2014-12-12, 23:15
Medlem
ragingcows avatar
När en person vet att hon/han snart ska dö på ett väldigt plågsamt sätt (oftast filmens skurk) så tar han/hon sin pistol mot huvudet trycker av för att upptäcka att ammunitionen är slut.
Citera
2014-12-12, 23:20
Medlem
MasterBaits avatar
Folk som vet att dom ska bli påkörda, ihjälhuggna osv och bara ställer sig rakt fram, tittar mot kameran och skriker.
Citera
2014-12-13, 22:40
Medlem
Tekniskt sett inte i filmen, men jag stör mig som fan på att eftertexterna aldrig finns med när filmer går på tv längre. Förr (inte ens många år sen) så kunde det lätt visas 10 minuters eftertext på tv. Det är ju nästan halva nöjet. Det gör att man hinner smälta att jaha, nu är filmen slut. Jag kanske är konstig, men jag gillar att se rollistan med skådisarnas namn. Jag vill lyssna på vilken musik som valts att spelas. Jag vill inte höra nån tv-hallå överrösta musiken för att sedan abrupt gå till reklam efter 10 sekunders eftertext Jag är kanske lite udda.
Citera
2014-12-13, 23:00
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Tekniskt sett inte i filmen, men jag stör mig som fan på att eftertexterna aldrig finns med när filmer går på tv längre. Förr (inte ens många år sen) så kunde det lätt visas 10 minuters eftertext på tv. Det är ju nästan halva nöjet. Det gör att man hinner smälta att jaha, nu är filmen slut. Jag kanske är konstig, men jag gillar att se rollistan med skådisarnas namn. Jag vill lyssna på vilken musik som valts att spelas. Jag vill inte höra nån tv-hallå överrösta musiken för att sedan abrupt gå till reklam efter 10 sekunders eftertext Jag är kanske lite udda.
Jag brukade också alltid kolla eftertexterna. Sen upptäckte jag IMDB.
Citera
2014-12-13, 23:05
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Jag vill inte höra nån tv-hallå överrösta musiken för att sedan abrupt gå till reklam efter 10 sekunders eftertext Jag är kanske lite udda.

Det blir för abrupt. Håller med. I vissa kanaler kör dom ju dessutom upp volymen rejält. Nä, det är ingen bra spel.
Citera
2014-12-13, 23:35
Medlem
Knasibass avatar
När filmen har förtexter i typ en kvart. Helt okej med regissörens namn och ett par skådisar, men inte typ "special make-up created by: ...".
Citera
2014-12-14, 00:17
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasibas
När filmen har förtexter i typ en kvart. Helt okej med regissörens namn och ett par skådisar, men inte typ "special make-up created by: ...".

Det känns lite som en bi-effekt av att ingen tittar på eftertexterna längre.

Å andra sidan är långa förtexter inte helt ovanligt bland äldre filmer.
Citera
2014-12-14, 00:20
Medlem
NovaOculuss avatar
Typiska lyckliga slut, som har följt en mall. Särskilt de ögonblick då hjälten och den som den bryr sig om återförenas till lycklig musik.
Citera
2014-12-15, 18:48
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:

Du är inte ensam. Speciellt om det är en skådis man känner igen men att man blir så förbannad att man inte kommer på namnet och bara väntar på eftertexterna för att få en aha-upplevelse

Det är ju så med serier också nu. T.ex ett gästspel av en vacker tjej och man får inte reda på vad hon heter för att bilden krymper till förmån för hallåans snack. Illa illa
Citera
2014-12-15, 19:12
Medlem
vikingrods avatar
När ormar i filmer som ska föreställa livsfarliga alltid är boaormar eller snokar... Inget gift att tala om men ett hugg i filmen och gubben dör
Samma sak med spindlar,skorpioner och andra djur.

Eller fordonscener där man klart och tydligt ser hur dom bytt däck inför olika underlag. Asfaltsdäck sen offroad däck sen asfalt igen och sen rena cross däck. Spelar ingen roll om det är en sporthoj eller en ferrari. Värsta är att det aldrig görs några försök att dölja detta.
Citera
2014-12-17, 12:14
Medlem
T.H.F.C.s avatar
På sistone har jag börjat störa mig på att folk som kör bil i filmer inte kollar på vägen tillräckligt mycket för att det ska kännas realistiskt.
Citera
2014-12-17, 19:19
Medlem
McNutty3.0s avatar
Frågan som alltid ställs (ofta till en snut) när ett barn har råkat illa ut: har du barn?
När den kommer ber jag Zeus att smitea den jävla latmasken som skrev in repliken i manus. Våga tänka annorlunda för fan.

Sår som inte blöder. I 99 fall av 100 i filmerna jag ser slutar otäcka skador att blöda på en sekund, skador som borde pumpa floder av blod. Det spelar ingen roll om det är knivskada, skottsår eller rent av kapade lemmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in