2010-09-28, 14:44
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Morrowind var grymt. Mycket bättre en Oblivion. Det jag ogillade med Oblivion var att allt runtomkring anpassade sig efter din level. Kommer ihåg hur jag vid lvl 3 blev Arena Champion ganska enkelt medan min polare hade STORA problem vid lvl 14 eller något sådant. Varken han eller jag visste då att allt hela tiden anpassade sig så först trodde han mig inte. Hur är det med Fallout 3? Anpassar sig allt?

Så är det med allt bethesda gör, även Fallout 3 och morrowind. Men det märks tydligare i Oblivion, så märkte du det ej i morrowind så ska det nog inte vara någon fara i fallout 3 heller.

Citat:
Ursprungligen postat av cretek
Fallout är ett av de friaste singelplayer spelen jag har spelat, du kan göra vafan du vill och det finns hur många beslut som helst och ta hela tiden, så ja, jag rekkomenderar det verkligen

Då har du inte kört morrowind. Kör det och njut.
Citera
2010-09-28, 17:16
Medlem
Söker ett snes-spel som jag spelade för många år sen:

Det jag minns var att det utspelades på medeltiden och spelsystemet funkade ungefär såhär.
Du hade ett antal gubbar som hela tiden gick framåt automatiskt till de kom till en vägg då de byter håll,
Om jag minns det rätt så kunde varje gubbe göra något speciellt, som tex att bygga en bro , skjuta pilar osv.

Jag tror det var med ett slott med fiender på alla banor som skjöt pilar mot en osv.

Min beskrivning är ganska vag men skulle bli mycket tacksam om någon vet vilket spel jag talar om.
Citera
2010-09-28, 18:15
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Kära Flashback!

Vänder mig nu till er professionella gamers här på forumet.

Har fått vansinnigt sug efter att spela något klassisk rollspel. Vill ha något där man hela tiden själv får avgöra vad man vill göra i spelet. Sedan får det gärna vara levlande, massa coola skills, vapen osv... Har spelat lite Dragon Age, men tyvärr kändes det en aning linjärt. Fallout 3 har jag inte testat, men hur "fritt" är det? Är syftet med spelet att man ska följa någon röd tråd eller går det lika bra att köra lite hur man vill? Vilka mer spel som dessa finns? Vill gärna köra något relativt nytt.
Fallout 3 och Oblivion är det fritt hela spelet. Du behöver inte följa en speciell väg, utan väljer själv ifall du vill görs uppdrag eller bara springa runt och leka.

Något annat du bör kolla är Mass Effect. Är inte lika mycket fritt som Oblivion och Fallout, men inte heller lika linjärt som Dragon Age.

Annars så kan du ta föregångaren till Oblivion - Morrowind. Gammalt men jävligt kul.
Citera
2010-09-28, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mehengo
Söker ett snes-spel som jag spelade för många år sen:

Det jag minns var att det utspelades på medeltiden och spelsystemet funkade ungefär såhär.
Du hade ett antal gubbar som hela tiden gick framåt automatiskt till de kom till en vägg då de byter håll,
Om jag minns det rätt så kunde varje gubbe göra något speciellt, som tex att bygga en bro , skjuta pilar osv.

Jag tror det var med ett slott med fiender på alla banor som skjöt pilar mot en osv.

Min beskrivning är ganska vag men skulle bli mycket tacksam om någon vet vilket spel jag talar om.
Låter som The Lost Vikings?
Kolla här o se om det känns bekant...
http://www.youtube.com/watch?v=ZItppVpUwwc
Senast redigerad av Caprizonne 2010-09-28 kl. 18:59.
Citera
2010-09-28, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caprizonne
Låter som The Lost Vikings?
Kolla här o se om det känns bekant...
http://www.youtube.com/watch?v=ZItppVpUwwc

Jag har spelat The lost Vikings och jag vet att det inte är det jag letar efter.

Tack för ditt försök, Någon annan som kanske vet?
Citera
2010-09-28, 21:56
Medlem
har sug efter ett gammalt hederligt rollsoel likt Breath of Fire IV.
Någon som har några förslag? förutom resterande spel i Breath of Fire serien.
Citera
2010-09-28, 22:09
Medlem
Söker ett xboxspel:

Spelet var ett formul-1 spel , du började med en dålig bil men så kunde du upgradera motorn osv för pengar du vunnit genom race.
I varje race så var du tvungen att minst en gång åka in till sidan och byta dina däck osv.

Kommer ihåg att man valde en sponsor innan racet, någon som vet :P?
Citera
2010-09-28, 22:29
Medlem
PropsDepartments avatar
Jag spelade ett onlinespel för ett par år sedan som gick ut på att man var en grottmänniska som skulle utveckla sina förmågor. Kombinerade man olika föremål (stenar, pinnar etc.) så kunde man göra olika saker som t.ex. att tämja en mammut för att kunna rida på. Hmm, jag kommer ihåg att det fanns en tiger och ett vattenhål med pirajor också.

Kanske inte så mycket att gå på

Stora props till den som lyckas gräva fram det här spelet!
Citera
2010-09-28, 23:04
Medlem
creteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Så är det med allt bethesda gör, även Fallout 3 och morrowind. Men det märks tydligare i Oblivion, så märkte du det ej i morrowind så ska det nog inte vara någon fara i fallout 3 heller.

Då har du inte kört morrowind. Kör det och njut.

Ok tack för tipset ska kollas in så snarast som möjligt.
Citera
2010-09-28, 23:08
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PropsDepartment
Jag spelade ett onlinespel för ett par år sedan som gick ut på att man var en grottmänniska som skulle utveckla sina förmågor. Kombinerade man olika föremål (stenar, pinnar etc.) så kunde man göra olika saker som t.ex. att tämja en mammut för att kunna rida på. Hmm, jag kommer ihåg att det fanns en tiger och ett vattenhål med pirajor också.

Kanske inte så mycket att gå på

Stora props till den som lyckas gräva fram det här spelet!

http://www.human-age.com/ ?
Citera
2010-09-28, 23:26
Bannlyst
EDIT: fel tråd
Senast redigerad av OMGClayAiken 2010-09-28 kl. 23:29.
Citera
2010-09-29, 07:21
Medlem
Dubsteps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
http://www.human-age.com/ ?
Det verkar ju ganska coolt, har du spelat det? Är det kul?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in