2014-12-15, 19:02
Medlem
är hon flata?
Citera
2014-12-15, 19:02
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Man säger inte: "du är inte min talman". Likaså bär man inte en t-shirt där det står: "SD=Rasister".

Uttalandet går ju mot det faktum att han är hennes talman, men T-shirten ser jag inga problem med då det finns rasister inom SD precis som det garanterat finns rasister inom M, FP, S, C, MP, V, KD och antagligen alla andra upptänkliga grupper med människor.

En T-shirt med tryck bör som jag ser det alltid skyddas av yttrandefriheten oavsett vad budskapet än må vara...
Citera
2014-12-15, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rodvin
Vad det är för kontroversiellt med att säga att judar inte kan vara svenskar? Blir rädd på riktigt om det finns folk som känner att den frågan ens behöver besvaras.

Förstår du ens svenska? Ser man sig som jude eller same ser man sig ju inte som svensk.
Citera
2014-12-15, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
är hon flata?
Hon har barn. Men allt är möjligt hos vänstern.
Citera
2014-12-15, 19:06
Medlem
Fanatiker.s avatar
Vänstern förnekar ju konstant att det finns något svenskt överhuvudtaget. Mona Sahlin uttrycker sig om att svensk kultur är tråkig och Reinfeldt sa att svenskarna är mentalt handikappade. Varför då ta så illa vid när de inte tillhör detta dåliga epitet?
Citera
2014-12-15, 19:08
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Man säger inte: "du är inte min talman". Likaså bär man inte en t-shirt där det står: "SD=Rasister".

Jo om man är mentalt 14 år.

Jag tyckte liknelsen "Du är inte min pappa" var klockren.
Citera
2014-12-15, 19:08
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodvin
Vad det är för kontroversiellt med att säga att judar inte kan vara svenskar? Blir rädd på riktigt om det finns folk som känner att den frågan ens behöver besvaras.

Vadå? Är det kontroversiellt att säga att svenskar inte kan vara judar? Kan svenskar vara samer? Kan svenskar vara danskar? Egyptier? Kineser?

Judar är ett folk, svenskar ett annat. Vad är det som är kontroversiellt med det?

Kanske ska sluta hålla på med känsloargument och skämstekniker och istället svara på frågan.
Citera
2014-12-15, 19:09
Medlem
narkoluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Rossana Dimarca tror att hon kommer bli ihågkommen om femtio år som den som "stod" upp mot rasisterna i SD.

Hon kommer att bli ihågkommen för att hon införde chilensk riksdag!!
Citera
2014-12-15, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Förstår du ens svenska? Ser man sig som jude eller same ser man sig ju inte som svensk.
Förstår du logik? Varför skulle man inte kunna vara svensk för att man är jude? Det är liksom inte som att det ena utesluter det andra.
Citera
2014-12-15, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Hon har barn. Men allt är möjligt hos vänstern.
sant bara luktar ärkefeminazist och flata
Citera
2014-12-15, 19:12
Medlem
När jag var 8-9 år snäste jag av min moster med orden: "du är inte min mamma!" Sådana barnsliga fasoner är ovärdigt en riksdagspolitiker, oavsett politisk hemvist.
Citera
2014-12-15, 19:15
Medlem
Quid pro quos avatar
Vad gör käringen överhuvudtaget i det svenska parlamentet? Att dessutom sedan göra kaoz i riksdagen bara för att Söder har yttrat självklarheter är bara ett signum på dessa existensers inkompatibla labilitet.
"Svensk", "same" och "jude" är inte samma sak, det hör man omedelbart om man inte är efterbliven.
Att sedan vissa samer och (tyvärr)judar är svenska MEDBORGARE är en helt annan sak.

Det finns för övrigt svenskar som inte är svenska medborgare och de är väl då inte svenskar enligt utländskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in