Citat:
Blir dina barnbarn kineser om din familj utvandrar till Kina i morgon, tror du? Så länge som man har svenskt medborgarskap och bor inom Sveriges rikes gränser är man svensk oavsett om man tillhör en minoritet.
Judar, romer, samer har så vitt jag vet svenskt medborgarskap som bott här sedan minst 100 år tillbaka, vad ska dessa svenskar Assimileras till det begriper inte jag i alla fall.
Detta igår i Kent Ekeroths resonemang angående brottslingar, att personer födda i sverige ska registeras från var de stammar, men är man född i Sverige och bosatt här spelar det ingen roll varifrån man kommer, man är ju född i Sverige.
Man kan inte räknas som invandrare i 100 år.
Men varför tjatar inte Söder om Ekeroths ursprung då, han är ju jude för fan, men detta är de märkligt tysta om, dessa registreringar kanske inte gäller SD:are.
Judar, romer, samer har så vitt jag vet svenskt medborgarskap som bott här sedan minst 100 år tillbaka, vad ska dessa svenskar Assimileras till det begriper inte jag i alla fall.
Detta igår i Kent Ekeroths resonemang angående brottslingar, att personer födda i sverige ska registeras från var de stammar, men är man född i Sverige och bosatt här spelar det ingen roll varifrån man kommer, man är ju född i Sverige.
Man kan inte räknas som invandrare i 100 år.
Men varför tjatar inte Söder om Ekeroths ursprung då, han är ju jude för fan, men detta är de märkligt tysta om, dessa registreringar kanske inte gäller SD:are.
Det finns 13 miljoner judar i världen. Somliga av dem bor i Israel, men långt ifrån alla. Samtliga judar har dock rätt att mot uppvisande av dokument som styrker deras tillhörighet i den judiska nationen, flytta in till Israel och bli medborgare där. Judar som bor och är medborgare i andra länder, upphör för den sakens skull inte med att vara judar. Det finns judar i USA som lägger ned hur mycket kraft, pengar och tid som helst för att säkerställa fortsatt stöd till Israel från USA, trots att detta kanske inte alltid tjänar USAs intressen i första hand. Man gör så av solidaritet gentemot andra judar trots att de bor på andra sidan jorden och har väldigt lite gemensamt med en urban Jerry Seinfeld eller Woody Allen-typ från Manhattan.
Judar har sin religion och de har en särskild kultur som de odlar mer eller mindre inom sin grupp. Man vet vem man är. Man har en identitet och en tillhörighet. Och man är alltså dubbelt så många till antalet som svenskarna. Vi är rena pandorna i jämförelse med judarna, men likväl är det så jävla hemskt och rasistiskt om vi skulle framföra någon sorts dröm eller tanke på att vi kanske också vill "tillhöra" ett folk som har ett språk, en historia, en mytologi och ett arv att förhålla oss till. Kanske rent av en plätt på jorden vi får kalla Sverige efter oss som bor här!

Listan kan ju för i helvete göras oändlig. Gå och lägg dig för fan!