2014-12-15, 17:09
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Rossana Dimarca visar ungefar samma omdome som "pubertala tonaringar"

Hon ar nog inte mer an 14-15 ar gammal rent mognadsmassigt. Galler for ovrigt manga andra inom V, Mp och Fi

Tyvarr ar PK-media ute pa ett korstag nu och allt kommer att vinklas emot SD infor extra valet.

Men, sa lange verkligheten gor sig pamind (massinvandring, bostadsbrist och arbetsloshet) sa kommer folk anda att stromma till Sverigedemokraterna

Det finns naturligtvis en orsak till att V och Mp ar sa sma partier. Deras politik ar milt sagt usel! Forutom for bidragstagare da forstas.

Min feting

Skrämmande, jag har tänkt samma sak i ett par års tid nu. Hon känns som en trotsig tonåring. Kan det vara så att indiankvinnor stannar upp i sin mognadsprocess?
Citera
2014-12-15, 17:09
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Nu hjälpte ju tyvärr Dinamarca till att dra ett löjes skimmer över situationen, ämbetet och riksdagen.
Jag kan inte se på något sätt hur respektlöshet tjänar det syftet?

På tal om respekt? Är inte det en VM gren för invandrare?

Om Söder hade haft tresiffrig IQ så hade han bara låtit hennes inledning och anförande passera. Det är Söder som visar väljar och riksdagen förakt genom sitt resonemang om "nationer"

Respekt är såvitt jag vet ingen VM-gren för invandrare. Däremot brukar vissa av dom på samma sätt som vissa av skribenterna här kräva respekt. Dom som kräver respekt brukar sällan förtjäna det och är i allmänhet svagpresterande människor i samhällets utkant. Vanligt folk vet att respekt får man om man förtjänar det, något som Söder uppenbarligen inte gör.
Citera
2014-12-15, 17:10
Medlem
Romang67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Att du försöker få det att låta som om jag tycker att riksdagen ska vara som i andra länder "där riksdagsledamöter tävlar om vem som kan skrika högst och ingenting uträttas" är väl ganska off-topic och lite tramsigt. Antar att det blir så när man inte har mycket att komma med.
Ser inte hur hon försöker stå över talmannen, hon väljer att inte tilltala Söder eftersom han står för värderingar som hon inte delar. Var det rätt gjort? Nej. Hade hon rätt att göra det? Ja.

Återigen, den här jämförelsen med polisen? Really?
Du verkar inte förstå det här, så vi tar lite frågor så får vi se om det får dig att förstå.

Vad är talmannens roll?

Varför har vi en talman som ger folk ordet i riksdagen?

Ska vice talmän förhålla sig neutrala utanför sitt embete som talman?

Vem var talman när Dinamarca fick ordet?

Vad tror du kommer hända om riksdagsledamöterna får välja fritt huruvida de lyssnar på talmannen och respekterar att talmannen står över dem?

Och nej, jag anser inte att dra in en liknelse hur det går till i andra länder där de inte har en talman som bestämmer vem som har ordet och som tydligt står över riksdagsledamöterna är off topic. Liknelsen med en polis som står över dig som vanlig trafikant, och du helt enkelt får lyssna på, må vara lite haltande, då talmannen faktiskt har mer makt än en vanlig polis. Båda är dock där för att hålla ordning, och det skulle vara ett rejält förfall om gemene man fick bestämma om de ville lyssna på poliser/talmän.

Att du inte förstår innebär inte att någonting är off topic.
Citera
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evropa
Shit, anmärkningsvärt. Total orespekt för demokrati?

Well, vet någon om liknande hänt tidigare gånger, och blir man "bestraffad" för den typen av barnsligheter?

Orespekt mot demokratin för att man inte säger "Herr talman" i början av sitt anförande? Respektlöst må det vara men mot demokratin? Haha snacka om en överdramatisk slutsats!
Citera
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrogrove
Jag tycker att ledamot Dinamarca uppför sig fel. Kan förstå att vissa inte kan gilla sina meningsmotståndare men hon drar det hela till spets. Vilka andra ledamöter protesterar genom fåniga t-shirt kupper och håller på med att vägra tilltala talmannen för herr talman. Dessutom är attityden "FUCK SD" sånt som får folk att störa torgmöten och kasta gatsten. Bemöt politiken med argument istället.

Det är svårt när hon saknar argument, då blir det fjortisdisco av Riksdagen och vi är förlorarna.

Hade hon vart smart - vilket hon långtifrån är - hade hon betett sig på ett helt annat sätt.
Citera
2014-12-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Om hon inte kan se honom som sin talman så har hon kommit till fel ställe. Björn Söder ÄR svenska riksdagens talman, vare sig Rossana gillar det eller inte.
Så länge han inte ser henne som svensk har jag inga som helst problem med att hon inte ser honom som sin talman.
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är hennes talman då han är vald av riksdagen att representera ämbetet. Det är ämbetet hon tilltalar, inte honom som person.
Av den stora majoriteten av ledamöterna ja

Hur många var det som röstade för att han skulle bli talman? En sjundedel?
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Det förefaller vara en retorisk poäng. Men det är ett svagt försök.

