2014-12-16, 20:18
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Så länge som man har svenskt medborgarskap och bor inom Sveriges rikes gränser är man svensk oavsett om man tillhör en minoritet.
Judar, romer, samer har så vitt jag vet svenskt medborgarskap som bott här sedan minst 100 år tillbaka, vad ska dessa svenskar Assimileras till det begriper inte jag i alla fall.

Detta igår i Kent Ekeroths resonemang angående brottslingar, att personer födda i sverige ska registeras från var de stammar, men är man född i Sverige och bosatt här spelar det ingen roll varifrån man kommer, man är ju född i Sverige.
Man kan inte räknas som invandrare i 100 år.

Men varför tjatar inte Söder om Ekeroths ursprung då, han är ju jude för fan, men detta är de märkligt tysta om, dessa registreringar kanske inte gäller SD:are.
Blir dina barnbarn kineser om din familj utvandrar till Kina i morgon, tror du?

Det finns 13 miljoner judar i världen. Somliga av dem bor i Israel, men långt ifrån alla. Samtliga judar har dock rätt att mot uppvisande av dokument som styrker deras tillhörighet i den judiska nationen, flytta in till Israel och bli medborgare där. Judar som bor och är medborgare i andra länder, upphör för den sakens skull inte med att vara judar. Det finns judar i USA som lägger ned hur mycket kraft, pengar och tid som helst för att säkerställa fortsatt stöd till Israel från USA, trots att detta kanske inte alltid tjänar USAs intressen i första hand. Man gör så av solidaritet gentemot andra judar trots att de bor på andra sidan jorden och har väldigt lite gemensamt med en urban Jerry Seinfeld eller Woody Allen-typ från Manhattan.

Judar har sin religion och de har en särskild kultur som de odlar mer eller mindre inom sin grupp. Man vet vem man är. Man har en identitet och en tillhörighet. Och man är alltså dubbelt så många till antalet som svenskarna. Vi är rena pandorna i jämförelse med judarna, men likväl är det så jävla hemskt och rasistiskt om vi skulle framföra någon sorts dröm eller tanke på att vi kanske också vill "tillhöra" ett folk som har ett språk, en historia, en mytologi och ett arv att förhålla oss till. Kanske rent av en plätt på jorden vi får kalla Sverige efter oss som bor här!
Citera
2014-12-16, 20:29
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Här framgår det ju klart att judar inte är svenskar: http://sv.wikipedia.org/wiki/Judar

Touché
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Blir dina barnbarn kineser om din familj utvandrar till Kina i morgon, tror du?

Kineser består av mer än 50 olika nationaliteter.
Citera
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endure
Kulturell nationshygien är en bisarr tanke, tycker jag. Det är alldeles för svårt, t.o.m. för mig vars släkt har bott här de senaste 400 åren, att avgöra vad som är svenskt.

Sådana som Söder och kanske du då fokuserar istället på vad som inte är svenskt, för jag vet inte ens hur jag skulle börja beskriva den "svenska kulturen". Ganska lätt att bli insnöad i olikheterna att man inte längre kan se några likheter.

Det som präglar Sverige, i mina ögon, är snarare den utpräglade avsaknaden av kultur. Svenskar reser utomlands jämt och ständigt för att få kultur. Samtidigt är det många fransmän och spanjorer som aldrig ens har satt sin fot utanför sitt lands gränser.

Antar att det är väl den gamla svenska kulturen som Söder & co vill återuppliva, den som har varit glömd i sekel... Så att vi återigen ska bli en stolt nationalistisk stat.

Kulturell nationshygien? Är du nazist?

Jag är svensk. Jag finns på riktigt. Jag är ingen konstruktion. Jag har en historia, en tradtion och bakgrund. Att du inte har nåt av det, innebär inte att det jag har försvinner. Var du gärna förnekare av min bakgrund, min historia och min tradition, det bryr jag mig inte om, men ge fan i att tala om kulturell nationshygien, när jag talar om vad jag är.

Jag har rätt, enligt mer än en FN-konvention, att definiera mig som svensk och bestämma vad som är svenskt. Den rätten kan varken du kulturhygienist eller valfri kurd, same, jude eller finnpajsare ta i från mig. Gör du, och ni, det, så kränker ni mig och min identitet. Och bryter då mot mer än en FN-konvention. Ni må sitta i riksdagen och förneka min särart, ni må skriva i Aftonbladet och Expressen, du må förneka mig här på Flashback, likväl är ni förnekare av min exisatens, förnekare av min särart. Man kan till och med vara världsabäst på att hålla en pinne i handen och putta runt en svart plastbit på en isplätt och heta Börje Salming. Lik förbannat är ni alla folkförnekare. När det gäller dig och Börje Salming, kan jag bara säga, att kan inte jag bli same, kan en same inte bli svensk, och är min identitet ingenting, så är ingen annan identietet nånting heller. Futilt är därmed ditt reasande jorden runt efter kultur. Och ditt förakt för mig svensk anser jag vara kriminellt. Snudd på folkmördaraktigt.
Citera
2014-12-16, 20:30
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knaz_mongo
Jag vet inte, kan det ha något att göra med att flera kommuner exempelvis förvandlat nationaldagen till någon jäkla freakshow där man dansar afrikansk folkdans? Listan kan ju för i helvete göras oändlig. Gå och lägg dig för fan!

