2014-12-15, 12:53
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RivenFlush
Mellan duschen och bastun - är inte det en toalett med glasdörr där eller ser jag i syne?
Jo, vad jag menar är att glasrutan är till för att du ska kunna sitta på muggen och titta på filmen som projiceras på väggen mitt emot.
Citera
2014-12-15, 15:10
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Jo, vad jag menar är att glasrutan är till för att du ska kunna sitta på muggen och titta på filmen som projiceras på väggen mitt emot.

Haha vem kommer på tanken att sitta på toa och se film
Citera
2014-12-15, 19:11
Medlem
RivenFlushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta

Samt att polarna skall kunna se på när man sitter och skiter...
Citera
2014-12-15, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RivenFlush
Hyfsat fet mancave i detta huset:

http://www.svenskfast.se/hus/halland/falkenberg/falkenberg/tatorten/troingeberg/birgers-vag-15/81014#bildlista

Förundras dock alltid över att man har glasdörr till toaletten...
Glasdörr till toa må väl vara som det är (går ju att sätta på "frostad plast") men vem f*n ställer upp en pool/jacuzzi i ett vanligt vardagsrum?

Fuktskador någon?

Även om du inte spiller alltför mycket omkring jacuzzin så har du ju fortfarande fukten som stiger från vattnet och sprider sig i rummet som inte verkar ha någon synlig extra ventilation.

Finns ju en anledning till att simhallar inte har parkettgolv och normala inomhusväggar/-tak.
Citera
2014-12-15, 21:02
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Glasdörr till toa må väl vara som det är (går ju att sätta på "frostad plast") men vem f*n ställer upp en pool/jacuzzi i ett vanligt vardagsrum?

Fuktskador någon?

Även om du inte spiller alltför mycket omkring jacuzzin så har du ju fortfarande fukten som stiger från vattnet och sprider sig i rummet som inte verkar ha någon synlig extra ventilation.

Finns ju en anledning till att simhallar inte har parkettgolv och normala inomhusväggar/-tak.

Jag funderar också på hur elektronikutrustningen mår av fukten
Citera
2014-12-16, 00:18
Medlem
Man brukar täcka över spa-baden vare sig de är utomhus eller inomhus, när man inte använder dom, då blir avdunstningen och luftfuktigheten minimerad.
Finns villor med stora inomhuspooler där inredning och byggmaterial i organiskt material finns i närheten och även stora badhus har ibland tex. synlig träpanelväggar, det är givetvis viktigt med bra ventilation.

Man får förmoda att i detta hemmabygge så har man valt våtrumsklassad belysning, vilket för mig osökt in på varför i hela friden man väljer att sätta in femtielva takspottar i ett bio/spa-rum......har man någonsin användning av dessa spottar annat än när man städar???? Även om de är dimbara så ser jag inte riktigt vitsen med att ha så pass många spottar i detta rum?!

Edit. Läste först nu objektbeskrivningen och tydligen har ingen annan av er gjort det heller
Citat:
Relaxstudio/hemmabio i två etage med infälld belysning i tak upp i nock. Bastu (aggregat Tylö från 2007), ångdusch/steamshower (Potter, 2007) 8-manna-bubbelpool (Venture Blue Mist, 2007), luft/luftvärmepump (Panasonic, 2007), toalett med dörr som frostas vid låsning, storbildsprojektor, surroundsystem och ljudisolerat till 35 decibel. Hajomparti ut mot insynsskyddat trädäck i etage. En lokal för samvaro. Som mest har här varit 55 personer samtidigt... Fotboll? Fest? Träning? Bio? Bastu? Sjukgymnastik? Fritidsgård?
Slut citat.

Min fetmarkering, luftvärmepumpen avfuktar troligen tillräckligt och toadörren tillåter ingen in eller utsikt när man låser in sig på toa. Jag ser ingen tillstymmelse till luftpump varken inne eller på utsidan av huset vid spa-rummet men den kanske gömmer sig på taket ovanför bastun.
Senast redigerad av lacrima 2014-12-16 kl. 00:25.
Citera
2014-12-16, 05:43
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Man brukar täcka över spa-baden vare sig de är utomhus eller inomhus, när man inte använder dom, då blir avdunstningen och luftfuktigheten minimerad.
Finns villor med stora inomhuspooler där inredning och byggmaterial i organiskt material finns i närheten och även stora badhus har ibland tex. synlig träpanelväggar, det är givetvis viktigt med bra ventilation.

