2014-12-15, 19:20
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodvin
Förstår du logik? Varför skulle man inte kunna vara svensk för att man är jude? Det är liksom inte som att det ena utesluter det andra.

Skitbra. Då är jag same och jude från och med i morgon. När jag ändå är i farten kan jag vara lite noshörning och schimpans också.
Citera
2014-12-15, 19:22
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prap
Det är hennes val vad hon vill kalla Söder, tycker förövrigt hon gjorde rätt. Söder borde avsättas som talman och hans åsikter borde inte vara accepterade.

Det är helt hennes val vad hon vill kalla Söder utanför riksdagen ,men när man sitter inne i kammaren så följer man sagda regler.
Så du tycker det är bra när en folkvald politiker inte kan sköta en sådan enkel regel? Snarare skrämmande, men knappast något som förvånar en hos vänstern.

En riktigt stereotypisk usel vänsterpolitiker är vad hon är, springer runt illa klätt med T-shirts med slagord och väser surt när någon som inte delar hennes löjliga världssyn rättar henne.
Fortsätter hon uppvisa denna typ av beteende så tycker jag hon borde avsättas, så kan hon stå och skrika på någon demonstration på Möllevångstorget istället.
Citera
Medlem
NoEasyWayOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Rossana Dimarca tror att hon kommer bli ihågkommen om femtio år som den som "stod" upp mot rasisterna i SD.
Stackars inkvoterade indian Sveriges Rosa Parks
Citera
Medlem
Inget förvånar mig ifrån Vänsterns dumheter dom har inga gränser.

Vem som helst med kan ju bli politiker där så länge man har bakgrund i Afa, Rs, Sac, RF och alla andra fotgrupper som gillar slåss för vänstern.

Sen att dom inte respekterar demokratin är inte så konstigt då kommunister söker en anarki genom våld.
Kommunism och demokrati är 2 helt olika saker.
Citera
2014-12-15, 19:24
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Ett bitvis lite skojigt om än något förvirrat inlägg. men skulle du kunna förtydliga på några punkter.

I det andra stycker skriver du " så har inkräktare allra minst makt att bestämma " vem eller vad är inkräktere som gör anspråk på att bestämma och i så fal vad är det dom vill bestämma?

Vad är svenska gruppen och vad kännetecknar den ? Om du menar etniska svenskar i någon övergripande mening så varierar nog normer och oskrivna regeler våldsamt mellan olika socioekonomisak strata såväl som geografisk. Vad menar du med att accepteras av gruppen svenskar ska alla svenskar godkänna genom någon form av ballotering. Om du t.ex tar SD så röstade 87% på något annat parti menar du att dom inte skulle vara godkända ca 70% röstade på något annat än sossarna är dom inte heller godkännda.

jag håller med dig om att integrationsprocessen är långt mer komplicerad än de flesta politiker vill erkänna men även betydligt mer komplicard än vad de flesta fb-skribenter tror. Bland annat därför är tramsandet om nationer kontra etncitet eller medborgarskap fånigt och meningslöst.

Att du inte accepterar Dinamarca är helt ok för mig men jag tycker att tramsandet om etnicitet eller nation är irrelevant om du tycker att hon är en tölp så är det det som är relevant inte om hon är chilenska smålänning eller hårfrisörska.

Det jag hela tiden undrat över är just Söders nationsdefinitioner. Vad är en svensk medlem i den judiska nationen ? Människor definieras på en lång rad sätt nationalitet, etnicitet, utbildning, yrke, bostadsort, livserfarenheter mm .

Såvitt jag vet är jag svensk i gott och väl i mer än 300 år men jag tror att min uppfattning om svenskhet skiljer sig från Söders eller stollarna som var ute och åkte i expressen i somras.

Till sist tror jag inte att det räcker med att rida på en ren för att du ska bli same det krävs lite mer så här får du lite att öva på https://www.youtube.com/watch?v=7-aWj7rmv3A

Tack för ditt trevliga svar!

Mitt inlägg är inte det minsta förvirrat. Det jag skrivigt är en grov förenkling av hur integration fungerar. Grovheten till trots är det jag skrivigt inte fel. Det är så det fungerar. Måhända anser du beskrivningen vara förvirrad och rörig, rentav gammelsvenskt gubbig, men det förtar inte riktigheten av det jag skrivigt.

