2014-12-16, 21:54
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jag har inte någonstans uttryckt att jag hatar Sverige och allt som är svenskt, så även det är en av dina vanföreställningar.

Citat:
Är väl därför du tycker att andra som är snyggare och har större lemmar inte ska få kalla sig svenskar.

Visserligen ett senare inlägg, men men.
Citera
2014-12-16, 21:55
Medlem
Carlstads avatar
Är jag verkligen svensk? Kvartssame sen 1800-talet åsså min farmor som föddes i slutet av 1800-talet var kvartsarab! Måste jag utvandra? Men var ska jag söka asyl? Har Björn Söder nån slags underlag som låter mig bo kvar eller skickas till Syrien?

Mvh Carlstad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Visst, samerna är ursprungsfolk. I Lappland. I södra Sverige har de inte satt sin fot, och där fanns människor långt innan samerna vandrade in till lappmarkerna. Ergo: de är inte Sveriges urbefolkning.

Jo, samerna är en av Sveriges urbefolkningar, och svenskarna är den andra. Kan poängteras att svenskarnas förfäder bebodde det som idag är Sverige många tusen år innan samerna (kan vara bra att veta, för många hävdar motsatsen), men det förändrar inte att även samerna har status som ursprungsbefolkning i Sverige.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Gött, då ger jag mig av direkt i morgon upp till Norrland och ansluter mig till renskötarna och kräver min rätt som same och svensk att få hålla på med renskötsel!!

Det roliga är att det inte skulle godtas, varken av samer eller judar. Dom skulle bli duktigt kränkta och arga och sårade om man påstod såna saker personen påstår om svenskar mot andra folkgrupper. Personen vore inte välkommen med ett sånt förnekande av samer, deras tro, traditioner och det dom anser är deras näringar. Själva definitionen av att dom har egna näringar för samer borde vara djupt rasistiskt om man gnäller på Björn Söder, det samerna håller på med är rasistiskt gånger 1000 i jämförelse

Om personen skulle gå ut på stan till irakier och syrier eller vad som helst och yttra sig likadant mot dessa så skulle dom bli oerhört arga, personen skulle med all sannolikhet åka på rejält med stryk eller bli mördad om hon påstått att deras folk inte finns, inte har något värt att bevara osv, som hon tycker om svenskar.
Citera
2014-12-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bollen_1
Ditt jävla paddnylle! Sitter och rabblar upp dravel du lärt dig ifrån pissmedia.

Kan du redogöra vad en turk är? Vad är en italienare? Med din skitlogik finns inga folk överhuvudtaget, men trisst för dig så lever vi i en värld av mångfald med flera folkslag inkl. det svenska folket.

En turk är en person med turkiskt medborgarskap och som själv identifierar sig som turk. Samma gäller andra identiteter italienare, svenskar osv. Varför skulle det vara trist att leva i mångfald och mångkultur? Det är ju jättebra tycker jag, till skillnad från dig.
Citera
2014-12-16, 21:58
Medlem
bollen_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitspin
Skulle jag vara världens mest naiva pajas eller vad menar du egentligen?
Hela världen kommer inte att komma till Sverige. Den invandringen du inte vill ha hit handlar om ca en promille om man jämför med våran befolkning. Skulle i så fall säga att du är värdens mest pessimistiska pajas. Dock skulle jag aldrig dra ett så barnsligt och IQ befriat personangrepp i ett debattforum.

För mig bevisar du lite vilka man har att göra med i en sånhär debatt.... (Du bevisade precis min poäng om intellektualitet i mitt första inlägg, tack för det och hej då!)

Om tredjevärlden är fattigt samtidigt som väst med Sverige är rikt och vi har öppna portar, så kommer "världen" att dra sig hit. Det väller in människor i storlekar av en svensk stad per år! Av annan etnicitet, kultur och högre nativitet.

Det är ingen piss i havet. Sluta lek smart, det är du inte.
Citera
2014-12-16, 21:59
Medlem
8711s avatar
Citat:
Den ende som ylar här är du. Vem pratar du med egentligen? En röst i din egen skalle? För inte ens hälften av allt du påstår att jag skrivit har jag skrivit om. Tydligt är att du har komplex och för vilken del. Är väl därför du tycker att andra som är snyggare och har större lemmar inte ska få kalla sig svenskar.

? Tydlig rasism och hat mot svenskar från din sida. Så andra folkslag är "snyggare och har större lemmar" än svenskar? Vad menar du med detta djupt rasistiska påstående? Vad har du för belägg? Om vi pratar om storlekar på lemmar som du så fint skriver kan jag berätta för lilla damen att asiater och araber har betydligt mindre snittstorlekar på dessa områden än svenskar. Du är ju sanslöst dum i huvudet!
Citera
2014-12-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bollen_1
Om tredjevärlden är fattigt samtidigt som väst med Sverige är rikt och vi har öppna portar, så kommer "världen" att dra sig hit. Det väller in människor i storlekar av en svensk stad per år! Av annan etnicitet, kultur och högre nativitet.

Det är ingen piss i havet. Sluta lek smart, det är du inte.

Vi har inte fri invandring till Sverige, så du kan vara lugn.
Citera
2014-12-16, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FidoDido
Björn Söder bör lära sig att tänka innan han öppnar sin stora trut. Den här typen av korkade uttalanden är enbart skadligt för partiet. Och vad fan vill han ha sagt egentligen?

Vilka uttalanden syftar du på?
Citera
2014-12-16, 22:01
Medlem
bollen_1s avatar
Citat:
Vi har inte fri invandring till Sverige, så du kan vara lugn.

Öppna portar och det är illa nog.
Citera
2014-12-16, 22:01
Medlem
Nitspins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ni vänsterfjantar som beklagar er över Björn Söder, Sverigedemokraterna och svenskar i allmänhet att det är rasism i varje hörn. Ni ser inte själva hur mycket ni gör er till åtlöje och målar in er i ett hörn?

Ta samer. Kan vem som helst som har lust vara same? Får vem som helst sitta i sametinget? Får vem som helst sköta rennäringen på markerna där uppe? Tycker samerna att svenskar tar deras näringar om svenskar gör anspråk på samma rättigheter? RASISM?

Ta judar. Kan vem som helst som har lust vara jude i andra judars, judiska organisationers och ledande judars ögon? Eller är det bara om man är född av en judisk mor? Alltså etnicitet? RASISM?

Slående dubbelmoral och hyckleri och olika måttstockar i PK-världen.

Du är jude om accepterar gamla testamentet som den perfekta skriften universums skapelse.
De går absolut att konvertera till judendomen och det skulle nog ingen jude säga något emot. Gamla testamentet är ju fakta enligt judendomen och de skulle nog gärna se att få med sig fler på det tåget.
Citera
2014-12-16, 22:02
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FidoDido
Björn Söder bör lära sig att tänka innan han öppnar sin stora trut. Den här typen av korkade uttalanden är enbart skadligt för partiet. Och vad fan vill han ha sagt egentligen?

Det han säger. Och det är direkt motsatsen och tvärtom mot vad som står i rubriken. Läs artikeln och gör din egen tolkning. Det är självklarheter han säger. Man kan ha en svensk identitet, det är naturligt och dom flesta skaffar sig det om man lever med svenskar. Men vill man vara och kallas same så är det okej. Har du invändningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in