du en teori om att landet är judestyrt, och du vill alltså att vi på något sätt ska ta dig på allvar

Det tvingar ju alla normalt fungerande människor att ställa frågan på vilken grund baserar du dina övriga påståenden? Du vet att i Sverige har vi fortfarande en ganska hygglig sjukvård och där du kan söka hjälp för dina vanföreställningar, ingen ska behöva må dåligt i landet.

Men om vi ska återgå till frågan, vad ger dig rätten att klanka ner på den tyska rörelsen? Vad har du själv gjort? Har du varit på gatan i Sverige och på något sätt gjort något för att motverka det som sker? Har du ens engagerat dig i någon organisation? Eller är du ytterligare en av de som tror att det räcker att sitta på Flashback och yra om judar inför ett tjugotal ryggdunkande jon?

/Micke
Citera
2014-12-17, 15:32
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSnaps
Jag vill minnas att JDG då svarade att det där med judeo-kristet "bara var trams".
Tyvärr utvecklade han det inte vidare, så jag förstod aldrig riktigt till fullo avsikten med påpekandet.

Begreppet "judeo-kristet" är ju ett rätt sentida och modernt påhitt, sannolikt för att införliva Israel och judarna i själv kärnan i idén om den västerländska civilisationen.

Citat:
Däremot håller jag med dem att det är vansinne att säga nej till olika gruppers engagemang (mot multikulti och invällning) bara för att man inte håller med om precis 100% i allt vad som sägs, eller för att det råkar finnas en jude med i gruppen. Sådant är ju bara tramsigt. För om man alltid måste hålla med om exakt allt, då blir var och en sitt eget parti och kan aldrig samarbeta om någonting alls och kommer heller aldrig att åstadkomma något.

Å andra sidan är det också fel att helt blunda för saker man inte håller med om. Av den anledningen bör en grupp eller en organisation vara fokuserad och inte omfatta alla frågor mellan himmel och jord. När en nationalist till exempel alltför hårt går ut med sin religion eller fundamentalistiskt abortmotstånd, så lär han definitivt stöta bort många presumtiva personer som annars stödjer resten.

Håller med. Det viktiga är att vara klar i kärnfrågorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det är självklart så att Motgift inte håller med PEGIDA om allt, men jag ser inte hur man skulle kunna vara någonting annat än positivt inställd till en organisation som lyckas få ut hela 15.000 tyskar på gatorna för att demonstrera mot bland annat massinvandring, islamisering, Nato, EU och krigshetsen mot Ryssland. Eller menar du att det vore bättre om alla dessa människor hade stannat hemma istället?

Det har jag inte sagt. Det är positivt att människor visar sig, men hos PEGIDA har det tyska folket inget att hämta. Med den information som finns tillhanda verkar det vara ännu ett falsk opposition-projekt som kanaliserar den oro och upprördhet en del tyskar känner till kosher strömningar. Vidare ur artikeln (som jag läste slarvigt inatt), om och från PEGIDA:

Citat:
They say they are protesting against Islamic extremism and perceived abuses to Germany’s generous asylum system, but not against asylum seekers or Muslims in general.

The group says it wants to preserve Germany’s Judeo-Christian Western culture.

On PEGIDA’s Facebook page, organisers urged supporters to “bring your friends and neighbours and let us show the counter-demonstrators that we are not anti-immigrant and not anti-Islam.”

http://www.news.com.au/world/thousands-of-people-march-with-pegida-the-group-that-wants-to-ban-islamic-immigrants/story-fndir2ev-1227149999401

Det låter ju typ som EDL. Och hur det låg till med dem vet vi alla...

(f ö var min fråga mer retorisk än något annat)
Senast redigerad av Guillounism 2014-12-17 kl. 15:45.
Citera
2014-12-17, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Och? Eller menar du att de gjorde det med Noak som förebild?

Fast det gjorde de ju faktiskt. Men det är en ganska ensidig bild och man glömmer lätt bort att de hade många imponerande egenskaper inom andra områden som hantverk, sjömanskap, stridsteknik etc.

Du börjar snacka på om svenska vikingar när jag pratade om vad "judeo-kristen etik" är.
Exemplet med Noak är bara en av 100-tals berättelser i bibeln.

