2014-11-29, 10:02
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARPSWEDEN
Har var inte åtalad eftersom han inte ens var anklagad. Dom XX antal timmar han satt hos polisen så var det inte ens någon av dom som så mycket som nämnt för Oswald att var "misstänkt" för att ha skjutit presidenten. Han hade inte heller något motiv. "Ensam galning teorin" är bara där ute för lättlurade får att tro på. "Whaaaat shot the president???" Tror jag är det exakta citatet från Oswald när han för första gången får den frågan och det är dagen efter och av en reporter.
Sen sköts han och blev enda misstänkt trots att alla vet att skotten kom från olika håll. LOL.

BS i kvadrat, han delgavs att han var misstänkt för mordet på Tippet och därefter på Kennedy.

Skott kom från flera håll?? Ja är man idiot inom akustik kanske det är logiskt, annars bara dumt. Men vad ska man förvänta sig av 1.07
Citera
2014-11-29, 13:42
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARPSWEDEN
Nej det gjorde han inte, kolla på filmerna som finns på Oswald när han dagen efter får frågan (för första gången) av en reporter. Oswald blir CHOCKAD att han ens får frågan om han sköt presidenten och det förstår alla som kan någonting om människor att det är en genuin reaktion vi ser.
Detta var inte heller någon debatt utan jag som förklarar för er hur det låg till, alla som är intresserade hittar inslaget på och med Oswald själva för jag är klar med denna tråd nu och jag talar inte med din sort utan skulle bara ge ännu en infallsvinkel för dom i tråden som faktiskt är intresserad av vad som hände på riktigt att nysta i.

Snömos á la traditionell noll fakta och källor. Om du inte vill debattera skaffa blogg då.

Vad är det film, gärna källa. Att se på någon om det är äkta vad denne menar är svårt, du vet väl vad pokerfejs betyder?
Citera
2014-11-30, 20:38
Medlem
Nytt och intressant material för alla som är seriöst intresserade av Kennedymordet.

https://www.youtube.com/watch?v=svDEw3Jgkw8&list=UUZzFTGw8MDJzf0fvYXNvgaw

MvH / Christer
Citera
2014-12-09, 23:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Snömos á la traditionell noll fakta och källor.
Anser du att den brottsplatsutredning (Dealey Plaza/TSBD) som utfördes av DPD kan anses tillfredsställande?
Citera
2014-12-13, 14:25
Medlem
Husransakans avatar
Själv vet jag inte vad jag ska tro... Det är mycket möjligt att LHO var ensam...men det är så många omständigheter som är skumma..

I en av de många utredningar om mordet gjord på 70-talet försökte flera topp-skyttar skjuta samma mängd skott på samma tid i samma förhållanden med samma gevär. Två lyckades och då först på 8.e eller 10.e skottet.

Visst, Oswald skulle kanske kunnat göra detsamma men tänk att dessa topp-skyttar gjorde detta under lugna, avslappnade förhållanden, avslappnad är nog det sista du är om du just ska skjuta presidenten.

LHO mord på polismannen Tippit är också mysko. Oswald uppges ha skjutit polismannen med en revolver och ska sedan tagit sig tid att tömma ut tomhylsorna bredvid offret innan han gett sig vidare.

Nu gör väl stressade människor besynnerliga saker ibland men det är mängden av saker som inte går ihop som gör mig misstänksam.

Secret service ändrade plötsligt sitt skydd för presidenten endast för besöket i Dallas. Alla gånger innan och efter har dom följt e annan standard.
Fönster längs kortegevägen hölls inte stängda, presidenten åkte nercabbat, polismotorcyklarna åkte inte bredvid presidentens bil som dom skulle, inga secret service agenter stod bak på presidentens bil som var vanligt osv.
Allt detta i en stad som var öppet Kennedy fientlig och som FBI mottagit flera tips om hot och dåd om presidenten kom dit.
När skjutandet började skrek chefen för secret service agenterna som åkte i bilen bakom att inte göra något..en agent struntade i ordern och springer ifatt presidentbilen, det är han man ser när Jackie Kennedy kryper runt bak på bilen och plockar hjärnbitar.

Som sagt..jag säger varken bu eller bä..tycker bara att nåt inte stämmer riktigt...
Citera
2014-12-13, 15:11
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husransakan
Själv vet jag inte vad jag ska tro... Det är mycket möjligt att LHO var ensam...men det är så många omständigheter som är skumma..

I en av de många utredningar om mordet gjord på 70-talet försökte flera topp-skyttar skjuta samma mängd skott på samma tid i samma förhållanden med samma gevär. Två lyckades och då först på 8.e eller 10.e skottet.

Visst, Oswald skulle kanske kunnat göra detsamma men tänk att dessa topp-skyttar gjorde detta under lugna, avslappnade förhållanden, avslappnad är nog det sista du är om du just ska skjuta presidenten.

LHO mord på polismannen Tippit är också mysko. Oswald uppges ha skjutit polismannen med en revolver och ska sedan tagit sig tid att tömma ut tomhylsorna bredvid offret innan han gett sig vidare.

Nu gör väl stressade människor besynnerliga saker ibland men det är mängden av saker som inte går ihop som gör mig misstänksam.

