2014-12-16, 13:54
Medlem
BurkHanss avatar

Nu har väl ändå vår särskrivande, "bildade" Neger-Joe ovan fått en kombinerad steroidkoma och aggressionsnoja - hur nu det går ihop?? - av för många års dopingtuggande? Läs på, gör om, gör rätt!

Från riksdagens hemsida:
Citat:
All offentlig makt i Sverige utgår från folket och riksdagen är folkets främsta företrädare

Riksdagen är den högsta beslutande församlingen i vårt land. Svenska folket väljer vart fjärde år 349 personer som ska företräda dem i riksdagen.

Riksdagens uppgifter är att stifta lagar, besluta om skatter och bestämma statens budget. Riksdagen granskar också regeringen och de statliga myndigheterna. Dessutom har riksdagen stort inflytande på utrikespolitiken.

Och om talmannen och de vice talmännen :
Citat:
Talmannen leder riksdagsarbetet och är riksdagens främste företrädare.

Talmannen sitter bland annat ordförande vid sammanträdena i kammaren. Talmannen bistås av tre vice talmän. Tillsammans utgör de riksdagens presidium.
Om inte stalinistslynan Dinamarca kan bete sig och veta hut i denna illustra församling borde hon sparkas rätt över pölen Atlanten, vidare över Anderna och hem till slummen i Chile. Punkt slut!
Citera
2014-12-16, 13:58
Medlem
Mycket bra gjort av Dinamarca,all heder åt henne
Man mår illa när man ser en sån som Björn Söder sitta som talman
Citera
2014-12-16, 14:09
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det Björn Söder säger i verkligheten (utan förvrängda citat) är ju så logiskt så att ingen normalt funtad människa kan ha några invändningar:

(1) Svenskt medborgarskap är en sak som inte är kopplad till kulturen, och innehas ofta av de som bor inom landområdet Sveriges gränser

(2) Inom landområdet Sverige finns det ett antal olika kulturer ("folk" som han ofta säger, vilket är ett helt vedertagen och korrekt ord). Det finns Svenskar, Samer, Judar, Kurder osv.

(3) För att kunna bli Svensk i kulturell bemärkelse så måste man naturligtvis assimileras i den svenska kulturen och bete sig svenskt.

Faktum är att punkt 3, som SD ju står för, är extremt liberal och öppen sett ur ett internationellt perspektiv. Jag tror 99% av alla Japaner skulle ha svårt att kalla en västerlänning eller mörkhyad för Japan oavsett hur japanskt denne beter sig. Samma sak med Kines, Thailändare osv. Däremot skulle de naturligtvis inse att en svensk kan ha japanskt medborgarskap.

Så var är problemet med Söders uttalande? Kan någon sansat förklara för mig?

Dinamarca tillhör ju den extrema våldsvänstern, och har säkert varken någon lojalitet till SD eller till vårt kungahus. Hon pissar ju på hela den svenska parlamentarismen, och bör slängas ut med huvudet före.
Kan inte annat än hålla med. Oavsett hur man kategoriserar uttalandet så förstår jag inte varför det skulle vara hemskt på något sätt. Det är sunt förnuft och om inte alla hade varit så förblindade av hat mot Björn och SD så skulle de säkerligen hålla med.

PK-människorna verkar tycka att alla folk tillhör det svenska folket.
Citera
2014-12-16, 14:23
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Som tur är finns det inte många riksdagsmän som beter sig som Dinamarca, så det finns inte så mycket praxis att titta på.
Att kravet är att det ska vara en förolämpning är inte praxis utan lag. Men som sagt finns andra saker man kan göra. Bäst var nog som hände, hon fick tala klart och fick sedan inte ordet något mer.
Citera
2014-12-16, 14:24
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
..och fick sedan inte ordet något mer.
Därför att hon inte begärde ordet?
Citera
2014-12-16, 14:27
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiger_wood
hahahaha Neger Joe....har kallats allt möjlig men icke detta, tack för du sätter lite skratt på tillvaron!!
Men för historiens skull kan jag berätta att dina zigenarförfäder var inte mkt bättre när de kom ridande till gottland....och nu när du är blekfisk har du fått storhetsvansinne...snälla Jorden anropar er! Kom ner!
Bleka har jag hört talas om, men blekfisk? Z-förfäder kan jag knappast ha, eftersom jag och alla i min släkt i - så långt jag vet - i vuxen ålder alltid varit arbetsamma, icke parasiterande individer. Fast kul du uppskattar epitetet, det var också endast menat som ironi.

