2014-12-15, 19:39
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio
Inte brytt mig om henne innan men efter det här steg hon rejält i mina och mina vänners ögon.
Kanske blir en röst på vänster trots allt.
Så dina politiska åsikter styrs av vem som fjantar sej mest i riksdagen?
Citera
2014-12-15, 19:40
Medlem
Busstations avatar
Det är väl inga konstigheter. Hur skulle det se ut om kommunister skulle börja respektera demokratin helt plötsligt.
Citera
2014-12-15, 19:41
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Har inte kollat på klippet utan bara läst vad som stått, men som det verkar så är det oerhört barnsligt av båda två. Rossanas beteende har väl redan tagits upp typ 100 gånger i den här tråden antar jag, och det är väl ungefär vad som kan väntas av henne, men även Söders beteende ser oerhört fånigt ut. En människa med någon form av självdistans och med fokus på innehållet bör enkelt kunna se förbi den här sortens markeringar.

Vad Söder signalerade ut här är att han mentalt är ett litet barn som tar sig själv på alldeles för stort allvar och som behöver få den där formella bekräftelsen, inte för att den egentligen behövs för processens skull, utan för att när han för en gångs skull för möjlighet att känna på lite makt så kan han inte acceptera att han inte får fullständig bekräftelse för det.

Beteendet påminner lite om en väldigt speciell människotyp som jag har stött på ett antal gånger genom mitt liv. De drar sig gärna till jobb inom polisväsende/militär/väktare men även till politiker antar jag. De var mobbade som barn och hela deras liv har gått ut på att klättra till någon sorts position där de kan få någon form av formell makt över andra. Det bara osar mindervärdeskomplex över dem. De tar sig själva på enormt stort allvar och saknar ofta humor. De är ofta paragrafryttare och anser att regelboken ska följas in i minsta detalj. Får de inte fullständig bekräftelse för sin formella auktoritet så känner de liksom att någon har stulit något från dem.
Citera
2014-12-15, 19:42
Medlem
AA_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Förstår du ens svenska? Ser man sig som jude eller same ser man sig ju inte som svensk.

Om jag tolkar lagen rätt så spelar det här med svensk ingen roll för om man är same eller inte.
Same är den som anser sig vara same och om den eller dess föräldrar eller far/morföräldrar haft samiska som språk i hemmet eller har en förälder som är eller har varit upptagen i röstlängd till Sametinget.
Citera
2014-12-15, 19:43
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
Så du menar att en kurd till exempel inte är av samma art som en svensk? Nä det låter inte ett dugg människofientligt

Du måste lära dig att ras och art inte har samma betydelse.
Citera
2014-12-15, 19:45
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Bra gjort av Dinamarca. Jag är inte vänsterpartist men den där Söder kan dea åt helvete så långt det bara går. Om han sätter sina sjuka definitioner på vem som är "svensk" så kan ta mig fasen riksdagsledarmöterna sätta sina egna ord på vad de anser att han är.

Två fel gör inte ett rätt. Det här är liksom inte gymnasiet, där man har provocerande t-shirts och tonårskaxig attityd. Det är Sveriges lagstiftande församling. Hon måste växa upp nån gång.
Citera
2014-12-15, 19:45
Medlem
Tomatos avatar
Fan vad pinsam han är Söder, direkt på som en kränkt barnunge
Hon kunde och andra sidan skött det lite snyggare, och sagt "Herr andra vice talman" om hon ville markera att han inte har det höga ämbetet en ordinarie talman innehar, utan bara i grunden är en vanlig riksdagsman.
Citera
2014-12-15, 19:46
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Rossana Dinamarca gör bort sig kapitalt. Frågan är om Sjöstedt kan låta henne sitta kvar i Riksdagen när hon inte klarar av att följa ordningen... Så jävla gymnasialt!

Glädjande nog kommer detta att leda till att SD tar ännu ett kliv uppåt i opinionen.

Sjöstedt kan inte göra något även om han hade velat. Hon är invald på personmandat.
Citera
2014-12-15, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktatorn
En riktig hjälte som vågade stå upp mot kackerlackan Björn Söder. Den jävla praktfittan bör utvisas ur landet då han ta mig fan inte är svensk.

Sverigedemokraterna beter som svin, och nu är det upp till moderlandet att visa vem som bestämmer. All heder till Rossana Dinamarca, ett ljus i en bajsbrun SD-sörja.
Du verkar lite manisk är du också en rabiat kommunist? Du har inte läst hans uttalande utan du hakar på vänsterpöbeln.
Man kan inte hylla hennes beteende i Riksdagen.
Citera
2014-12-15, 19:47
Medlem
weltalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Hon kunde och andra sidan skött det lite snyggare, och sagt "Herr andra vice talman" om hon ville markera att han inte har det höga ämbetet en ordinarie talman innehar, utan bara i grunden är en vanlig riksdagsman.

wow, du har inte fattat någonting
Citera
2014-12-15, 19:49
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är talmannens uppgift att hålla ordning och reda. Söder gjorde helt rätt
Citera
2014-12-15, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Så dina politiska åsikter styrs av vem som fjantar sej mest i riksdagen?
Nope, men det är alltid kul att se björne sitta och se ledsen ut. Tror vänstern kan ta den kampen.

Förövrigt är han en idiot.
Han läser igenom och godkänner intervjun. Han är så dum att han inte fattar att folk kommer reagera. När det sedan händer flyger offerkoftan på snabbare än någonsin. "felciterad". Tjena.

Verkar charmig dessutom:
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
u visste ju vilka citat han skulle ha med. Det står ju.

– Jamen herregud. Du måste väl ändå förstå detta. Det behöver man väl inte vara någon Einstein för att förstå.

Jag förstår vad du säger men det blir väldigt märkligt när du har fått läsa frågasvar i artikeln rakt upp och ned och så är du nöjd men nu är du inte nöjd.

– Jag säger ju att citaten stämmer men att bara plocka in dem huxflux det förstår du ju väl att det beror på vilket sammanhang.

Det är inte huxflux.

– Snälla nån. Du behöver inte vara någon raketforskare. Du kan till och med jobba på Aftonbladet för att förstå detta. Om du bara plockar citat och ställer frågor utan någon inledande text.

Du kan inte förstå att folk uppfattar dig så?

– Nej, men jag förstår att ni har en politisk agenda.

Nej, det har vi inte alls. Ska du sluta skrika på mig nu?

– Jag skriker inte. Däremot kanske jag pratar med hög röst eller stark stämma. Jag skriker inte.
Ne björne ska enbart hålla käften och svara på medias frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in