2014-12-14, 22:10
Bannlyst
I ett svep har han gjort sig ovän med judelobbyn. SD är förlorade i valet 2014 och Jimmie måste vara skitförbannad nu.
Citera
2014-12-14, 22:11
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeexX
"Kan man inte vara både jude och svensk, samtidigt?

– Jag tror att de flesta med judiskt ursprung som blivit svenskar lämnar sin judiska identitet. Men gör de inte det behöver inte det vara ett problem. Man måste skilja på medborgarskap och nationstillhörighet. De kan fortfarande vara svenska medborgare och leva i Sverige. Samer och judar har levt i Sverige under lång tid."

Vilken otroligt korkad titel de lägger upp.

Så en jude kan inte vara svensk pga dennes religion? Så länge alla bara säljer sina egna själar och identitet och blir som oss så kan dom vara svenskar..

När kommer en klädkod som passar Sverige? Nej alla som inte följer denna klädkod är inte svenskar. De kan vara svenska medborgare men dom klär sig inte rätt.

Svensk frisyr?

Fan det blir smalare och smalare..
Citera
2014-12-14, 22:12
Medlem
drulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville

SD är inte JÅ.. Sverigedemokraterna är ett nationalistiskt parti först och främst.

SD har inte varit nationalister sedan splittringen 2001.

Nationaldemokraterna bildades för en orsak you know...
Citera
2014-12-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
SD:s ideologiska grund är knappast tillräcklig, det krävs en rejäl uppstramning där inte enbart repatriering är med utan även framtvingad återvandring och att främlingars medborgarskap skall dras in. Medborgarskap skall enbart etniska svenskar inneha. Den absoluta politiska makten skall återigen återtas utav det svenska folket och skall förvaltas för det svenska folkets samt vår naturs gemensamma bästa, kortsiktigt såväl som långsiktigt.

Att du inte tänker rösta på SD säger mer om dig än något annat. Du kan även rösta med fötterna om du gillar det mångkulturella Sverige så förbannat mycket. Flytta ut till en arabiserad förort och bosätt dig där, en handling säger mer en än röst så att säga. Du kan även avsäga din din svenskhet om du nu är svensk, och börja kalla dig arab istället, exempelvis. Om du är jude kan du avsäga dig din judiska identitet och bli neger och muslim istället. Det är nämligen det enda konsekventa du kan göra utifrån dina sinnessjuka politiska åsikter.

Skulle man frågat det svenska folket för 50 år sedan om de hade velat se sitt land om 50 år ha blivit invaderat utav miljontals med icke-svenskar, att det hade växt fram etniska enklaver där svenskar en gång bodde, att det skulle finnas mängder med no-go zoner där svenskar inte vågar sätta sin fot, att vi skulle bli europa-ledande på våldtäkter eller att Sverige skulle vara det land i världen som per capita har flest ISIS-jihadister, så hade nog svaret blivit ett rungande nej samt att man hade hängt de som förslagit den här sinnessjuka politiska utvecklingen. Det är den "globalisering" som du pratar så vackert om, och det accepterar enbart svenskfientliga människor som önskar det svenska folket ond bråd död.

Jag har mig veterligen inte uttryckt någon åsikt om att den stora invandring Sverige genomgått under de senaste 25 åren skulle vara problemfri eller att vi har en bra politik på detta område. Min poäng är att ett begrepp som "svensk" är alltmer irrelevant i en modern värld, så länge vi inte talar om specifika företeelser som medborgarskap, historia eller språk. Moderna kommunikationer gör att världen allt snabbare blir allt tätare sammanknuten och detta är något vi måste förhålla oss till. Personligen anser jag att nationalstaterna är otillräckliga konstruktioner för att bemöta de problem mänskligheten står inför vad gäller miljö, globala orättvisor/terrorism, ekonomi etc etc. I det ljuset känns begreppet "svensk" ganska ointressant och människor som Björn Söder har inga lösningar på dessa problem annat än att låsa dörren och slänga bort nyckeln.

För 50,000 år sedan var dina förfäder afrikaner, för 5000 år sedan möjligtvis någon form av nordgermaner. Migration av människor, språk och kultur är en fullständigt naturlig företeelse historiskt sett. I princip allt vi kallar "svenskt" har på ett eller annat sätt kommit hit utifrån. Att som Söder gör, definiera allt som fanns i Sverige före 1950 som "svenskt", och allt som kommit senare som främmande, är fullständigt godtyckligt i mina ögon. Jag är kritisk till svensk migrationspolitik men nationalism och nostalgi är inte moderna lösningar på moderna problem.
Citera
2014-12-14, 22:14
Medlem
Bevara Sverige Svenskt bör vara varje nationalists grundmantra. Det betyder att man som nationalists vill bekämpa samhällets cancerbölder som tär på svenskheten. Jag tror knappast någon nationalists eller Björn Söder har åsikter om Judarna i Sverige. Dem är i princip osynliga i Sverige och en otroligt liten minoritet. Dessutom är judarna i kläm med i princip alla araber vilket borde höja acceptansen för det Israeliska/judiska folket hos etniska Svenskar och nationalister. Möjligt att några få förvirrade unga män(Nazister) har en annan åsikt och vill skicka ut alla sk. olika.

Min åsikt är att nationalister och många "vanliga" Svenskar vill kraftigt minimera invandringen av muslimer/araber/afrikaner pga dess kulturella olikhet och ekonomiska börda. Resterande folk på klotet inkl. judar ses inte som en påfrestning på samhället. 3 miljoner judar, norrmän, tyskar eller fransmän i Sverige skulle inte märkas av, jag välkomnar dem med öppna armar. Civiliserade människor med västerländskt leverne och mentalitet är ingen kulturkrock.

