Citat:
Ursprungligen postat av
Husransakan
Själv vet jag inte vad jag ska tro... Det är mycket möjligt att LHO var ensam...men det är så många omständigheter som är skumma..
I en av de många utredningar om mordet gjord på 70-talet försökte flera topp-skyttar skjuta samma mängd skott på samma tid i samma förhållanden med samma gevär. Två lyckades och då först på 8.e eller 10.e skottet.
Visst, Oswald skulle kanske kunnat göra detsamma men tänk att dessa topp-skyttar gjorde detta under lugna, avslappnade förhållanden, avslappnad är nog det sista du är om du just ska skjuta presidenten.
LHO mord på polismannen Tippit är också mysko. Oswald uppges ha skjutit polismannen med en revolver och ska sedan tagit sig tid att tömma ut tomhylsorna bredvid offret innan han gett sig vidare.
Nu gör väl stressade människor besynnerliga saker ibland men det är mängden av saker som inte går ihop som gör mig misstänksam.
Secret service ändrade plötsligt sitt skydd för presidenten endast för besöket i Dallas. Alla gånger innan och efter har dom följt e annan standard.
Fönster längs kortegevägen hölls inte stängda, presidenten åkte nercabbat, polismotorcyklarna åkte inte bredvid presidentens bil som dom skulle, inga secret service agenter stod bak på presidentens bil som var vanligt osv.
Allt detta i en stad som var öppet Kennedy fientlig och som FBI mottagit flera tips om hot och dåd om presidenten kom dit.
När skjutandet började skrek chefen för secret service agenterna som åkte i bilen bakom att inte göra något..en agent struntade i ordern och springer ifatt presidentbilen, det är han man ser när Jackie Kennedy kryper runt bak på bilen och plockar hjärnbitar.
Som sagt..jag säger varken bu eller bä..tycker bara att nåt inte stämmer riktigt...
Fast detta med Secret Service har ju ältats många gånger i tråden. Inget ändras i sista sekund som inte skett förut.
Det var olika arrangemang i olika städer, sök bilder på Kennedy Motor cade så kommer du se det.
Hur skulle de kunna övervaka att fönstrena var stängda, har inte hört att det varit ett krav. Nedcabbat ja som sagt sök på bilder från hans resor i USA, samma sak om att de stod där bak på bilen.
Stad som var öppet fientlig mot Kennedy, ja lite källor på det!
Återigen så exakt hur motorcyklarna kör brevid bilen är olika, och har i realiteten ingen som helst betydelse, de ska bana väg trafikmässigt och hindra trafikanter att komma. nära, mot skyttar är de helt värdelösa som skydd.
Gärna en källa på att chefen för Secret Service på plats skulle skrikigt att ingen skulle agera.
För att bedömma om något inte står riktigt till så bör man ju först kolla upp fakta, annars får man en Oliver Stone film.