Man brukar täcka över spa-baden vare sig de är utomhus eller inomhus, när man inte använder dom, då blir avdunstningen och luftfuktigheten minimerad.
Finns villor med stora inomhuspooler där inredning och byggmaterial i organiskt material finns i närheten och även stora badhus har ibland tex. synlig träpanelväggar, det är givetvis viktigt med bra ventilation.
Man får förmoda att i detta hemmabygge så har man valt våtrumsklassad belysning, vilket för mig osökt in på varför i hela friden man väljer att sätta in femtielva takspottar i ett bio/spa-rum......har man någonsin användning av dessa spottar annat än när man städar???? Även om de är dimbara så ser jag inte riktigt vitsen med att ha så pass många spottar i detta rum?!
Edit. Läste först nu objektbeskrivningen och tydligen har ingen annan av er gjort det heller
Citat:
Relaxstudio/hemmabio i två etage med infälld belysning i tak upp i nock. Bastu (aggregat Tylö från 2007), ångdusch/steamshower (Potter, 2007) 8-manna-bubbelpool (Venture Blue Mist, 2007),
luft/luftvärmepump (Panasonic, 2007),
toalett med dörr som frostas vid låsning, storbildsprojektor, surroundsystem och ljudisolerat till 35 decibel. Hajomparti ut mot insynsskyddat trädäck i etage. En lokal för samvaro. Som mest har här varit 55 personer samtidigt... Fotboll? Fest? Träning? Bio? Bastu? Sjukgymnastik? Fritidsgård?
Slut citat.
Min fetmarkering, luftvärmepumpen avfuktar troligen tillräckligt och toadörren tillåter ingen in eller utsikt när man låser in sig på toa. Jag ser ingen tillstymmelse till luftpump varken inne eller på utsidan av huset vid spa-rummet men den kanske gömmer sig på taket ovanför bastun.