2014-12-15, 15:40
Medlem
Håhåjaja, det här hade ju varit upprörande om inte opinionssiffrorna sett så makalöst trevliga ut. Jag kan ta Dinamarcas lilla påhopp, den 22 mars åker hon på en näsknäpp

Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Det framstår allt tydligare att det är samma krafter som ligger bakom V och SD.

Varför skulle annars V och andra partier göra allt de kan för att skänka röster till SD, på det sätt som sker hela tiden, genom liknande utspel?

Vad du överanalyserar, jag har inga problem att tro att Dinamarca beter sig som ett barn helt utan taktisk baktanke. Det finns vänsterpartister som verkar intelligenta och vältaliga, som t.ex. Sjöstedt och på sin tid även Schyman. Dessa vänsterpartister oroar mig, de kan faktiskt övertala väljare. Dinamarca oroar mig inte det minsta.
Citera
2014-12-15, 15:41
Medlem
Givetvis har hon nu gjort sitt, hur skulle det annars sluta!
Citera
2014-12-15, 15:41
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
Med tanke på att hon inte är svensk enligt honom så är det väl inte så konstigt om hon inte anser honom vara hennes talman.
Det är hennes talman då han är vald av riksdagen att representera ämbetet. Det är ämbetet hon tilltalar, inte honom som person.
Citera
2014-12-15, 15:42
Medlem
E.Erikssons avatar
Hade barn använt sig av de metoder som Dinamarca (V) gör när hon uttrycker sina åsikter (tröjor med aggressiva tillmälen, pubertala offentliga påhopp m.m.) hade de kallats för mobbare och fått utbildning om tolerans, sociala spelregler m.m. av samhället. Nu är det istället en högavlönad riksdagsledamot som är mobbaren och då är det plötsligt helt i sin ordning. Ut med Dinamarca från Sveriges Riksdag!
Citera
Medlem
Givetvis kommer det bli konsekvenser när representanter för två extrema partier möts. Men kan det bara hålla sig på denna nivån, så ser jag inga problem.
Personligen så tror jag att de har ett personligt förhållande vid sidan av politiken, och att det som hände bara var ett försök att dölja det eller kanske det var ett perverst försök till förspel.
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Har absolut inget till övers för Dinamarca men när en person uttrycks sig så genuint enfaldigt som slöddret Söder så har han naturligtvis diskvalificerat sig från hederuppdraget att agera som talman i riksdagen. Det är i och för sig inte överraskande att patrasket i SD inte besitter vanlig hyfs och folkvett. Så för en gång skull all heder åt Dinamarca.Det enda glädjamde är att vi efter extra valet slipper idioten som vice talman
Citera
2014-12-15, 15:44
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Med tanke på att hon inte är svensk enligt honom så är det väl inte så konstigt om hon inte anser honom vara hennes talman.

Det förefaller vara en retorisk poäng. Men det är ett svagt försök.

Om Rossana själv uppger att riksdagens talman inte är hennes talman, så innebär det väl att hon själv tar avstånd. Inte talmannen. Både från att vara svensk medborgare, och från att vara riksdagsledamot.

Ett mer korrekt språkbruk, utifrån din antagelse, vore till exempel om Rossana hade sagt: "Herr talman, du anser inte att jag är svensk, men i egenskap av att vara svensk medborgare, och riksdagsman, så är du min talman.". Mest relevant språkbruk i situationen hade naturligtvis varit: " ".
Senast redigerad av vasadueller 2014-12-15 kl. 16:15.
Citera
2014-12-15, 15:45
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrix-191
Givetvis kommer det bli konsekvenser när representanter för två extrema partier möts. Men kan det bara hålla sig på denna nivån, så ser jag inga problem.
Personligen så tror jag att de har ett personligt förhållande vid sidan av politiken, och att det som hände bara var ett försök att dölja det eller kanske det var ett perverst försök till förspel.

Så KAN det förstås rent teoretiskt vara. Och då kan det även förklara hennes lilla smil efteråt, som att hon precis gjort något busigt som hon ska få smisk för ikväll.
Citera
2014-12-15, 15:46
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Har absolut inget till övers för Dinamarca men när en person uttrycks sig så genuint enfaldigt som slöddret Söder så har han naturligtvis diskvalificerat sig från hederuppdraget att agera som talman i riksdagen. Det är i och för sig inte överraskande att patrasket i SD inte besitter vanlig hyfs och folkvett. Så för en gång skull all heder åt Dinamarca.Det enda glädjamde är att vi efter extra valet slipper idioten som vice talman

Du kan ju läsa vad han sagt istället för att läsa media som "tolkar" vad han sagt.
Citera
2014-12-15, 15:48
Medlem
Citat:
Hon befinner sig i en SVENSK riksdag, talar inför SVENSKAR, angående SVENSK politik. Björn Söder är hennes talman!
Citera
2014-12-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora

Läs mer än kvällstidningarnas rubriker.

Här är det väl för övrigt Rossana Dinamarca som inte "besitter vanligt hyfs och folkvett."
Citera
2014-12-15, 15:49
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manssmekaren
Vad du överanalyserar, jag har inga problem att tro att Dinamarca beter sig som ett barn helt utan taktisk baktanke. Det finns vänsterpartister som verkar intelligenta och vältaliga, som t.ex. Sjöstedt och på sin tid även Schyman. Dessa vänsterpartister oroar mig, de kan faktiskt övertala väljare. Dinamarca oroar mig inte det minsta.

Vad som är överanalys och vad som är underanalys brukar visa sig i framtiden. Mot bakgrund av historien, så anser jag inte att jag överanalyserar.

Att en politiker beter sig som ett barn, utan egna taktiska baktankar, betyder inte nödvändigtvis att det saknas taktiska baktankar hos de som släpper fram henne och uppmuntrar henne till att tala.

Om jag t ex vill starta ett bråk på stan, utan att själv kunna lastas för det, så är det smidigare att trigga någon känd bråkstake och leda honom till en plats där bråk uppstår. Samtidigt som jag själv står och ler nöjt i kulisserna, helt onåbar.
Senast redigerad av vasadueller 2014-12-15 kl. 16:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in