"du är inte min talman"...undrar om hon hade filat på den repliken länge?
Kändes hyfsat planerat att hon ville få en respons från söder pga den uteblivna "herr talman" så hon skulle få leverera en uttänkt dräpande replik mot söder och sd och få lite ryggdunkningar.
Men är det inte Rosannaas uppgift att protestera mot den hon själv anser är odemokratisk? Dessutom är hon ju så sexig..
Protestera går göra på många sätt. Egentligen är det väl inte hennes uppgift heller – hennes uppgift är ju att driva sina väljares politik, inte vara otrevlig och ohyffsad i riksdagen.
Hela grejen representerar problemen med bajsvänstern ganska väl – man ser det som minst lika viktigt att attackera (självförsvar brukar man felaktigt kalla det) politik man tycker är fel som att driva sin egna politik. Inte helt sällan attackerar man dessutom meningsmotståndaren på ett barnsligt sätt istället för politiskt, precis som Rossana givit oss ett fint exempel på här. Nyckelskrammel och trams vart man än ser.
Kanske agerar man på detta sättet för att det är lättare att vinna sympatier genom att slåss och gapa om orättvisor, rasism och fascism, än att prata om sin fruktansvärda politik. Folk är inte så intresserade av att få sin egendom och sina verksamheter approprierade av Dinamarca och staten så att de kan strössla ännu mera medel över en katastrofalt dålig och oändligt växande offentlig sektor.
Jag avskyr som sagt den våldsvänster Rossana representerar, och tycker egentligen det bara är bra att hon skrämmer bort normalt funtade väljare och distanserar hela partiet från den normala skalan, men det gör ju ingen skillnad i att beteendet är jävligt risigt för en vuxen människa.
Senast redigerad av blown 2014-12-16 kl. 07:28.
Det Björn Söder säger i verkligheten (utan förvrängda citat) är ju så logiskt så att ingen normalt funtad människa kan ha några invändningar:
(1) Svenskt medborgarskap är en sak som inte är kopplad till kulturen, och innehas ofta av de som bor inom landområdet Sveriges gränser
(2) Inom landområdet Sverige finns det ett antal olika kulturer ("folk" som han ofta säger, vilket är ett helt vedertagen och korrekt ord). Det finns Svenskar, Samer, Judar, Kurder osv.
(3) För att kunna bli Svensk i kulturell bemärkelse så måste man naturligtvis assimileras i den svenska kulturen och bete sig svenskt.
Faktum är att punkt 3, som SD ju står för, är extremt liberal och öppen sett ur ett internationellt perspektiv. Jag tror 99% av alla Japaner skulle ha svårt att kalla en västerlänning eller mörkhyad för Japan oavsett hur japanskt denne beter sig. Samma sak med Kines, Thailändare osv. Däremot skulle de naturligtvis inse att en svensk kan ha japanskt medborgarskap.
Så var är problemet med Söders uttalande? Kan någon sansat förklara för mig?
Dinamarca tillhör ju den extrema våldsvänstern, och har säkert varken någon lojalitet till SD eller till vårt kungahus. Hon pissar ju på hela den svenska parlamentarismen, och bör slängas ut med huvudet före.
En kommunist från Chile, en av Palmes favoritinvandrare. Om du möter chilekommunister så upptäcker du snart deras marxism som lyser igenom i allt dom gör. Många har jobb inom kommuner och offentlig byråkrati, t.ex. älskar dom som byråkrater att lägga krokben för privata initiativ och t.ex. stoppa ditt bygglov.
Citat:
Rossana Andrea Dinamarca, ursprungligen Rossana Valeria Dinamarca, född 2 januari 1974[1] i Santiago, Chile, är en svensk politiker (vänsterpartist). Bland Dinamarcas utskottsuppdrag i riksdagen kan nämnas att hon är ledamot i kulturutskottet.Under 2011 rapporterades det i medier om att hon hade en av riksdagens dyraste, och minst miljövänliga, resenotor på 220 679 kronor.
Hon är ju en TOTAL idiot, hon beter sig ju EXAKT som Björn Söder önskar.
Man kan säga att hon genom sitt beteende faktiskt bekräftar de idéer Björn Söder lade fram innan händelsen.
Hon är mao en urblåst mestis från Chile, hon bevisar det själv genom sitt j-la beteende.
Mig veterligen så var det först efter att söder började exkludera stora grupper av svenskar ur den svenska nationen som hon tog avstånd från honom.
Mig veterligen så var det först efter att söder började exkludera stora grupper av svenskar ur den svenska nationen som hon tog avstånd från honom.
Verkar inte som du ar laskunnig!
"Vanstertomtar" tycker inte att regler om bl.a. ordning och hyfs galler dom sjalva. Moten stors med skrik och skran och de avslojar sej som den "apflock" de ar
V ligger farligt nara 4procentssparen i en opinionsundersokning, 4,2%.
"Vanstertomtar" tycker inte att regler om bl.a. ordning och hyfs galler dom sjalva. Moten stors med skrik och skran och de avslojar sej som den "apflock" de ar
V ligger farligt nara 4procentssparen i en opinionsundersokning, 4,2%.
Blir inte forvanad om V aker ur riksdagen
Fram med källan som visar att hon gjorde detta innan söder började exkludera judar och samer ur den svenska nationen.
Vilka är det som tycker att de bara ska gynnas egentligen? Vill minnas att det var ett djävla gnäll på alla sdare när det talades om att frångå praxis angående talmansrollen. Då var det väldigt viktigt med praxis. Någon månad senare var det absolut inte viktigt, då var det fritt fram att frångå praxis och inte rösta på sin egen budget.
En kommunist från Chile, en av Palmes favoritinvandrare. Om du möter chilekommunister så upptäcker du snart deras marxism som lyser igenom i allt dom gör. Många har jobb inom kommuner och offentlig byråkrati, t.ex. älskar dom som byråkrater att lägga krokben för privata initiativ och t.ex. stoppa ditt bygglov.
Precis, detta insåg jag också några år sedan när jag råkade gå in på Skatteverkets kontor för ett ärende. Det var inte direkt som förr, med faster Agneta som satt bakom skrivbordet, utan det springer runt en massa chilenare som vill ta dina pengar. "Självklart" tänkte jag, här är framtiden i svensk byråkrati.
För 30 år sedan slänge dåvarande talmannen Ingemund Bengtsson (S) ut riksdagsledamöter från kammaren som exempelvis inte hade kavaj och slips. Bengtsson var van med hårda bandage i den arbetarrörelse som han växt upp med. Först när MP kom in i riksdagen 1988 mjukades reglerna upp lite och slips var inte längre nödvändigt.
Idag sitter ledamöterna i kammaren i vardagskläder och dricker latte i pappmuggar. Det är en förflackning som förre talmannen Per Westerberg (M) lät genomföra. Och när Dinamarca bar en t-shirt med politiskt tryck i kammaren så reagerade inte Westerberg.
Politiker ska väl ändå representera folket. De ska vara som oss. Inte vara några näringslivsdirektörer. Sluta lev i det förgångna.
Nästa gång en ledamot beter sig respektlöst mot Björn Söder så tycker jag att han ska ajournera mötet och ha ett enskilt samtal med den ledamoten som beter sig illa. Hjälper inte det så har han väl befogenheter att skicka ut ledamöter från kammaren?
Senast redigerad av buffalo 2014-12-16 kl. 11:28.