Secret service ändrade plötsligt sitt skydd för presidenten endast för besöket i Dallas. Alla gånger innan och efter har dom följt e annan standard.
Fönster längs kortegevägen hölls inte stängda, presidenten åkte nercabbat, polismotorcyklarna åkte inte bredvid presidentens bil som dom skulle, inga secret service agenter stod bak på presidentens bil som var vanligt osv.
Allt detta i en stad som var öppet Kennedy fientlig och som FBI mottagit flera tips om hot och dåd om presidenten kom dit.
När skjutandet började skrek chefen för secret service agenterna som åkte i bilen bakom att inte göra något..en agent struntade i ordern och springer ifatt presidentbilen, det är han man ser när Jackie Kennedy kryper runt bak på bilen och plockar hjärnbitar.

Som sagt..jag säger varken bu eller bä..tycker bara att nåt inte stämmer riktigt...

Fast detta med Secret Service har ju ältats många gånger i tråden. Inget ändras i sista sekund som inte skett förut.

Det var olika arrangemang i olika städer, sök bilder på Kennedy Motor cade så kommer du se det.

Hur skulle de kunna övervaka att fönstrena var stängda, har inte hört att det varit ett krav. Nedcabbat ja som sagt sök på bilder från hans resor i USA, samma sak om att de stod där bak på bilen.

Stad som var öppet fientlig mot Kennedy, ja lite källor på det!

Återigen så exakt hur motorcyklarna kör brevid bilen är olika, och har i realiteten ingen som helst betydelse, de ska bana väg trafikmässigt och hindra trafikanter att komma. nära, mot skyttar är de helt värdelösa som skydd.

Gärna en källa på att chefen för Secret Service på plats skulle skrikigt att ingen skulle agera.

För att bedömma om något inte står riktigt till så bör man ju först kolla upp fakta, annars får man en Oliver Stone film.
Citera
2014-12-13, 19:26
Medlem
Citat:
För att bedömma om något inte står riktigt till så bör man ju först kolla upp fakta, annars får man en Oliver Stone film.

Bara av intresse, vad är de som inte stämmer i Oliver Stones film?
Citera
2014-12-14, 03:13
Avstängd
Citat:
Gärna en källa på att chefen för Secret Service på plats skulle skrikigt att ingen skulle agera.
Vincent Palamara skriver bl.a. så här om ansvarige Emory Roberts: http://www.jfklink.com/articles/EmoryRoberts.html
Citat:
Besides the Love Field recall of Agent Rybka and Dealey Plaza recall of Ready, Roberts also immobilized the other agents at a critical juncture in the shooting, causing a non- JFK agent (Clint Hill) to react too late to do anything but cover the corpse of the President.
Det här är sedan länge väl dokumenterat.
Citera
2014-12-14, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boss-jon
Bara av intresse, vad är de som inte stämmer i Oliver Stones film?
Detta är i sig nästan värdigt en egen tråd, då filmen innehåller tjogtals med historiska felaktigheter. Det tråkiga svaret är att du får använda google.

Garrison/Costner framställs i fördelaktigare dager än den riktige Garrison, som var en excentrisk åklagare i New Orleans som snöade in på mordet av JFK. Den riktige Garrison hade hög omsättning på sin personal, då dessa ledsnade på hans metoder och avsaknad av objektivitet. Information som inte bekräftade Garrisons fantasier, gömdes undan och medarbetaren uppmanades att glömma saken.

Garrsion använde hypnos och sanningsserum (penthotal-natrium) på sina vittnen. Bland de vittnen som Garrison använde sig av fanns heroin missbrukare och mental patienter.
Deras vittnesmål förvanskades systematiskt av Garrison. Går man tillbaka till vittnenas första utsagor och jämför med vad de sedan säger under rättegången mot Shaw, finns där inte många rätt.

I filmen JFK är det Costner/Garrison själv som håller ett känslomässigt slutanförande i rättegången. I verkligheten hölls slutanförandet av en assistent till Garrison.
Det tog juryn mindre än en timme att fria Shaw från Garrisons anklagelse.
Citera
2014-12-14, 15:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
I filmen JFK är det Costner/Garrison själv som håller ett känslomässigt slutanförande i rättegången. I verkligheten hölls slutanförandet av en assistent till Garrison.
Fel. Garrison höll själv slutanförandet i fråga: http://www.prouty.org/closing.html

Vad gäller övriga påståenden du gör vore det bra om du exemplifierar och anger källa. Gärna ett i taget så att det blir hanterbart.
Senast redigerad av onopono 2014-12-14 kl. 16:01.
Citera
2014-12-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vincent Palamara skriver bl.a. så här om ansvarige Emory Roberts: http://www.jfklink.com/articles/EmoryRoberts.html

Det här är sedan länge väl dokumenterat.

Secret Service gjorde bort sig, det har vi vetat i 51 år.
Citera
2014-12-15, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husransakan

https://www.youtube.com/watch?v=TloGm6kS66I

En "deluded gunman" var det då i alla fall inte...
Bush Sr var säkert inblandad på ett eller annat sätt. Han påstår sig inte komma ihåg var han var den dagen, blev fotograferad på platsen, och blev snabbt CIA-chef några år senare.

Notera också att han nämnde konspirationsteoretiker (och tappar samtidigt nästan rösten). Troligen för att det ligger en hel del i dem.
Senast redigerad av yegori 2014-12-15 kl. 22:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in