2014-12-16, 18:34
Medlem
Vänsterpartiet kan inte säga att Sverigedemokraterna är barnsliga när dom själva beter sig likadant
Citera
2014-12-16, 18:37
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noggerlen
Frågan är om Björn Söder från första början har rätt att tvinga riksdagsledamöter att säga "herr talman". Mig veterligen står det inte något om att man måste göra det.
Under ett sammanträde anpassar man sig som ledamot till de former för mötet som mötesordförande föreskriver, sålänge dennes påbud inte står i uttrycklig strid med (överordnat) regelverk eller stadgar. I en mötesordförandes mandat att leda ett sammanträde och ansvara för dess genomförande i god ordning, ligger av hävd naturligtvis också en vidsträckt befogenhet att besluta i frågor gällande utformandet av mötesprocessen. Oavsett om vi pratar offentliga församlingar, föreningsstämmor, bolagsstyrelser, nämnder eller någon annan form av beslutande församling.
Citera
2014-12-16, 19:33
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
K-G Bergström;

https://twitter.com/K_GBergstrom/status/544752903517638657

Fy fasiken! Vilken jävla skitstövel K-G Bergström visar sig vara!

Håller på och hyllar kommunisters idiotiska spexande i Riksdagen!

Han borde få sparken istället för Birro!
Citera
2014-12-16, 19:41
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Fy fasiken! Vilken jävla skitstövel K-G Bergström visar sig vara!

Håller på och hyllar kommunisters idiotiska spexande i Riksdagen!

Han borde få sparken istället för Birro!

K G Bergström är en väldigt obehaglig människa som lätt får utbrott där han skriker på sitt offer.
Citera
2014-12-16, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av personkemi2.0
Vänsterpartiet kan inte säga att Sverigedemokraterna är barnsliga när dom själva beter sig likadant

Likadant? Vilka personer har Vänsterpartiet pekat ut som icke svenskar? När har någon från Vänsterpartiet sprungit på stan med järnrör? När har en vänsterpartist kallat kvinnor för horor och invandrare för babbe?
Citera
2014-12-16, 20:54
Medlem
Kallesvenne13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Likadant? Vilka personer har Vänsterpartiet pekat ut som icke svenskar? När har någon från Vänsterpartiet sprungit på stan med järnrör? När har en vänsterpartist kallat kvinnor för horor och invandrare för babbe?

Är det inte jävligt barnsligt hela vänsterpartiets politik bygger på att bara för att de är misslyckade så ska ingen annan få vara framgångsrik.

- Åh, nej!! Bill gates är rik och själv sitter jag här i förorten och glor på paradise hotell. Livet är bra orrättvist !!!!

-Fy fan för äckliga borgare som tjänar pengar. Själv får jag ju ca 12k i bidrag varje månad för jag blev ju sjukpensionär pga mina känsliga hälsenor. Livet är bra hårt Pengarna spenderas främst på cigg, paradise hotell premium ofc och lite fina kläder från HM, man vill ju se bra ut också.

Dagarna spenderas hemma ofc, här är mitt vänsterpartistschema från idag.

12-13:00 vaknar upp, sätter mig på balkongen och tar morgonciggen.

ca 13:00 Slår på tv'n som är inkopplad till datorn och kollar lite paradise hotell. Äter lite chips som var kvar i chipsskålen från kvällen innan.

ca 16:00 börjar bli lite smått hungrig, trots att jag käkat chips under 3 timmar nu.
16:05 står och glor in i den tomma frysen, fanns visst 5 halvfabrikatsköttbullar kvar i påsen. slänger in de i micron och sätter på lite snabbmakaroner.

16:20 äter maten och kollar facebook på surfplattan som jag köpte på avbetalning hos Leasy.

16:45, kedjeröker några cigg medans jag pratar med bästa vännen lindaaah på mobben. Hon bjuder in mig på fest till helgen, jag tackar såklart jaaa! älskar att festa och supa pp

18:00 Ställer mig framför spegeln och drar upp tröjan över magen, tar tag i valkarna och skakar lite.

