2014-12-16, 22:02
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Jo och det är fastslaget av ILO som är ett av FNs organ

Visst, och de är alltid sanningssägare, eller hur? Jorden är platt, det har fastslagits av Flat Earth Society. Indoeuropeiska stammar befolkade södra och mellersta Sverige när samerna höll till någonstans i nuvarande Sibirien.

"Stormen" alt drevet mot Söder bygger i själva verket på en ren och skär rasism inom regnbågsetablissemanget - det underförstås att "svensk" skulle vara något finare än att vara same. Precis som same-juristen implicerar - gör man samer till lika svenska som Svenne Banan faller all positiv särbehandling - på gott och ont - av samer; jakträttigheter och betningsrättigheter för ren, etc.

En svensk, eller för den delen svensk jude, eller en nysvensk syrian, kan inte över en natt "bli same" och lagenligt börja hålla ren för bete på annans land. Och så bör det vara, så är naturens tillstånd, det är ingenting "rasistiskt" över att du och jag inte har rösträtt till Sametinget.
Citera
2014-12-16, 22:03
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlstad
Är jag verkligen svensk? Kvartssame sen 1800-talet åsså min farmor som föddes i slutet av 1800-talet var kvartsarab! Måste jag utvandra? Men var ska jag söka asyl? Har Björn Söder nån slags underlag som låter mig bo kvar eller skickas till Syrien?

Mvh Carlstad

Björn Söder har inte sagt något av det du påstår. Läs artikeln så ser du att han säger helt tvärtom och att det är en hemskt lögnaktig rubrik som ingen har sagt.

Sluta ljug och sluta förtala andra och ljuga om vad dom sagt.
Senast redigerad av 8711 2014-12-16 kl. 22:08.
Citera
2014-12-16, 22:06
Medlem
bollen_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
En turk är en person med turkiskt medborgarskap och som själv identifierar sig som turk. Samma gäller andra identiteter italienare, svenskar osv. Varför skulle det vara trist att leva i mångfald och mångkultur? Det är ju jättebra tycker jag, till skillnad från dig.

Så i Turkiet är varje kurd, som självutnämner sig själv till turk, en turk bara han har ett turkiskt pass?

Håller de flesta i Turkiet med om det? Ser verkligheten ut så?

Vi lever i värld av mångfald, vilket är vad du vill ändra på. Det vill inte jag, till skillnad från dig.
Senast redigerad av bollen_1 2014-12-16 kl. 22:10.
Citera
2014-12-16, 22:06
Medlem
8711s avatar
Citat:
Vi har inte fri invandring till Sverige, så du kan vara lugn.

10 X mer än snittet i EU, tiotals mer än våra nordiska grannländer. Sverige är västvärldens mesta extrema land. Det är inte andra som är extrema, utan det är Sveriges extrema massinvandring som är avvikande. Du som hatar svenskar och skriver rakt ut att andra folkslag skulle vara bättre, snyggare och ha större lemmar har ju mycket att förklara.

Lilla fröken rasist där Kul att vara rasist?
Citera
2014-12-16, 22:10
Medlem
Nitspins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bollen_1
Om tredjevärlden är fattigt samtidigt som väst med Sverige är rikt och vi har öppna portar, så kommer "världen" att dra sig hit. Det väller in människor i storlekar av en svensk stad per år! Av annan etnicitet, kultur och högre nativitet.

Det är ingen piss i havet. Sluta lek smart, det är du inte.

Det är verkligen inte en piss i havet. Det har jag inte påstått heller. Jag menade verkligen 1%o.
Våra olikheter är inte våra åsikter utan våra grundläggande ideologier om världen. Så debatten leder ingen vart.
Sen när du skriver som sistnämnda så blir du helt plötsligt ganska patetisk att debattera med (omogen kanske?). Så hej då till dig med...
Citera
2014-12-16, 22:12
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlstad
Är jag verkligen svensk? Kvartssame sen 1800-talet åsså min farmor som föddes i slutet av 1800-talet var kvartsarab! Måste jag utvandra? Men var ska jag söka asyl? Har Björn Söder nån slags underlag som låter mig bo kvar eller skickas till Syrien?

Mvh Carlstad

Du kan lugn bo kvar och räkna dig som svensk (om du vill) enligt Björn Söder. Jag förstår inte varför du är tveksam över det?
Citera
2014-12-16, 22:13
Medlem
8711s avatar
Citat:
Tror du på allvar att jag kommer tro att jag är dum i huvudet för att en galen person med vanföreställningar påstår det? Knappast! Du känner inte mig, du bara fantiserar ihop att du gör det. Kan du inte berätta för mig hur jag ser ut i din fantasi? Inte ser jag väl svensk ut?

