2014-12-16, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Precis. En svart kan aldrig bli svensk. Men den kan bli en svensk medborgare. Håller med dig där..
Det det är tvärt emot vad jag tycker, och det vet du. Tilldela inte mig dina (i mina ögon) skeva åsikter..
Citera
2014-12-16, 11:59
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukulelelelle
Börje Salming och Ulf Lundell lackar ur på Söder, ajajaj... #svenskfolksjäl

Känner på mig att Söder ganska omgående kommer ta en ofrivillig time out.
Och sen kommer det skyllas på media som vanligt.
Citera
2014-12-16, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det där är ju bara skitsnack. Självklart stödjer alla som röstar på SD det Björn Söder tycker om judar och samer.

De vill bara inte förlora sina jobb i detta pk-samhälle.

Man måste ju vara idiot om man röstar på ett nationalistiskt parti i Sverige om man är för mångkultur och att oönskade kulturer och personer ska få kalla sig svenskar..

Nej du den gubben går inte.

Sverigedemokraterna kommer växa till 20-25% i och med detta uttalande. Det är precis vad alla har väntat på.. Du ska få se

Ja, vi får se. Själv tror jag att SD kommer att implodera av inre stridigheter och maktstrider.
Citera
2014-12-16, 12:00
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Journalisten till artikeln har inte skrivit rubriken.
Söder skulle bli felciterad enliga vissa här om han så skrev artikeln själv.
DN har satt rubriken - och gjort det på ett skamligt och lögnaktigt sätt i syfte att skada SD.
Citera
2014-12-16, 12:02
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Min mörkhyade arbetskamrat som kom till Sverige som adoptivbarn vid 2 års ålder, klart att jag ser honom som svensk. Däremot de andra arbetskamraterna som är från Uganda och Iran som varit i Sverige bara några år, de ser jag inte som svenskar.
Fullt logiskt och rimligt, tror de flesta resonerar som dig.
Citera
2014-12-16, 12:12
Medlem
Korkat uttalande av Söder. Förstår hans poäng men med tanke på SDs bakgrund är det ju ett gigantiskt självmål att ta upp judar, eller för den delen ens röra vid frågan. Så länge samtliga övriga partier står bakom en invandring på 100 000/år kan SD bara luta sig tillbaka och spela på de rent praktiska frågorna om ekonomi/bostadsbrist etc.

Att svenskarna har ett förvirrat förhållande till medborgarskap/nationalitet bidrar ju till hysterin. Där verkar finnas en total oförmåga att inse att du kan vara svensk medborgare och ha en annan nationalitet utan att det innebär någon direkt motsättning. Som skåning skulle jag aldrig kalla mig svensk, men det betyder ju inte ett skit för mitt medborgarskap. Lite synd att någon från SD tar upp frågan, eftersom det bara leder till hysteriska rasistanklagelser hit och dit istället för en sansad debatt.

Har svenskt etablissemang samma syn på andra nationaliteter än de som bor i Sverige? Är färingar bara helt vanliga danskar? Det tror jag inte färingarna själva tycker...
Citera
2014-12-16, 12:12
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukulelelelle
Börje Salming och Ulf Lundell lackar ur på Söder, ajajaj... #svenskfolksjäl
Nollan Lundell sitter i sitt elfenbenstorn på etniskt rensade Österlen och kacklar:
Citat:
Jag skäms för en sån som Söder, en liten diktatorstyp i folkdräkt, ska sitta och drämma klubba i bord i Sveriges riksdag.

Det börjar bli otäckt. Det enda goda med att SD får mer och mer procent är att när dom börjar känna sig säkrare och säkrare så kommer dom att visa sina rätta ansikten. Som Björn Söder i söndagens DN till exempel, ett lysande sådant. Inte fan ska dom pratas med.

Om invandring, flyktingar och integration ska det pratas, men inte med SD."

http://www.gp.se/kulturnoje/1.2576444-ulf-lundell-angriper-sd
Dum i huvudet som tolkar en text utifrån en lögnaktig och missvisande rubrik Den hjärndöda/hjärntvättade "rebellen" följer strömmen..