Eller de ständiga hatartiklarna mot jul som brukar dyka upp i jude-media när denna ur-nordiska högtid är annalkande! "Julgranen är tysk", "Jesus var jude", "det får inte heta jul, det ska heta vinterhögtid så inte judar/muslimer/osv känner sig kränkta!!" och allt vad det är som brukar dyka upp i DN, Aftonbladet, m.fl. Lita på att ärkesvenskhataren Henrik Dorsin kommer dra några rejäla pungsparkar med svenskhets på julafton som julvärd i SVT.
Senast redigerad av Vindhler 2014-12-16 kl. 20:51.
Citera
2014-12-16, 20:32
Medlem
När ska Björn Söder utvisas till Danmark? Som skåning kan han väl omöjligt vara svensk? När ska Kent Ekeroth utvisas till Israel? Som jude kan han väl omöjligt vara svensk?
Citera
2014-12-16, 20:34
Medlem
TS ljuger. Kritiken mot Söder gäller inte enbart uttalandet om Samer.
Citera
2014-12-16, 20:34
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Skåneaffären

Skåneaffären 1332 kallas en händelse i Danmarks och Sveriges historia då kung Magnus Eriksson av Sverige köpte Skåne, Blekinge, Lister och Ven av ( Johan av Holstein) Danmark för 34 000 mark silver. Affären verkställdes genom en överenskommelse den 4 november 1332 i Helsingborg.

De enda häradena som blev kvar under danskt styre var Bjäre och Norra Åsbo. Dessa samt en liten del av Halland köptes 1341.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A5neaff%C3%A4ren

Som sagt Skåne har tillhört Sverige redan innan 1658. Vi tog tillbaka det stöldgods Valdemar Atterdag stal från Sverige

Vad gäller Söder så skulle han blivit kölhalad vad han än sagt. Hade han gått ut och påstått att det inte finns någon samisk eller judisk nation så hade han också blivit hårt kritiserad av msm/pk media.
Senast redigerad av freeriderXII 2014-12-16 kl. 20:38.
Citera
2014-12-16, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Översätter till dig:

Vad yrar du om din lilla folkmördare? Samer ar samer, att såna som du som vill blanda ut och bort samerna inte ens bemöts som de fokmördare ni är är ett under.
Omöjligt att förstå vad du skriver

Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Vidare så är samerna inte ursprungsfolk i Sverige, samerna är ett nomadfolk som vandrade in i Sverige efter svenskarna du får ta reda på fakta innan du yttrar dig din folkmördare.
Börje Salming kan skylla sin okunskap ifrågan (då han påstår samma lögn som du om att samer skulle vara ursprungsfolk i Sverige) på att han fått sa många tacklingar i huvudet att han är helt blåst i pallet, vilken ar din ursäkt folkmördarn?

Samer är ett ursprungsfolk enligt ILOs konvention 169 Indigenous and Tribal Peoples Convention
Citera
2014-12-16, 20:36
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
När ska Björn Söder utvisas till Danmark? Som skåning kan han väl omöjligt vara svensk? När ska Kent Ekeroth utvisas till Israel? Som jude kan han väl omöjligt vara svensk?

Jag förstår inte riktigt vad du vill säga; du anser inte BS och KE vara svenskar, och vill att de därför ska utvisas? Människor kan inte utvisas bara för att du vill det, så funkar det inte.
Citera
2014-12-16, 20:41
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Självklart är det som samen och Björn Söder säger korrekt. Det börjar bli pinsamt tydligt för var och en nu att drevet i media består i ideologiska motståndare till SD släpps fram för att emulera någon för av allmän upprördhet över Söders fullständiga normala uttalanden. Men media och etablissemanget i Sverige är marxistiska, och marxismen, oavsett om den kommer som kultur-, klassisk ekonomisk eller som liberalmarxism (Alliansen) så är själva kärnan i ideologin att utplåna alla skillnader mellan människor - såväl etniska, kulturella, och mer specifika individuella egenskaper såsom att någon är bra på musik medans en annan är bra på matte eller att det finns män och kvinnor.

Marxismen består av förstörelse och är en hatets ideologi. Det mångkulturella samhället i Sverige är en direkt fortsättning på Sovjetmarxismen. Även i Sovjet var högsta prioritet att utplåna alla skillnader mellan dess hundratals olika folkgrupper. Man skulle skapa den Nya Sovjet Människan, på samma sätt som 7-klövern och det svenskfientliga mediaetablissemanget försöker skapa den Nya Svensken.

Den nya svensken, det nya Sverige, det mångkulturella Sverige, den humanitära stormakten, osv.

Alla dessa begrepp är moderna myter. Den som tror att man kan snurra på flaskan och säga "nu ska alla vi vara på det här sättet!" kommer alltid hamna i situationen av att det är folket som är fienden. Och ska man vinna över folket måste man hela tiden krossa de naturliga band som binder oss samman. Man förnekar vår etnicitet och kultur, man ljuger om vår historia, man ändrar språket, osv.

Det är en så självdestruktiv ideologi att man undrar vilket jäkelskap dess grundare måste ha utsatts för under barndomen...
Citera
2014-12-16, 20:42
Enl.bibeln se http://www.alltombibeln.se/bibelfragan/justjuda.htm så är israeliterna judarna "guds egendomsfolk".
Vilka gud har beslutat att utgöra ett exempel för "andra folk".
(Svenska folket?)
Senast redigerad av pe11e 2014-12-16 kl. 20:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in