Själva påståendet att han skulle ha sagt så är ju en lögn. Det är journalisten som frågar om just samer och judar, såklart ledande för att kunna vinkla och göra fula rubriker av oavsett svar. Det Björn Söder då säger är inte att man inte kan vara svensk, det han säger är att han tror det är svårt och inte tror på att man kan ha dubbla identiteter och dubbla lojaliteter, vilket är en SD-linje som drivits hela tiden mig veterligen. Folkgrupperna var det ju den där tönten Orrenius som drog upp först.
På vilket sätt är det viktigt för övrigt? För media och övriga politiker finns ju inga svenskar, då antar jag att det inte finns samer eller judar heller. Eller har dom rätt att existera och vara nationalistiska, men inte jag som svensk?
Hur som helst är det lögn att Björn Söder skulle ha påstått att samer och judar inte kan vara svenskar. Folkgrupperna tog journalisten upp och Björn Söder pratar om ett allmänt resonemang om att man oftast känner sig som det ena eller det andra. Att dom flesta från nära besläktade kulturer överger stora delar av sin tidigare kultur och helt assimileras in i det svenska och därmed uppgår i det och därmed har valt den vägen, medan andra väljer att ha kvar sina särdrag och då har större lojalitet och identitet som exempelvis same.
VAD är konstigt och VAD är det som är rasism i det? Det är ju rena självklarheter. Det enda det handlar om är smutskastning och att skapa fula rubriker, det är därför tönten till journalist ens tar upp judar, för att kunna vinkla det i rubriker och hat mot Björn Söder och Sverigedemokraterna från vänsterextrema personer som honom själv. En riktig lögnare det där. Björn Söder säger ingenstans det dom påstår, att samer och judar inte skulle kunna assimileras och bli svenskar, tvärtom säger han, att det kan dom och dom allra flesta gör det och vissa väljer själva att hellre ha en identitet som exempelvis samer.
Media, vänsterextremister och övriga politiker ---->

Korkade jävla mähän!!