Fundera istället på kontrafaktisk-historieskrivning: varför erövrade inte kineserna världen? Dom hade 1000 oceangående fartyg på 1400-talet som var vida överlägsna all europeisk skeppsbyggnadsteknik. Som längst kom deras fartyg till Afrikas sydspets innan dom beodrades att återvända hem. Kineserna hade med lätthet kunnat kolonisera Amerika om dom ville och erövra Europa och förslava dess folk.

Fråga: varför erövrade den vita människan världen och inte den gula?

Svar: beror på skillnaden mellan judeo-kristen etik och konfucianska etiken

Hänger du med??
Citera
2014-12-17, 15:37
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Hahaha, du gjorde alltså en snabb googlesökning och utifrån ett besök på EN hemsida så konstruerar du en teori om att landet är judestyrt, och du vill alltså att vi på något sätt ska ta dig på allvar Det tvingar ju alla normalt fungerande människor att ställa frågan på vilken grund baserar du dina övriga påståenden?
Jag drog en förhastad slutsats och borde ha undersökt saken bättre, det stämmer. Om du anser att det kommer påverka min trovärdighet i alla ämnen så får du väl tycka det.

Citat:
Du vet att i Sverige har vi fortfarande en ganska hygglig sjukvård och där du kan söka hjälp för dina vanföreställningar, ingen ska behöva må dåligt i landet.
Så nu är man psykiskt sjuk och lider av vanföreställningar om man ser det judiska inflytandet som något skadligt. Tycker du att det har gått bra för Ukraina sedan maidankuppen? Och nej, jag är inte en av dom som ställer sig bakom Putin till 100%.

Citat:
Men om vi ska återgå till frågan, vad ger dig rätten att klanka ner på den tyska rörelsen? Vad har du själv gjort? Har du varit på gatan i Sverige och på något sätt gjort något för att motverka det som sker? Har du ens engagerat dig i någon organisation? Eller är du ytterligare en av de som tror att det räcker att sitta på Flashback och yra om judar inför ett tjugotal ryggdunkande jon?

/Micke
Det är egentligen helt irrelevant men ja, jag har kontakt med en organisation även utanför nätet. Jag redan klargjort anledningen till att jag är skeptisk till den tyska rörelsen i ett tidigare inlägg. Om det stör dig att jag är misstänksam när det kommer till judefrågan så beror det på att jag inte har någon större lust att ställa mig bakom en judekontrollerad opposition igen.
Senast redigerad av RexGermania 2014-12-17 kl. 15:44.
Citera
2014-12-17, 16:01
Medlem
Potenza.adeguatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Det har jag inte sagt. Det är positivt att människor visar sig, men hos PEGIDA har det tyska folket inget att hämta. Med den information som finns tillhanda verkar det vara ännu ett falsk opposition-projekt som kanaliserar den oro och upprördhet en del tyskar känner till kosher strömningar. Vidare ur artikeln (som jag läste slarvigt inatt), om och från PEGIDA:
Bör tyska nationalister då undvika denna typ av folkliga event eller tvärtom delta, försöka utnyttja dem och om möjligt "kapa" dem för att få fram sitt eget budskap till alla som kan tänkas vara mottagliga?
Citera
2014-12-17, 16:06
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Jag drog en förhastad slutsats och borde ha undersökt saken bättre, det stämmer. Om du anser att det kommer påverka min trovärdighet i alla ämnen så får du väl tycka det.
Att dra en förhastad slutsats ett litet problem, likt att man väljer ingefära till grädden för att man tycker att de båda är goda var för sig. Att döma ut ett helt land baserat på att läsa på en obskyr hemsida i 5 minuter är inte ett litet problem, det är ren och skär idioti.

Citat:
Så nu är man psykiskt sjuk och lider av vanföreställningar om man ser det judiska inflytandet som något skadligt. Tycker du att det har gått bra för Ukraina sedan maidankuppen? Och nej, jag är inte en av dom som ställer sig bakom Putin till 100%.
Ja, när man ser det judiska inflytandet överallt och ingenting är gott nog på grund av det, så lider man av vanföreställningar. Att det judiska inflytandet skulle vara skadligt är det nog ingen som motsagt sig, annat än i dina märklig tolkningar. av andras ställningstaganden Vad iaf jag vänder mig emot är att du tycks se deras makt som fullkomlig och i varje struktur. Och det är knappast nyttigt någonstans, annat än på Flashback där det finns en ytterst liten samling knäppgökar som håller med dig.