En bra läsarkommentar på Lundells blogginlägg:
Citat:
stefan101 • 2 hours ago

Häpnadsväckande att en vuxen man i min ålder fortfarande hämtar sin verklighetsuppfattning från Stockholmsmedia, utan någon som helst källkritik...men sådan dotter, sådan far...

http://www.ulflundell.com/badgers-drift/15-december-2014/#disqus_thread
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2014-12-16 kl. 12:26.
Citera
2014-12-16, 12:16
Medlem
hushlittledarlings avatar
Björn Söder skriver:

Citat:
”Du har uppfattat det jag sade och man skall väl inte gå in och snygga till allt för mycket i efterhand”.

SD:s partisekreterare lägger till en smiley, .

Nu idag tar han tillbaka och säger att han är missförstådd.

Är han bara dum i huvudet eller är det en smart pr-strategi för valet. Att börja tala om

En gemensam nationell identitet?

Hör jag "Seig Heil" när jag läser detta:

http://www.dn.se/val/nyval-2015/den-leende-nationalismen/

Grattis alla SDare som trodde att det bara handlade om kvoten invandrare...
Nu börjar de blir lite gener inblandat oxå....

Citera
2014-12-16, 12:31
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
USA har under flera av de senaste decennierna haft lägre andel utrikes födda bosatta i landet än Sverige har nu. Och USA har inte samma möjligheter till bidragsförsörjning som Sverige.

....men i så fall betyder det att människor utan problem kan integreras och att man kan få ett framgångsrikt samhälle.

Sverigedemokrater talar dock sällan om metoder för integrering. Det handlar snarare om att vi inte ska ha någon invandring, till och med att vi ska betala folk för att flytta tillbaka .
Citera
2014-12-16, 12:35
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Chatt med skithögen som skrev artikeln:

http://www.dn.se/chattar/chatt-hem/chatta-med-dns-niklas-orrenius/

Startar klockan 14.15.
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2014-12-16 kl. 12:39.
Citera
2014-12-16, 12:43
Medlem
Verkar som flera SD väljare som jag har annan åsikt om Björn Söder. Delat läger råder.
Totalt oväsentligt om hans rasbiologiska teorier stämmer eller inte.

Att nu när SD har århundradets chans att verkligen påverka och fler och fler av svenskarna börjar ge sitt stöd, då ger sin en av partiets högsta företrädare sig in i en helt meningslös diskussion/utlägg om samer, judar med en av Sveriges mest SD hatande journalist?

Varför gör han det? Kanske han tror nu när SD ökar att tiden är mogen för lite rasbiologi?
Björn Söder borde ha en god man.
Kan inte resten av SD ledningen låsa in honom tills nyvalet är klart.
Citera
2014-12-16, 12:51
Medlem
Midus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Björn Söder skriver:

Nu idag tar han tillbaka och säger att han är missförstådd.

Är han bara dum i huvudet eller är det en smart pr-strategi för valet. Att börja tala om

En gemensam nationell identitet?

Hör jag "Seig Heil" när jag läser detta:

http://www.dn.se/val/nyval-2015/den-leende-nationalismen/

Grattis alla SDare som trodde att det bara handlade om kvoten invandrare...
Nu börjar de blir lite gener inblandat oxå....

Som vanlig när du skriver så bygger du upp en felaktig bild av verkligheten och gör den som du vill att den skall vara, inte som den är.
Söder fick bekräfta sina citat, inte Orrenius text eller rubriksättning.
Och läser man artikeln så vet man sedan att Söder fortfarande inte har påstått att judar inte kan vara svenskar.

Vanlig läsförståelse och logiska kopplingar är tydligen svårt för dig och dina likar. Att du sedan läser mellan rader som fan läser Bibeln gör inte det hela bättre. Se dig själv i spegeln och fråga dig om andra verkligen ser dig som trovärdig. Tror du det? Se världen som den är, inte som du vill att den skall vara.

Om inte så, simply put: Hush, little darling!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in