Jan Guillou har redan påtalat att Sverigedemokrater är sexuellt frustrerade och du är beviset på att han har rätt. Du har uppenbart komplex för din lille minilem och är sexuellt frustrerad och tar därför ut din frustration på alla som inte är "svenskar" och på alla som inte tycker som du. De flesta svenskar har självklart större än dig. Var har jag sagt något annat?

Du är mycket osvensk och kan omöjligt vara svensk. Men å andra sidan är ju SD:s "svenskhet" väldigt osvensk. För hur många av de 87 % skulle hålla med om att kalla kvinnor för horor och invandrare för babbe är svenskt? Och hur många anser att det bara finns en åsikt man kan ha som svensk?

Oj, har JAN GUILLOU sagt detta? Du är ju så sorglig lilla vän. Jag är inte det minsta sexuellt frustrerad. Det är du som skrev en oerhört rasistisk sak om att andra folkslag är bättre, snyggare och har större lemmar än svenskar. Förklara ditt grovt rasistiska yttrande.

Om vi pratar om snoppstorlek har du nog en väldigt ful och välknullad fitta som inte jag eller någon annan skulle vilja ta i med tång

Prata inte för hela folket ditt pucko, det finns massor av folk som röstar på S och M fortfarande men är jättetrötta på massinvandringen, dom håller inte med dig och gillar inte ditt hat och din rasism mot svenskar.
Citera
2014-12-16, 22:14
Medlem
Åt nyss skånsk leverpastej... Funderar nu på om jag åt svensk eller skånsk leverpastej. Kan en leverpastej vara både 100% och 100% skånsk? Kanske är den 70% svensk och 30% skånsk?
Och om den nu inte är svensk, är det då kanske fel att äta den?

Hmm...

Oavsett, så klarar nog SD av detta på lite längre sikt även om man kanske sjunker i valet för en gångs skull. Det finns fler sverigedemokrater än Söder och många av dem har inga stolliga idéer. De bör nog börja avfokusera från enstaka ledare.
Citera
2014-12-16, 22:14
Medlem
bollen_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitspin
Det är verkligen inte en piss i havet. Det har jag inte påstått heller. Jag menade verkligen 1%o.
Våra olikheter är inte våra åsikter utan våra grundläggande ideologier om världen. Så debatten leder ingen vart.
Sen när du skriver som sistnämnda så blir du helt plötsligt ganska patetisk att debattera med (omogen kanske?). Så hej då till dig med...

Framtiden kommer avgöra vem som hade rätt och vem som hade fel min vän. Fortsätter utvecklingen kommer människor en dag se tillbaks och spotta på era gravar.
Citera
2014-12-16, 22:16
Medlem
Citat:
En turk är en person med turkiskt medborgarskap och som själv identifierar sig som turk. Samma gäller andra identiteter italienare, svenskar osv. Varför skulle det vara trist att leva i mångfald och mångkultur? Det är ju jättebra tycker jag, till skillnad från dig.

I vilket fall slutresultatet blir detsamma som SD anhängare brukar hävda ändå, då de allra flesta utomeuropeiska invandrare i Sverige i första hand (helt naturligt) brukar identifiera sig som den etnicitet de egentligen tillhör, snarare än som svenskar. Undantaget en del adoptivbarn och några få andra.
Citera
2014-12-16, 22:17
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Åt nyss skånsk leverpastej... Funderar nu på om jag åt svensk eller skånsk leverpastej. Kan en leverpastej vara både 100% och 100% skånsk? Kanske är den 70% svensk och 30% skånsk?
Och om den nu inte är svensk, är det då kanske fel att äta den?

Hmm...

Oavsett, så klarar nog SD av detta på lite längre sikt även om man kanske sjunker i valet för en gångs skull. Det finns fler sverigedemokrater än Söder och många av dem har inga stolliga idéer. De bör nog börja avfokusera från enstaka ledare.

Björn Söder har ju inte sagt detta eller något sådant. Du kan ju läsa artikeln och se vad som är sant innan du yttrar dig. Du går helt uppenbart på en grovt lögnaktig rubrik som ingen har yttrat överhuvudtaget. Hur kan man vara så jävla lättledd och tragisk? Var påstår Björn Söder något av det du menar? Berätta gärna, det kan du såklart inte. För Björn Söder sa precis tvärtom mot vad du och media påstår. Jävla lögnare!

Inget tyder på att vi ska minska. Vi har senaste tiden sett opinionsmätningar som säger 16% så sent som ikväll, 17,5% och 17,7% Oroa dig inte det för det du. Vi kommer vara enda partiet som ökar nämnvärt återigen. Ditt parti kommer minska och tappa massor av röster till Sverigedemokraterna.
Citera
2014-12-16, 22:20
Medlem
Nitspins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bollen_1
Framtiden kommer avgöra vem som hade rätt och vem som hade fel min vän. Fortsätter utvecklingen kommer människor en dag se tillbaks och spotta på era gravar.

....
Senast redigerad av Nitspin 2014-12-16 kl. 22:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in