När det gäller samer så är dessa definierade i svensk lag. Och jag tycker, för dig förmodligen något förvirrat, att kan samer definieras i en svensk lag, så kan väl också i svensk lag definieras vem som är svensk. Tänker inte ge dig nån länk till den lag där samer definieras, den lagen får du leta reda på själv. I den lagen definieras knastertorrt, vem som är same, nåt renridande eller jojkande ingår inte i kriterierna.

I övrigt tycker jag ditt svar till mig är mycket nedlåtande. Det gillar jag inte. Och jag undrar om du tror att jag svensk är dum?

Tack också för att du nappade på kroken inkräktare. I den delen av din kommentar till min kommentar till dig, ger du där det allra bästa beviset på vad du själv är för slags person. En osympatisk röra av nysvenskt unken gubbighet, rörande till sin art, för att inte säga störande. Men jag är inte den som är den.

Har inga förhoppningar om att du begriper ett jota av det jag skrivigt. Ty den nysvenska idiotin motstår varje klar tanke.

I övrigt tycker jag att ni nysvenska tillskyndare skriver så tråkigt. Ta i från tårna och släpp hämningarna för fan. Ge dig hän i föraktet för oss gammelsvenskar. Flashback är inte Sveriges riksdag. Här behöver man inte hålla igen. Iaktta vett och etikett. Är man bara tillräckligt välformulerad accepteras det man skriver.

För att hålla mig till ämnet så anser jag att Rossanna Dinamarca bör avgå. Ställa sin riksdagsplats till en svensks förfogande. Jag lovar, hemma i Chile är orättvisorna större än i Sverige. Så vad gör hon här? Utom att förakta oss svenskar. Nämen visst, hon är ju kommunist!
Citera
2014-12-15, 19:25
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Uttalandet går ju mot det faktum att han är hennes talman, men T-shirten ser jag inga problem med då det finns rasister inom SD precis som det garanterat finns rasister inom M, FP, S, C, MP, V, KD och antagligen alla andra upptänkliga grupper med människor.

En T-shirt med tryck bör som jag ser det alltid skyddas av yttrandefriheten oavsett vad budskapet än må vara...

Så med ditt resonemang är det helt OK att gå omkring med en t-shirt med texten "negrer=mördare". Det finns ju en del negrer som är mördare.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Politik - Inrikes --> Politiker
/Moderator
Citera
Medlem
KrenktNegers avatar
Det är fan samma visa varje gång. Det börjar med att man slår handen i pannan av dessa klumpiga uttalanden. Sedan kommer media in (eftersom det är SD) och blåser upp händelsen något enormt. När media kört sin "goda" hatmobbning ett tag så blir man förbannad över att de inte ens kan låtsas vara opartiska. Sist skiter man fullständigt i media och Söder har fått tillbaka all sympati.
Citera
2014-12-15, 19:29
Medlem
Hobbybondes avatar
Bra gjort av Dinamarca. Jag är inte vänsterpartist men den där Söder kan dea åt helvete så långt det bara går. Om han sätter sina sjuka definitioner på vem som är "svensk" så kan ta mig fasen riksdagsledarmöterna sätta sina egna ord på vad de anser att han är.
Citera
2014-12-15, 19:32
Medlem
En riktig hjälte som vågade stå upp mot kackerlackan Björn Söder. Den jävla praktfittan bör utvisas ur landet då han ta mig fan inte är svensk.

Sverigedemokraterna beter som svin, och nu är det upp till moderlandet att visa vem som bestämmer. All heder till Rossana Dinamarca, ett ljus i en bajsbrun SD-sörja.
Citera
2014-12-15, 19:35
Medlem
Inte brytt mig om henne innan men efter det här steg hon rejält i mina och mina vänners ögon.
Kanske blir en röst på vänster trots allt.
Citera
2014-12-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Kan något vara en katt och en hund samtidigt menar du?

Ja jag röstar på SD, jag röstar inte på människofientliga och åsiktsfientliga kommunister iaf.
Så du menar att en kurd till exempel inte är av samma art som en svensk? Nä det låter inte ett dugg människofientligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in