-suck, varför är jag så ful, tjock och misslyckad

Jag kanske borde ta tag i träningen ,

- aja , jag gör det någon annan gång.

Kollar paradise hotell resten av dagen och slösurfar ..
Senast redigerad av Kallesvenne13 2014-12-16 kl. 21:11.
Citera
2014-12-16, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon

Vänsterpartiets vidriga människosyn går ut på att gruppera in hela befolkningen i offer och förövare. Du måste vara det ena eller det andra. Förövare måste bekämpas.
Citera
2014-12-16, 21:49
Medlem
AttCzas avatar
Kommunisterna strävar efter total dominans i samhället som de vill uppnå genom att beskatta de allra rika som har makten i landet. Sverige är såsom andra västeuropeiska länder oligarkier. Kommunisterna vill bli av med de som utgör ett hot mot deras makt, det vill säga de intelligenta, modiga, och rika som inte sympatiserar med de. De strävar efter att ta bort de bästa delarna av samhället för att härska över resten.
Citera
2014-12-16, 22:17
Medlem
Yrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Vad ovanligt med någon som kommer in i en Flashback tråd och kallar folk pinsamma utan att bemöta en enda kommentar med motargument.
Du är själv otroligt pinsam och inte ett dugg bättre än gemene internetsmygrasist eller vänstertomte.

Motargument? Ska jag behöva argumentera mot rasism och målbilder som politiskt och juridiskt är fullständigt ogenomförbara förutsatt att SD inte sitter inne på en majoritet? Sorgligt.
Citera
2014-12-16, 22:24
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
K-G Bergström;

https://twitter.com/K_GBergstrom/status/544752903517638657
Här hycklar K-G Bergström, eftersom att han i ett annat sammanhang skrivit att han känt sig respektlöst behandlad när blivit kallad K-G av en person han intervjuat. Hittar inte källan nu, men jag vet att jag läst det.

Han kräver alltså att bli respektfullt tilltalad av andra, men tillerkänner inte riksdagens talman samma rätt.
Senast redigerad av buffalo 2014-12-16 kl. 22:29.
Citera
2014-12-16, 22:35
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yr
Motargument? Ska jag behöva argumentera mot rasism och målbilder som politiskt och juridiskt är fullständigt ogenomförbara förutsatt att SD inte sitter inne på en majoritet? Sorgligt.

Håller man inte med någon annans synsätt så får man helt enkelt vara så mogen (jag vet att det är svårt) och faktiskt motargumentera istället för att spy ur sig idioti.
Problemet är att nu resonerar majoriteten utav sjuklöverns politiker som dig och gör allt för att motarbeta en seriös och saklig diskussion, vilket i sin tur leder till mer röster för SD.

Ogenomförbart vill ja knappast säga deras politik är, fortsätter idiotin så kommer dom tillslut bli en sådan stor maktfaktor att du blir tvungen att lyssna.
Citera
2014-12-16, 23:15
Medlem
Bröt hon mot praxis och stadgarna?

SVENSKA KVINNLIGA NATIONALDRÄKTSFÖRENINGEN.

STADGAR FÖR SVENSKA NATIONALDRÄKTSFÖRENINGEN år 1904.

§ 1. Föreningens syfte är att bland svenska kvinnor genom införandet av ett allmännare bruk av nationaldräkter åstadkomma en frigörelse från utländska modens herravälde.

§ 2. Medlems skyldighet är att uppmuntra bruket av nationaldräkter helst genom att själv bära sådan. Företrädesvis må hon då välja antingen den från sin födelsebygd eller en, som på sin ort blivit bortlagd eller ock en av föreningen antagen nykomponerad.

Bild på Rosanna i nationaldräkt
http://www.expressen.se/mode/de-kom-till-riksdagen-i-traditionella-drakter/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in