Citat:
Det är egentligen helt irrelevant men ja, jag har kontakt med en organisation även utanför nätet. Jag redan klargjort anledningen till att jag är skeptisk till den tyska rörelsen i ett tidigare inlägg. Om det stör dig att jag är misstänksam när det kommer till judefrågan så beror det på att jag inte har någon större lust att ställa mig bakom en judekontrollerad opposition igen.
Nej, det är inte irrelevant någonstans, för om man ingenting gör så har man inte heller någon rätt att gnälla. Då är man en förbannad ynkrygg som låter andra ta striden medan man själv sitter på sina höga hästar och leker viktig. Oavsett om den tyska rörelsen inte är fullkomlig så offrar de iaf någonting i motsats till dig själv. "Jag har kontakt med en organisation", jahopp... Du skickar lite e-brev och kanske pratar i telefon med någon - stort! Självaste Adolf skulle buga sig inför din storhet.

/Micke
Citera
2014-12-17, 16:15
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Att dra en förhastad slutsats ett litet problem, likt att man väljer ingefära till grädden för att man tycker att de båda är goda var för sig. Att döma ut ett helt land baserat på att läsa på en obskyr hemsida i 5 minuter är inte ett litet problem, det är ren och skär idioti.
Att åka ner till Ukraina och kriga för Porosjenko som du har gjort är också ren och skär idioti, skillnaden är att jag erkänner när jag har gjort ett misstag.

Citat:
Ja, när man ser det judiska inflytandet överallt och ingenting är gott nog på grund av det, så lider man av vanföreställningar. Att det judiska inflytandet skulle vara skadligt är det nog ingen som motsagt sig, annat än i dina märklig tolkningar. av andras ställningstaganden Vad iaf jag vänder mig emot är att du tycks se deras makt som fullkomlig och i varje struktur. Och det är knappast nyttigt någonstans, annat än på Flashback där det finns en ytterst liten samling knäppgökar som håller med dig.
Jag säger inte att hela världen är detaljstyrd utav judar, givetvis finns det både organisationer och länder som fortfarande är självständiga. Varför skulle jag vilja stödja något halvdant som PEGIDA när det finns bättre alternativ?

Citat:
Nej, det är inte irrelevant någonstans, för om man ingenting gör så har man inte heller någon rätt att gnälla. Då är man en förbannad ynkrygg som låter andra ta striden medan man själv sitter på sina höga hästar och leker viktig. Oavsett om den tyska rörelsen inte är fullkomlig så offrar de iaf någonting i motsats till dig själv. "Jag har kontakt med en organisation", jahopp... Du skickar lite e-brev och kanske pratar i telefon med någon - stort! Självaste Adolf skulle buga sig inför din storhet.

/Micke
Citera
2014-12-17, 16:21
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Att åka ner till Ukraina och kriga för Porosjenko som du har gjort är också ren och skär idioti, skillnaden är att jag erkänner när jag har gjort ett misstag.
Kriga för Poroshenko, vem har gjort det? Jag slåss för det Ukrainska folket. Med din logik så slåss alltså SMR och SvP för 7 klövern då man bedriver kamp i Sverige? Gå och lägg dig junior!

Citat:
Jag säger inte att hela världen är detaljstyrd utav judar, givetvis finns det både organisationer och länder som fortfarande är självständiga. Varför skulle jag vilja stödja något halvdant som PEGIDA när det finns bättre alternativ?
Men vilka av dessa bättre alternativ stödjer du då? Och på vilket sätt är det dåligt att engagera tusentals människor, vecka efter vecka. Vilket annat alternativ lyckas med det?

Citat:
Ja, sanningen svider. Du är ett internetfenomen, varken mer eller mindre och utan att kunna se in i framtiden så vågar jag hävda att du likt andra internetfenomen som suttit här och talat raskrig kommer att försvinna in i historien som de snackpåsar ni var. Ingen av er hårdföra anonyma skribenter har engagerat er i någon organisation utan när det blivit tråkigt har ni helt enkelt bara försvunnit

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in