Men allvarligt, tycker du verkligen att ledamöterna i Sveriges högsta beslutande församling (eller ska jag skriva "organ" med tanke på Neger-Joe ) ska bete sig som i sandlådan när de var små? Kan Dinamarca ha varit den som fick lekspaden i sanden där katterna pissat och skitit? Är det därför hon fastnat i ett prepubertalt tillstånd? Du verkar vara insatt i (v)-ledamöternas psyken. Delge oss gärna hur de tänker.
Citera
2014-12-16, 14:34
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Fast på vilket sätt bryter Dinamarca mot demokratiska principer?
Hon väljer att inte tilltala talmannen, vilket hon inte heller är tvungen att göra. Visst kan man tycka att det är ett löjligt agerande att bryta praxis, men innebär det då att SD gjorde fel i budgetomröstningen? SD valde väl att inte "acceptera demokratiska principer och gällande ordning" när man inte la ner sina röster? Eller är det ok när SD bryter praxis men inte ok när en vänsterpartist?
Förstår inte varför du ska börja överdramatisera hela situationen och tala om eventuella framtida demonstrationer och slagsmål i riksdagen. Det kommer självklart aldrig att hända, det vet både du och jag.
Genom att inte erkänna en av riksdagens utsedda talmän och därigenom ordförande för det här sammanträdet. Gör man inte det kan man rimligtvis inte heller delta i de sammanträden denne leder, och det naturliga är att hon därför avsäger sig sitt riksdagsuppdrag.
Citera
2014-12-16, 14:40
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Kan Dinamarca ha varit den som fick lekspaden i sanden där katterna pissat och skitit?
Hon sitter i riksdagen, ja.
Citera
2014-12-16, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiger_wood
Så du menar att vi ska ta emot hans skitsnack om judar, zigenare, samer, ja allt och alla som saknar en lebb hängande på kuken! Men när någon säger ifrån då är det ordet respekt som kommer upp!

Bara för du köper en dig dressman kostym för 999 kr betyder det inte att det gör dig till en gentleman..!

Nej han representerar inte nån av oss...möjligen dig men ingen vettig person...!
Snubben är en vilde, utan nån som helst hjärncell, och bara för att ett gäng vita drägg röstar på honom betyder det inte att han förtjänar någon respekt...!

Du är i en dröm värld, världen skrattar åt er...ni ligger ungefär 60 år efter...WWII tog slut 1945...inte 2014...!
När han står där som talman så är han inte Sverigedemokrat längre, han är riksdagens ordningsman. Allt partipolitiskt rinner av honom när han ställer sig vid podiet, han blir 100% neutral. Som talman förtjänar han att behandlas med respekt på samma sätt som han behandlar riksdagens ALLA representanter med respekt. Att hålla på och fjanta sig som vänstern nu gjorde är sandlådenivå, att de inte skäms är helt otroligt. Hoppas verkligen att man ryter till ordentligt nästa gång så att de inser att de inte går i grundskolan längre.
Citera
2014-12-16, 14:48
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Genom att inte erkänna en av riksdagens utsedda talmän och därigenom ordförande för det här sammanträdet. Gör man inte det kan man rimligtvis inte heller delta i de sammanträden denne leder, och det naturliga är att hon därför avsäger sig sitt riksdagsuppdrag.
Fast det står inte i någon lag att man måste erkänna talmannen via att säga "herr talman"?
Citera
2014-12-16, 14:48
Medlem
Helt rätt agerande av Dinamarca.
Det ÄR helt oacceptabelt att rikets 2:e vice talman uttrycker sig nedsättande mot judar och samer.
Vi accepterar inte honom som talman, detta kommer att märkas och uttryckas igen.
Citera
2014-12-16, 14:49
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llekj
Mycket bra gjort av Dinamarca,all heder åt henne
Man mår illa när man ser en sån som Björn Söder sitta som talman

Själv tycker jag hon borde bli utkastad ur riksdagen. Vad du eller hon tycker om talmannen är helt irrelevant, uppför man sig så är man emot demokrati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in