Man får förmoda att i detta hemmabygge så har man valt våtrumsklassad belysning, vilket för mig osökt in på varför i hela friden man väljer att sätta in femtielva takspottar i ett bio/spa-rum......har man någonsin användning av dessa spottar annat än när man städar???? Även om de är dimbara så ser jag inte riktigt vitsen med att ha så pass många spottar i detta rum?!

Edit. Läste först nu objektbeskrivningen och tydligen har ingen annan av er gjort det heller
Citat:
Relaxstudio/hemmabio i två etage med infälld belysning i tak upp i nock. Bastu (aggregat Tylö från 2007), ångdusch/steamshower (Potter, 2007) 8-manna-bubbelpool (Venture Blue Mist, 2007), luft/luftvärmepump (Panasonic, 2007), toalett med dörr som frostas vid låsning, storbildsprojektor, surroundsystem och ljudisolerat till 35 decibel. Hajomparti ut mot insynsskyddat trädäck i etage. En lokal för samvaro. Som mest har här varit 55 personer samtidigt... Fotboll? Fest? Träning? Bio? Bastu? Sjukgymnastik? Fritidsgård?
Slut citat.

Min fetmarkering, luftvärmepumpen avfuktar troligen tillräckligt och toadörren tillåter ingen in eller utsikt när man låser in sig på toa. Jag ser ingen tillstymmelse till luftpump varken inne eller på utsidan av huset vid spa-rummet men den kanske gömmer sig på taket ovanför bastun.

Men det är ju helt puckat att sätta in en toadörr som frostas när man låser. Vad är vitsen liksom? Det var ju en grej om du kunde fortsätta kolla på film när du var på muggen. Jag tycker bara det verkar som en galenpanna som vill impa på polarna.

Vad är förresten ett hajomparti??
Citera
2014-12-16, 08:28
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Man kanske kan säga att objektet inte blev så mycket mindre udda av en läsning av objektbeskrivningen. Jag skulle faktiskt hellre ha köpt huset med Predator-utsmyckningrna och finlandsbåtsövervåningen.
Citera
2014-12-16, 10:08
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Men det är ju helt puckat att sätta in en toadörr som frostas när man låser. Vad är vitsen liksom? Det var ju en grej om du kunde fortsätta kolla på film när du var på muggen. Jag tycker bara det verkar som en galenpanna som vill impa på polarna.

Skjutdörrar https://www.google.se/search?q=hajomparti&biw=1280&bih=670&source=lnms&t bm=isch&sa=X&ei=cPaPVKpqpYLMA8eRgvgG&ved=0CAYQ_AUo AQ
Citera
2014-12-16, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina

Ja jag fick också känslan så fort jag såg detta rum att det är ett sällskapsrum som byggts mer för att impa. Varför jag uppfattar det så beror på att om det varit gjort med stil och allt var snyggt så hade man bara tyckt just det att det var snyggt och påkostat, nu är det en osammanhängande stilblandning och då ser man bara allt som fult. Takspottarna fick mig att tänka att de krämat på med så många som möjligt bara från tesen -ju fler desto bättre...vilket verkligen inte stämmer. Jag tänkte även att kaklet ovanför poolen såg ut som ett dyrt kakel men till vilken nytta...stänkskydd såklart men när det är så öppen planlösning så tänker man bara på resten av rummet och hur allt ser osammanhängande ut i stilen.

Vill man se på film när man sitter på toa så är det bara att lämna dörren olåst, att det är upptaget syns ju ändå genom rutan. Kanske ett bra sätt att få män att sitta och kissa, det ska ju vara bra för prostatan har jag för mig, och stänk kan undvikas vilket den som städar uppskattar. Det står att det som mest varit ca. femti pers i det där rummet, jag tvivlar på att folk då gått på toan utan att låsa dörren, dessutom förstår jag inte vad femti pers gjort samtidigt i det där rummet....de måste ju ha lyft in andra stolar eller så har de haft dansgolv...Jag hade bytt poolvattnet efter en sådan kväll
Citera
2014-12-16, 16:18
Medlem
pyttefnaxs avatar
Det här kanske inte är så udda, men jag postar ändå: http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-kungsholmen-stockholms-kommun-scheelegatan-10-6808675
Citera
2014-12-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Det här kanske inte är så udda, men jag postar ändå: http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-kungsholmen-stockholms-kommun-scheelegatan-10-6808675
Snyggt! Helt i min stil Älskar objektbeskrivningen också, men jag tycker utgångspriset var löjligt lågt med tanke på vart pengarna ska gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in