Jag läste inte artikeln i fråga ang. Björn Söders uttalande, men det skulle förvåna mig en smula om det är korrekt.
Citera
2014-12-14, 22:14
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmysvin
I ett svep har han gjort sig ovän med judelobbyn. SD är förlorade i valet 2014 och Jimmie måste vara skitförbannad nu.

Med all rätt. Han har ju offrat sitt liv för partiet. Medieträning, pr-utbildning osv. Det tar mycket tid att säga rätt pk-saker så att även dom dummaste ska rösta på partiet.

Ett citat av en stor tänkare

All propaganda has to be popular and has to accommodate itself to the comprehension of the least intelligent of those whom it seeks to reach.
Citera
2014-12-14, 22:15
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coconoco
Hmm..efter att har fått lite kött på benen börjar SD visa sitt riktiga nationalistiska tryne, man känner att man har fått många svenskar på sin sida och kan därmed inleda fas-2 med att radikalisera partiet för i ärlighetens namn kan inte många ha gått på deras "socialkonservatism" men frågan är har man visat sin hand för tidig? Lite skadeglad över alla judar/iranier/serber/syrianer ..etc som verkligen trodde att de skulle bli "duktiga"invandrarna som skulle få komma in i den svenska gemenskapen för att man röstar på SD i deras värld.
Ungefär så tänkte jag också när jag läste artikeln i morse. Björn Söder (och kanske SD överlag) har blivit lite väl segervissa och maktgalna och börjar spela ut. Att Söder är den som går i täten med de märkligaste utspelen är egentligen inte så konstigt, det har väl alltid varit han som är mest radikal av toppgänget?

Jag skulle inte gå så långt som att säga att det han sa är politiskt självmord, men det är ju så klart inte bra varken för honom eller partiet att man kommer ut på det här sättet så nära inpå ett val.

Det som hamnar lite i skymundan pga det här judetjafset tycker jag är att han pratar helt öppet om repatriering.
Citera
2014-12-14, 22:15
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drulman
SD har inte varit nationalister sedan splittringen 2001.

Nationaldemokraterna bildades för en orsak you know...

Men gode gud, läs partiprogrammet. Speciellt det innan ett media pr-bolag fick flera miljoner för att pkfiera den..
Citera
2014-12-14, 22:19
Medlem
drulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Men gode gud, läs partiprogrammet.

Japp, socialkonservatism kallas det.
Citera
2014-12-14, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drulman
Anser du att du blir en kines om du flyttar till Kina?

Om två svenskar flyttar till Kina och får barn där, blir dessa barn svenskar som bor i Kina eller tjing-tjongare?

Vad låter rimligast tycker du?

– De får anpassa sig och bli en del av den svenska nationen. Vi har en öppen svenskhet, en individ kan bli svensk oavsett bakgrund. Men det kräver att de assimileras.

Detta står jag bakom

problemet är att han motsäger sig själv

Komikern Soran Ismail brukar säga att han är 100 procent svensk och 100 procent kurd. Kan man inte vara det?

– Jag tror inte att man kan det, att tillhöra två nationer på det sättet. Däremot kan ju kurder vara svenska medborgare. Problemet är om det blir för många i Sverige som tillhör andra nationer.

Man ska assimileras, med detta menar jag respektera landets lagar och normer att inte försöka ändra på dessa eller kräva att sin egen bakgrund ska få större utrymme än den ursprungliga.

Men man ska självklart få behålla sina egna traditioner och fira vilka högtider man vill, Söders uttalande ger intryck av att vilja förbjuda folk detta och tvinga människor att anamma alla svenska traditioner, så mycket kontroll ska inte staten ha över en människans liv.

En av anledningarna att jag röstat på SD är att jag sett att många invandrare har hellre än assimilering vidtagit en fientlig hållning till Sverige samtidigt som parasiterande på bidragspengar går bra.

Nu har Söder fått mig att se SD som närmre Svp än jag trodde

Efterlyser ett nyskapande av ett normalt invandringskritiskt konservativt högerparti
Senast redigerad av fittklas 2014-12-14 kl. 22:23.
Citera
2014-12-14, 22:20
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Judar och samer är inte svenskar, anser Sverigedemokraternas partisekreterare Björn Söder i en intervju i Dagens Nyheter.

Nu möts han av hård kritik och krav på att han lämnar uppdraget som talman.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/avgangskrav-mot-bjorn-soder_4188109.svd

Fast det framgår inte av artikeln vem som kräver hans avgång
Citera
2014-12-14, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Allt gnäll och kärringlip om att medias rubriker kommer sänka SD har motbevisats, gång på gång på gång. När Ekeroth och Almqvist var ute och svingade järnrör mot ärkebabben och svenskhataren Soran Ismail så svämmades det här forumet över av ängsliga jävlar som trodde att det nu skulle vara kört för SD och de skulle åka ur i valet 2014. Den svenskfientliga median rapporterade som om tredje världskriget hade brytit ut, och det fick precis motsatt effekt för SD.

Många blev imponerade av de handlingskraftiga herrarna Ekeroth och Almqvist som inte gav vika när den aggressive babben Soran Ismail söker bråk mitt i natten. En situation som allt för många svenskar känner igen - babbar som söker bråk.

Bästa delen i videon var när de ljög för polisen och i efterspelet gjorde ekeroth(rättspolitisktalesman) den klassiska manövern där han redigerade ihop ett nytt scenario istället för att släppa råvideon. Avslutningsvis ingav erik almqvists lögnaktiga videoklipp på youtube mig ett stort förtroende för SD. De har allt jag sökt i ett parti. SD har charmen och den verklighetsfrånvända världssyn jag söker. SD är bäst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in