2014-12-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jo för mig är det bara så! Vad du än tycker.
Substanslösheten är ditt problem inte mitt. Oavsett vad du säger så tror jag på Gud, och på mitt individuella och personliga sätt.
Motsatsen har jag ännu inte sett. Annat än Darwins apstudier och dylikt. Vill man tror på honom så får man det.
Fast det är en annan sorts tro. Det vet du om? Det är skillnad på blind tro och att tro på något det finns bevis/belägg för.
Citera
2014-12-16, 16:26
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Fast det är en annan sorts tro. Det vet du om? Det är skillnad på blind tro och att tro på något det finns bevis/belägg för.

Det är skillnad ja! Att tro på att man är en halvapa, är blind tro för mig.
Se är något annat! Jag ser det som inte syns. OCH jag ser inga halvapor.
Darwin är ingen Gud för mig. Om han beslutade sig för att han var en halvapa så fick han dö med den inställningen också. En människa/halvapa.
Själv ser jag mig som en skapelse av Gud och har då naturligtvis gudomligheten inom mig. Ingen apa i alla fall.
Jag lever inte här på jorden för att producera apor. Jag är här för att "växa" och bli den Gud ville från första början och innan APAN LUCIFER klev in i bilden.
Citera
2014-12-16, 16:37
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Darwin är ingen Gud för mig. Om han beslutade sig för att han var en halvapa så fick han dö med den inställningen också. En människa/halvapa.
Själv ser jag mig som en skapelse av Gud och har då naturligtvis gudomligheten inom mig. Ingen apa i alla fall.
Jag lever inte här på jorden för att producera apor. Jag är här för att "växa" och bli den Gud ville från första början och innan APAN LUCIFER klev in i bilden.

Tro är ursäkten folk använder när det saknas belägg.

Slutsatsen att människan delar en gemensam anfader med dagens apor är ingen tro utan bygger på ett berg av bevisning. Vad du sedan tycker om det spelar faktiskt ingen roll.

Resten av ditt förvirrande svamlande om halvapor och skapelser är tyvärr väldigt svårt att ta på allvar.

Med risk för att återupprepa mig: Trams.
Citera
2014-12-16, 16:43
Medlem
Citat:
Folk tror inte på Darwin för att han sa det. Folk tror på Darwin och hans teorier för att dom visat sig stämma i tester. Ingen tycker Darwin är Gud (vad jag vet) . Han har blivit känd på helt andra premisser än att säga "det bara är så"! Darwin beslutade inte någonting,han upptäckte och förklarade hur saker och ting fungerade. Sedan har det naturligtvis testats och rättats till. Det är så vetenskap fungerar. Du är väl inte seriös när du säger att man har blind tro om man följer vetenskap so testats om och om igen? Och varför skulle du se halvapor om du tittar dig omkring? Jag som trodde jag kunde lite om vetenskap......
Citera
2014-12-16, 16:49
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Folk tror inte på Darwin för att han sa det. Folk tror på Darwin och hans teorier för att dom visat sig stämma i tester. Ingen tycker Darwin är Gud (vad jag vet) . Han har blivit känd på helt andra premisser än att säga "det bara är så"! Darwin beslutade inte någonting,han upptäckte och förklarade hur saker och ting fungerade. Sedan har det naturligtvis testats och rättats till. Det är så vetenskap fungerar. Du är väl inte seriös när du säger att man har blind tro om man följer vetenskap so testats om och om igen? Och varför skulle du se halvapor om du tittar dig omkring? Jag som trodde jag kunde lite om vetenskap......
Du går alltså omkring och tror att du är en halvapa för att Darwin påstod det? Det är för mig värre än att tro på Gud.
Hur kan man svälja det utan att ens tänka efter, men inte tro på Gud?
Det förstår inte jag.
Citera
2014-12-16, 16:51
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Du går alltså omkring och tror att du är en halvapa för att Darwin påstod det? Det är för mig värre än att tro på Gud.
Det förstår inte jag.

Vi tar det igen då:

Slutsatsen att människan delar en gemensam anfader med dagens apor är ingen tro utan bygger på ett berg av bevisning. Vad du sedan tycker om det spelar faktiskt ingen roll.

Resten av ditt förvirrande svamlande om halvapor och skapelser är tyvärr väldigt svårt att ta på allvar.

Citera
2014-12-16, 16:51
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee

OCH det saknas belägg är ursäkten för att inte tro på Gud.
Citera
2014-12-16, 16:56
Medlem
Citat:
Det förstår inte jag.
Har Darwin påstått att JAG är en halvapa? När då?
Återigen,som också andra påpekat: Darwins teorier har testats om och om igen. Det finns bevis för dom. Dom teorierna har inte kommit fram för att vetenskapsmän trott på dom. Det är resultaten som lett vetenskapen dit. Du får tro på Gud hur mycket du vill,men du borde kunna se skillnad på blind tro och att tro på något det finns bevis för?
Citera
2014-12-16, 17:05
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
OCH det saknas belägg är ursäkten för att inte tro på Gud.

Det saknas belägg för att INTE tro på tomten också.
Googla omvänd bevisvörda - it's gonna blow your mind!
Citera
2014-12-16, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Ha ha, tycka till din stackare
varför är det synd om mig?

Jag vet att jag har Gud med mig i allt jag gör.
Citera
2014-12-16, 17:10
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Har Darwin påstått att JAG är en halvapa? När då?
Återigen,som också andra påpekat: Darwins teorier har testats om och om igen. Det finns bevis för dom. Dom teorierna har inte kommit fram för att vetenskapsmän trott på dom. Det är resultaten som lett vetenskapen dit. Du får tro på Gud hur mycket du vill,men du borde kunna se skillnad på blind tro och att tro på något det finns bevis för?

Det finns ett bevis och det är att du inte skall kunna bevisa det "som ett bevis" eftersom du då helt plötsligt tappar bort din fria vilja och eventuellt börjar lura dig själv att du tror bara för att Gud står där framför dig: Hej det är jag som är Gud!
Skulle du börja tror då och verkligen börja jobba med dig själv helhjärtat? Varför? Rädsla? Vad skulle hända inom dig om detta skedde" om" alltså?
Jo Darwin skrev en bok som heter "arternas uppkomst" 1859 som detaljrikt beskriver människans historia men det är ett annat trådämne om du vill att jag skall berätta om människans släktskap med apan.
Citera
2014-12-16, 17:17
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
varför är det synd om mig?

Jag vet att jag har Gud med mig i allt jag gör.
Belägg för att du vet att du har gud med dig? Att du tror att du har gud med dig är någonting helt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in