Om Rossana själv uppger att riksdagens talman inte är hennes talman, så innebär det väl att hon själv tar avstånd. Inte talmannen. Både från att vara svensk medborgare, och från att vara riksdagsledamot.

Ett mer korrekt språkbruk, utifrån din antagelse, vore till exempel om Rossana hade sagt: "Herr talman, du anser inte att jag är svensk, men i egenskap av att vara svensk medborgare, och riksdagsman, så är du min talman.". Mest relevant språkbruk i situationen hade naturligtvis varit: " ".
Jag skulle dra det en nivå till och hävda att hon dissade Söder på så vis att han inte skulle vara en del av nationen. Men jag kan hålla med dig om att det är en retorisk poäng.
Citat:
Ursprungligen postat av Grinko
Hon befinner sig i en SVENSK riksdag, talar inför SVENSKAR, angående SVENSK politik. Björn Söder är hennes talman!
Se mitt svar till hvita.nhegrer ovanför.
Citera
2014-12-15, 17:12
Medlem
Lawlines avatar
Detta måste vara andra gången som rossana har PMS i Riksdagen. Talmannen bör kunna be vakter slänga ut hon på gatan så att dom andra kan fortsätta. Visar hon ingen respekt för andra behöver inte vi visa henna det heller. Allas lika finns visst inte för hon.

Jag tycker hon ska söka hjälp för sina problem.

Hur kan PMS påverka dina känslor?

Lynnighet
Irritation
Ångest
Ointresse för dagliga aktiviteter
Glömska
Förvirring
Koncentrationssvårigheter
Aggressiva utbrott
Paranoida tankar
Svårigheter att hantera stress
Känsla av att inte ha kontroll
Minskad självkänsla
Citera
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Jag anser att tilltaget var mer än ok. Björn anser att jag med min judiska härkomst inte är svensk. Om vi ska följa SD's spår så har min familj med största sannolikhet betalat mer skatt i det här landet än vad Söder och hela hans släktträd har gjort tillsammans. Nästa val har SD max 6%, sanna mina ord.

Anser Du att det är skattekraft som konstituerar rösträtt? Skall vi ha graderad rösträtt som vi hade en gång för länge sedan?

Om jag förstått artikeln korekt, så säger inte Söder at Du inte är svensk, utan att det är komplicerat med nationalitet och etnicitet, till skillnad från medborgarskap som är tämligen tydligt. För visst är det så att både samer och judar inte bara ser sig som svenskar, eller ofta inte ens som svenskar i första hand?
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrogrove
Jag tycker att ledamot Dinamarca uppför sig fel. Kan förstå att vissa inte kan gilla sina meningsmotståndare men hon drar det hela till spets. Vilka andra ledamöter protesterar genom fåniga t-shirt kupper och håller på med att vägra tilltala talmannen för herr talman. Dessutom är attityden "FUCK SD" sånt som får folk att störa torgmöten och kasta gatsten. Bemöt politiken med argument istället.

Håller med dig i allt utom i hennes insats idag. I övrigt så ska man inte låta Sd packet ta på sig sitt favoritplagg offerkoftan utan ta diskussionen istället. Ska bli lite kul att se hur dom ska försvara t.ex sveket mot pensionärerna som röstade på dom i september för att få höjd pension
Citera
Medlem
1970-01-01s avatar
Vad tror ni hade hänt om någon ifrån SD sagt samma sak till en talman?
Tror ni aftonbladet osv krävt avgång då eller?
(Skulle media göra skillnad på det tror ni?)
Citera
2014-12-15, 17:13
Medlem
Romang67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Så meningen "Du är inte min talman." är enligt dig förolämpande? Måste säga att jag alltid har tyckt att uttrycket "offerkoftan" alltid har varit trams, men börjar verkligen förstå vad vänstern menar.
Så du förstår verkligen inte varför det är negativt att Dinamarca anser sig stå över Söder i hans roll som talman? Att Dinamarca anser att hon inte behöver lyssna på personen som innehar Sveriges näst högsta embete, bara för att hon inte delar Söders åsikter i hans roll som riksdagsledamot?

Förstår du verkligen vad talmannens roll är?
Citera
2014-12-15, 17:14
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Detta måste vara andra gången som rossana har PMS i Riksdagen. Talmannen bör kunna be vakter slänga ut hon på gatan så att dom andra kan fortsätta. Visar hon ingen respekt för andra behöver inte vi visa henna det heller. Allas lika finns visst inte för hon.

Jag tycker hon ska söka hjälp för sina problem.

Hur kan PMS påverka dina känslor?

Lynnighet
Irritation
Ångest
Ointresse för dagliga aktiviteter
Glömska
Förvirring
Koncentrationssvårigheter
Aggressiva utbrott
Paranoida tankar
Svårigheter att hantera stress
Känsla av att inte ha kontroll
Minskad självkänsla

Eller så lider hon av kommunism, och det är visst rätt svårtbotat, har jag hört. Men om tillräckligt många röstar för att får bort Rossana i mars 2015, så kanske hon slipper att lida av sitt funktionshinder i Riksdagen i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in