Citat:
Ursprungligen postat av
drulman
Anser du att du blir en kines om du flyttar till Kina?
Om två svenskar flyttar till Kina och får barn där, blir dessa barn svenskar som bor i Kina eller tjing-tjongare?
Vad låter rimligast tycker du?

– De får anpassa sig och bli en del av den svenska nationen. Vi har en öppen svenskhet, en individ kan bli svensk oavsett bakgrund. Men det kräver att de assimileras.
Detta står jag bakom
problemet är att han motsäger sig själv
Komikern Soran Ismail brukar säga att han är 100 procent svensk och 100 procent kurd. Kan man inte vara det?
– Jag tror inte att man kan det, att tillhöra två nationer på det sättet. Däremot kan ju kurder vara svenska medborgare. Problemet är om det blir för många i Sverige som tillhör andra nationer.
Man ska assimileras, med detta menar jag respektera landets lagar och normer att inte försöka ändra på dessa eller kräva att sin egen bakgrund ska få större utrymme än den ursprungliga.
Men man ska självklart få behålla sina egna traditioner och fira vilka högtider man vill, Söders uttalande ger intryck av att vilja förbjuda folk detta och tvinga människor att anamma alla svenska traditioner, så mycket kontroll ska inte staten ha över en människans liv.
En av anledningarna att jag röstat på SD är att jag sett att många invandrare har hellre än assimilering vidtagit en fientlig hållning till Sverige samtidigt som parasiterande på bidragspengar går bra.
Nu har Söder fått mig att se SD som närmre Svp än jag trodde
Efterlyser ett nyskapande av ett normalt invandringskritiskt konservativt högerparti