2014-12-03, 09:22
Medlem
Soxis avatar
Söker ett fantasy influerat fighting spel med view uppifrån på playstation 1. Spelade det som barn på en demoskiva. Kommer ihåg att en tjej med klackskor var med :/ ?
Senast redigerad av Soxi 2014-12-03 kl. 09:25.
Citera
2014-12-04, 00:32
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soxi
Söker ett fantasy influerat fighting spel med view uppifrån på playstation 1. Spelade det som barn på en demoskiva. Kommer ihåg att en tjej med klackskor var med :/ ?

Var det så att man gick runt och slogs? I så fall kan det vara Fighting Force som du söker. http://en.wikipedia.org/wiki/Fighting_Force
Citera
2014-12-04, 13:12
Medlem
Soxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Var det så att man gick runt och slogs? I så fall kan det vara Fighting Force som du söker. http://en.wikipedia.org/wiki/Fighting_Force

Schysst försök men tyvärr inte det jag söker. Lira det på en demoskiva.
Citera
2014-12-06, 20:52
Medlem
EmmaKats avatar
Jag söker ett fantasy-spel som jag spelade runt 2004-2005. Jag minns att jag spelade med en kvinnlig karaktär, men tror att detta var valbart. Minns att det fanns portaler på kartan så man kunde förflytta sig mellan de olika delarna. Tror att man hade olika uppdrag som man skulle genomföra, bl.a. i en isvärld och en ökenvärld, men mest befann man sig i delen bestående av massa olika byar. Kommer ihåg att vid ett tillfälle befann jag mig vid en bro å det kom fram någon bybo som "vaktade" den, jag dödade honom. Det visade sig att det bara var nån kvinnas mentalt retarderade son å hon blev mycket besviken. Man kunde också hitta/köpa utrustning som förbättrade ens krafter, bl.a. nån sköld och diverse skydd.

Jag förstår att detta inte är världens bästa beskrivning men detta är allt jag minns. Är tacksam om någon förstår vilket spel som jag menar.
Citera
2014-12-07, 15:34
Medlem
Arkades avatar
Jag söker namnet på ett klassiskt datorspel som jag spelade när jag var liten. Man spelar som ett grått rymdskepp och ska skjuta ihjäl röda rymdskepp i en liten "labyrint".

Jag har gjort en liten bild i Paint som visar ungefär hur det såg ut.

http://oi59.tinypic.com/f2r66h.jpg
Citera
2014-12-07, 21:02
Medlem
Algas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soxi

Jag kommer också ihåg det! Spelade det också när man va mindre på detta demot..

Det spelet du söker efter heter, ''Battle Arena Toshinden 2''. Sjukt kul spel och väcker jättemånga barndomsminnen.
Citera
2014-12-07, 23:44
Medlem
hej jag har ett spel i mitt minne som jag spelat när jag var liten typ 9 år sedan. det är det tank spel man är en tank och kör runt och hittar vapen och ska förstöra robotar man kan också hitta en stor missil som man kan skjuta iväg 1 gång sedan måste man hitta en ny. man ska döda alla robotar på en nivå för att åka in i nästa dör till nästa ställe kan någon hjälpa mig
Citera
2014-12-08, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takogawa23
hej jag har ett spel i mitt minne som jag spelat när jag var liten typ 9 år sedan. det är det tank spel man är en tank och kör runt och hittar vapen och ska förstöra robotar man kan också hitta en stor missil som man kan skjuta iväg 1 gång sedan måste man hitta en ny. man ska döda alla robotar på en nivå för att åka in i nästa dör till nästa ställe kan någon hjälpa mig
http://cdn2.spong.com/screen-shot/t/a/tankwars192997l/_-Tank-Wars-Colecovision-_.gif - isch? Hade det på gameboy ... ett chip med 99 spel på japanskt språk ifrån början av -90talet ... vet knappt någonting om den men det fanns Tetris på #7, fett!
Citera
2014-12-08, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
http://cdn2.spong.com/screen-shot/t/a/tankwars192997l/_-Tank-Wars-Colecovision-_.gif - isch? Hade det på gameboy ... ett chip med 99 spel på japanskt språk ifrån början av -90talet ... vet knappt någonting om den men det fanns Tetris på #7, fett!

ne mit spel är till dator och det är 3d spel
Citera
2014-12-08, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takogawa23
ne mit spel är till dator och det är 3d spel
Om du kollar noga så ser du att det är WinNT som programmet programmerats i
Var det kanske någon sorts grafisk demo eller var det ett helt spel med storyline et c.?
Edit/Note: Var övertydlig i din beskrivning!
Citera
2014-12-08, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Om du kollar noga så ser du att det är WinNT som programmet programmerats i
Var det kanske någon sorts grafisk demo eller var det ett helt spel med storyline et c.?
Edit/Note: Var övertydlig i din beskrivning!
nej det var ingen story men man såg tanken presis framför sig man kunde svänga 360° och köra back och fram jag tror man kunde röra vapnet 360° med varge ny nevå började mwd att man åkte körde igenom en dör
Citera
2014-12-09, 22:48
Medlem
Rome2s avatar
Söker efter ett bilspel som man spelade på windows 98, eller om det var tidigt XP-tal.

Det handlade om att man kan åka runt i olika bilar i olika miljöer (stadsmiljöer som chinatown och vanliga bostadsmiljöer) och det fanns ett gamemode där man skulle krocka andra bilar för att bli av med sin bomb man hade. Spelet heter Express eller något liknande, men hittar inget... Tror jag fick det från Posten? Jag minns inte heller om det -endast- var ett svenskt bilspel, men skulle uppskatta om någon kom med förslag. Spenderade många timmar på det när jag var mindre

/Rome2

Herregud, föregående sida så finns svaret, tack! Och mitt fel..

Pickup Express
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in