2014-12-17, 02:35
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Här hycklar K-G Bergström, eftersom att han i ett annat sammanhang skrivit att han känt sig respektlöst behandlad när blivit kallad K-G av en person han intervjuat. Hittar inte källan nu, men jag vet att jag läst det.

Han kräver alltså att bli respektfullt tilltalad av andra, men tillerkänner inte riksdagens talman samma rätt.

I så fall, så kan vi börja kalla honom för P-K Bergström från och med nu. Och skita fullständigt i honom, även om han blir gnällig.

Nu ska dessa PK-parasiter fan börja lära sig att det ska straffa sig att vara en jävla hycklare!
Citera
2014-12-17, 02:39
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
För en dryg månad sen var Rosanna delförfattare till riksdagsmotionen Samers rättigheter.

Några utvalda delar

"Riksdagen tillkännager för regeringen som sin mening vad som anförs i motionen om att regeringen bör tillsätta en parlamentariskt sammansatt utredning för att utreda ett utökat samiskt självstyre.

Samers rättigheter har stärkts de senaste decennierna, men det har aldrig getts en officiell ursäkt av den svenska majoritetsbefolkningen.

FN:s rasdiskrimineringskommitté har dessutom rekommenderat Sverige att ändra lagstiftningen för att ge samerna ett större inflytande över sitt landområde så att samernas rättigheter kommer att överensstämma med FN:s konventioner.

Regeringen bör ta nya initiativ för att Sverige ska ratificera ILO-konvention 169. Detta bör riksdagen som sin mening ge regeringen till känna.

För 13 år sedan presenterades betänkandet ”En ny rennäringspolitik” (SOU 2001:101) som innehöll förslag på att rennäringslagen skulle ersättas av två nya lagar. I förslaget har uttryck som renskötande medlem och husfolk rensats bort, men det förekommer fortfarande könsdiskriminerande inslag. Exempelvis anges det i förslaget till bestämmelse om vem som kan bli medlem i sameby att det antingen är en same som kan härleda sitt ursprung till samebyn eller make till medlem. Huruvida en maka kan bli medlem genom sitt äktenskap med en medlem framgår inte."

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Ovriga-dokument/Ovrigt-dokument/Samers-rattigheter_H202849/

Haha! Bra fynd!
Citera
2014-12-17, 08:33
Medlem
Doktorphils avatar
Har man en tröja där man tycker att 800000 svenskar är rasister , numera 1000000 enligt senaste mätningarna måste man han en skruv lös.
Citera
2014-12-17, 09:41
Medlem
undrande1s avatar
Bra jobbat dinamarca stå upp mot fascist svinet.
Synd att du är vänster bara.
Citera
2014-12-17, 09:51
Medlem
JUst nu var det en Mp:are som struntade i "herr talman" till Björn igen.
Citera
2014-12-17, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Bra, hoppas det sprider sig!!

Haha nu hände det igen. Och björne försöker desperat få folk att respektera honom!!! Börjar bli patetiskt.
Citera
2014-12-17, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio

Haha nu hände det igen. Och björne försöker desperat få folk att respektera honom!!! Börjar bli patetiskt.

Bra? Om jag redan hade lågt förtroende för politiker sjönk det ännu mer nu. Kan de inte bete sig statsmannamässigt? det är ett skämt, tycker fortfarande man ska hålla nivån i riksdagen trots om man ogillar sd/ Björn.
Citera
2014-12-17, 10:13
Medlem
Mp:aren heter Jan Lindholm förresten.
Citera
2014-12-17, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt

MP och V visar på vilken nivå de ligger, kan väl möjligen vara ett sätt att vinna röster för att undvika 4% spärren men de rösterna de vinner kommer inte från SD som kan vinna ytterligare röster i sandlådan.

Regeringen och media känns desperata, SD har lösningen på ett problem som de valt att blunda för men som fler och fler väljare till slut inser.

Reinfelt ryckte ur bottenpluggen på ett redan sjunkande skepp och satte sig själv först i livbåten och en efter en med lite förstånd följer efter och kvar blir en extremt korkad samling som ska försöka regera ett land med ett enda mål och det är att utesluta SD från allt politiskt inflytande.

SD får röster för att det inte finns något alternativ
Citera
2014-12-17, 10:30
Medlem
Det är väl inte så konstigt att det är just V och MP som inte kan anpassa sig till vanliga regler. När jag var sur på pappa när jag var liten skitunge så pratade inte jag med honom heller, svarade inte när han pratade med mig. V och MP står ju kvar på "sur på pappa" stadiet.
Citera
2014-12-17, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Tar mig frihet att kasta mig in och svara som utomstående (fetmarkerat).

Den viktigaste frågan kanske ändå är:
På vilket vis har Rossana löst våra samhällsproblem genom sitt pubertala trots?

Hon har löst våra problem på samma sätt som nazisterna från SD löst era problem!
Om du har partimedlemmar som springer runt med järnrör och hotar folk så är det ingenting jämförd med att trotsa en nazistiskt riksdagsman! För som hon nämnde...hon representerar inte någon av oss....!!!
Citera
2014-12-17, 10:41
Medlem
GoldenBlitz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio

Det handlar inte om att respektera Söder, utan om att respektera den (objektiva) talmannen och därmed demokratin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in