Söderman kontrajihadar sig återigen:
Citat:
Det mest intressanta då var svaret på min fråga angående den ”organiserade brottsligheten” i exempelvis Rosengård och liknande platser. Jag hade nämligen en misstanke om att sådant inte kunde fortgå, utan stöd från religiösa företrädare. Hans svar bekräftade det hela:
Citat:
”Vi vet att det styrs från vissa av moskéerna men det är för känsligt för polisledningen.”
Redan då hade man gett upp om de platser som de facto inte är Sverige längre.
Med detta i åtanke blir jag inte förvånad av nyheten från Danmark om att islamisterna får stöd av kriminella gäng för att etablera och upprätthålla separata samhällen i samhället. De kriminella ses inte som kriminella då de slår mot icketroende, vilket är avgörande i sammanhanget.
https://www.motgift.nu/2014/12/islamisering-och-kriminella-gang/
Jag tycker snarare att det är ett tydligt tecken på att det
inte är islam som spelar roll här, utan etnisk/raslig lojalitet (komiskt att Söderman nämner IS/ISIS här strax efter då de korsfäster, hugger av händer och huvuden på de kriminella i de områden de styr över). Islam i sig är ju knappast en religion som förespråkar meningslös vardagskriminalitet, tvärtom vore mer riktigt. Ser ni någonsin män med stora skägg, "klänningar" och turbaner råna folk? Söderman verkar dock här (vidare i artikeln)...:
Citat:
Man måste komma ihåg att när jihad inträder, vilket det gör så fort en muslim sätter sin fot på ickemuslimsk mark, är i stort sett vad som helst tillåtet mot de otrogna [kristna betalar så kallad jizya vad jag vet, dvs skatt för att beskyddas trots att de är kristna]. IS praktiserar det mot erövrade områden och hur kan någon tro att det vore annorlunda bara för att de troende bor i Sverige eller Danmark? Taktiken må förändras en del, beroende på maktförhållandena, men inte mer än så.
...på något knäppt sätt koppla invandarares typiska förortskriminalitet till jihad. Jag håller inte med om det. Blattar är blattar. Det är det väsentliga. De pysslar inte med jihad, de lever ut sin natur. Deras speciella inriktning på svenskar/vita rör sig inte i första hand om islam, utan deras etniska lojalitet som sitter djupt inrotad i deras stambaserade kultur från hemländerna.