2014-12-09, 22:55
Medlem
Odamies avatar
Jag letar efter ett spel, när det kom är jag lite osäker på men kan ha varit runt 02-05 och var till PC. Spelet spelades från sidan och var väldigt intensivt. Om jag inte minns fel vart man en viking och sen fanns det monster och odjur man skulle ta död på samtidigt som man progressade upp, ner, vänster eller höger på banan beroende på vart utgången fanns.

Det jag minns mest är musiken, den var väldigt techno-ish. Den var något åt detta hållet: https://www.youtube.com/watch?v=fnCnjnNaBXU (Andreas Kremer - The Way of the Drum) fast inte alls lika repetitiv och kanske aaaningen lite slöare men det vart fortfarande ett jävla tempo på musiken. Dessutom kan det ha varit elgitarrer inblandat. Alltså techno blandat med Rammstein ungefär.

Alltså; Plattformsspel till PC mellan 2002-2005. Man var en viking (inte helt hundra för övrigt) och musiken var hård och snabb elgitarrstechno.
Citera
2014-12-16, 19:47
Medlem
Hej alla glada trevliga människor, nu är det så att jag precis kom att tänka på att jag i mina yngre dagar spelade ett spel på datorn som gick ut på att man skulle handla i typ en Ica-butik eller dylikt på tid. Man sprang runt med en kundvagn och skulle hämta saker som kaffe, jag kommer även ihåg att det fanns någon nivå där affären man handlar i utspelar sig på en rymdstation, (lite småflummigt)

Hur som helst, jag skulle uppskatta om någon kanske kunde förse mig med ett namn på detta underbara spel så att jag kan införskaffa det!

OBS: Det är inte rymdjakten jag syftar på!
Citera
2014-12-16, 22:49
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenny2
Hej alla glada trevliga människor, nu är det så att jag precis kom att tänka på att jag i mina yngre dagar spelade ett spel på datorn som gick ut på att man skulle handla i typ en Ica-butik eller dylikt på tid. Man sprang runt med en kundvagn och skulle hämta saker som kaffe, jag kommer även ihåg att det fanns någon nivå där affären man handlar i utspelar sig på en rymdstation, (lite småflummigt)

Hur som helst, jag skulle uppskatta om någon kanske kunde förse mig med ett namn på detta underbara spel så att jag kan införskaffa det!

OBS: Det är inte rymdjakten jag syftar på!

Mall Maniacs

https://www.youtube.com/watch?v=K4XOE-xa2dg
Citera
2014-12-27, 14:17
Medlem
Hallå! Kan nog tro att många av er kommer ihåg Haxed? Spelet där man ska mäska, sälja osv..

Det fanns ett liknande spel uppe, svenskt. Ungefär under samma tid, någon som kommer på vad det hette?

Kan vara något med tycoon, eller är jag helt ute och cyklar! ^^
Citera
2014-12-27, 22:02
Medlem
KiMp4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timi
Hallå! Kan nog tro att många av er kommer ihåg Haxed? Spelet där man ska mäska, sälja osv..

Det fanns ett liknande spel uppe, svenskt. Ungefär under samma tid, någon som kommer på vad det hette?

Kan vara något med tycoon, eller är jag helt ute och cyklar! ^^

www.biltjuv.se ?
Citera
2014-12-28, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiMp4
www.biltjuv.se ?

Nej nej, ett spel där man mäskar etc. Precis som haxed
Citera
2014-12-28, 21:43
Avslutad
Jag söker ett spel där man kör en bilar som har en raketmotor baktill och det går att plocka upp power-ups på banan. Det som gör att spelet utmärker sig en del mot andra spel är att om man lyckas hamna uppochner så går det fortfarande att köra eftersom däcken är högre än karossen på bilen.
Senast redigerad av plusforward 2014-12-28 kl. 21:50.
Citera
2014-12-29, 15:07
Medlem
KiMp4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timi
Nej nej, ett spel där man mäskar etc. Precis som haxed

Ja ha okej för jag tror att Biltjuv.se är nya Haxed, man kan bränna HB där med...
Haxed la ner och så satsade man på biltjuv.se ist
Citera
2014-12-29, 18:53
Medlem
trance_s avatar
Jag letar efter ett spel jag spelade när jag var yngre (runt kanske år 2000?).

Det är ett pixligt 2D spel där man är en pojke/man som börjar som en gåsbonde vad jag kan minnas. Man ska ut på ett stort "quest". Minns också att man kunde hugga av huvudena på gässen så det sprutade blod och de sprang runt en stund innan de dog. Mer än sådär minns jag faktiskt inte!

Vad kan det vara för något?
Citera
2014-12-30, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trance_
Jag letar efter ett spel jag spelade när jag var yngre (runt kanske år 2000?).

Det är ett pixligt 2D spel där man är en pojke/man som börjar som en gåsbonde vad jag kan minnas. Man ska ut på ett stort "quest". Minns också att man kunde hugga av huvudena på gässen så det sprutade blod och de sprang runt en stund innan de dog. Mer än sådär minns jag faktiskt inte!

Vad kan det vara för något?

I Dink Smallwood så kunde man nacka en hel del gäss iallafall.
Citera
2015-01-09, 14:50
Bannlyst
Någon som kommer ihåg ett typ av first person shooter där man kunde vara två st, man såg bara siktet och liksom "svävade" runt och sköt en massa, men gick aldrig någonstans själv utan det var bara två sikten på skärmen och man sköt bara tills man fick "åka" till ett annat ställe helt enkelt. Ganska dåligt beskrivet men detta var länge sedan, skulle tippa att det var till antingen PS1 eller N64. Möjligt att man "sköt" sågklingor eller liknande också.
Citera
2015-01-09, 14:54
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Någon som kommer ihåg ett typ av first person shooter där man kunde vara två st, man såg bara siktet och liksom "svävade" runt och sköt en massa, men gick aldrig någonstans själv utan det var bara två sikten på skärmen och man sköt bara tills man fick "åka" till ett annat ställe helt enkelt. Ganska dåligt beskrivet men detta var länge sedan, skulle tippa att det var till antingen PS1 eller N64. Möjligt att man "sköt" sågklingor eller liknande också.
det råkar inte vara time crisis serien till ps?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in